Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A drift Japán királyai - királynői

A drift Japán királyai - királynői

A drift kedvelők szerencséjére a Japán Toyota számos autóval rukkolt elő, mely már a komolyabb drift versenyekre is alkalmas. A mindig is első számú versenytárs az AE86. Elég ennyit mondani és a szakavatottak felkapják a fejüket.

Még azok is tudják, akik csak minimálisan jártasak e verseny témakörében, a kocsik terén. Az AE86, azaz Hacsi egy igazi ikon, egy legenda. A Hacsiroku (azaz a 86-os szám japán fordításban) Japánban már a kezdetektől részese és főszereplője az utcai versenyeknek (hashirya), de a mai napig több kontinens kedvenc versenyautója a Corolla AE86.

Hátsókerék meghajtású, 940 kg, orrmotoros, 4 hengeres, 1,6-os, 16 szelepes, 130 lóerős, 4AGE motorkódú  autóról beszélünk, ha ezt a Corolla-t emlegetjük. Utánozhatatlan vezetési élményt biztosít a 80’-as években, családi autónak tervezett kis jószág, többek között ezért is közkedvelt a világ majdnem bármelyik országában.
Ha keresgélünk kicsit, számos weboldalt és klubot találhatunk, melyek kizárólag ezzel a típussal foglalkoznak. Egy hátrányát véljük felfedezni, hogy kimaradt a kocsiból a szervó kormány. Emellett több előnye is van, mint például az önzáró diffi (sperdiffi) és a mindkét oldali (elöl – hátul) tárcsafék.

 

Az AE86-ot több kivitelben is gyártották, így a Trueno-t, amit a bukólámpájáról tudunk könnyen felismerni és a hagyományos lámpás Levin.

A Toyota számos, más, hátsókerekes, drift autónak kitűnő autót gyártott. Így a 70’-es évek végebeli E7 sorozatos Corolla KE70-eket, melyből manapság, - pláne Európában -nem sok darabot lelhetünk fel. 820 kg-os, könnyű kasztnis autó, de gyárilag csak 1.3-as motorú (4K), 60 LE teljesítménnyel futó kisautó elöl tárcsa, hátul dobfékkel. 1982-ben már gyártottak belőle egy erősebb változatot is, 65 LE-vel. Gyári állapotában nem igazán versenyautó, de előszeretettel cserélik benne a motorokat (mint pl. a 4AGE-re), és a futóművet. Ez által az ázsiai országokban és Ausztráliában még mindig nagy sikernek örvend ez a típus. E7-ből készült sedan, 3 és 4 ajtós, sőt, kombi változat is.

Hogy ne csak a Corolla-kat említsük, érdemes megismerni a Toyota Cressida-t is. A Cressida-k között is a JZX  típus az, amelyik legalkamasabb a kanyarok kihasználására. Ez a Cressida a Corona Markt II Exportra vitt elnevezése. Leginkább az Egyesült Államoknak készült karosszéria, egyben a legnagyobb sedan-ja a Toyota-nak.

2 literes, 4 hengeres motorral futott, ez váltotta fel a 6 hengeres Toyota Crown-ot. Nevét William Shakespeare egyik fő alakjáról kapta. Az alábbi motorokkal gyártották: MX32 és 36, RX30,32 és 35, illetve TX30. A Cressida már-már luxusautónak számított, 4 sebességes automata és 5 sebességes sebváltójával és légkondicionálóval is felszerelték. Az egyik legcsendesebb autó a precíz hangszigetelésnek köszönhetően. A legnépszerűbb Cressida generációk  a JZX90 és a JZX100.

Nem hagyhatjuk ki a Toyota Supra-t sem. Egy nagyon jól tuningolható, driftre kiválóan alkalmas kocsi. Ennél a típusnál már erősen megjelenik az autógyártók harca, mert az 1992-től gyártott Supra a Nissan Skyline konkurenciája. A Supra-t nem kell tuningolni ahhoz, hogy erőssé váljon, komolyabb átalakítás nélkül is hozza az 500 LE-s teljesítményt is. 1978 és 2002 között gyártották, kifejezetten sport autónak szánta a Toyota. Az első generációs Celica alapjára épült kocsi. Az első generációs Supra még Celica néven futott. 110 LE-s, 2 literes, 12 szelepes SOHC soros, 6 hengeres motorral gyártották (MA45) illetve megvásárolható volt 110 LE-s, 2,5-ös, 12 szelepes változatban is (MA46). A Cressida-hoz hasonlóan 4 sebességes automata és 5 sebességes manuális váltóval is kapható volt. Viszonylag gyors, egymásután jöttek az újabb generációk. Szinte minden évben kijött egy új modell egészen 2002-ig, amikor a Toyota beszüntette a Supra-k gyártását. A 80’-as évek közepén a Supra teljesen külön vált a Celica-tól. Ekkor kezdték el hathengeres DOCH motorral. 200 LE-s változatban gyártani az új Supra-kat. 1987-ben már turbófeltöltős változatot is piacra dobott a Toyota, 3 literes motorral, 230 LE teljesítménnyel.

Japánban készültek a JZA70 és GA70 kódnéven futó típusok, sajnos kizárólag Japán belpiacra. Ezek már 2,5 litere, 276 LE-s, duplaturbós motorokkal készültek és az általunk is ismert 2.5GT Twin Turbo néven értékesítették őket. A mai Supra-utódnak csak tervei vannak, melyet 2014-15-ben szeretne a Toyota piacra dobni Toyota FT-HS alapján. 2007-ben az amerikai Nemzetközi Autószalonon már bemutatták ezt a hibrid hajtású prototípust, de még nem kezdődött el a sorozatgyártás. 3,5 literes, V6-os hibridmotor hajtaná a 400 lóerős autót.

Utolsóként, de nem utolsó sorban pár szóban érdemes megemlíteni a Toyota MR2 típusát is. „Szegény ember Ferrarija” vélik róla. Egy középmotoros, hátsókerék meghajtású, viszonylag olcsó sportautó, hosszú múlttal, kicsi karosszériával.

    

1984-től 2007-ig gyártották több fajta kivitelben. Az első generáció 5 sebességes kézi váltóval feleszerelt verzió volt, 1.5-ös, 4 LE-s motorral. A következő generáció már 175 LE teljesítményt futott,  végül, 1989-re 225 LE-re emelkedett a teljesítmény megspékelve egy turbóval. Minden típusra jellemző, hogy csak 2 férőhelyes, de ez által nem veszít az eszmei értékéből.


Írta: Szávai Andrea
https://www.facebook.com/andrea.szavai


Tovább

Legyél Drift blogger

Keressük Magyarország Drift bloggereit

A közmédiában idén lényegesen nagyobb fókuszba kerülhet a Drift autósport, így az extrém szakággal kapcsolatos hírek és azok tartalmi fogyaszthatósága nagyon fontos. Olyan bloggereket keresünk, akik a drift életérzéshez még közelebb szeretnének kerülni és élményeiket meg is osztják majd a nagyvilággal.

Az autósport egyik legjobban fejlődő drift szakága látványossága és élvezhetősége miatt rendkívül közkedvelt Magyarországon. Az egyes versenyeket gyakorta akár 2-4 ezer néző kíséri figyelemmel a helyszíneken, ráadásul idén több EB futam is megrendezésre kerül, mellyel a nézőszám várhatóan tovább emelkedik. Sokan nem tudják, de a régmúlt rendezvényei már több sikeres történettel büszkélkedhetnek, mely során fotósok, szerkesztők, videós stábok, vagy akár műsorvezetők váltak ismertté. Most itt a lehetőség, hogy bárki, aki egy kicsit is úgy érzi, hogy írói vénája megérett arra, hogy hazánk legnagyobb média felületein is szereplejen az mindenképpen jelentkezzen az Országos Drift Bajnokság szervezőinek pályázatára.

Mit kell tennem, hogy részt vegyek?

1.    Szabadon válassz egy témát! Ez lehet akár régebbi verseny élmény, egy aktuális hazai vagy külföldi drift hír, szólhat autóépítésről, vagy akár kedvenc drift versenyződről.
2.    Küldd el word formátumban megszerkesztett képekkel illusztrált írásod emailben vagy a Drifted.hu facebook oldalára.
3.    Oszd meg minél több ismerősöddel, mivel az eredményhirdetésnél szerepet játszik a cikk népszerűsége.

Hogyan történik az értékelés?

A beküldött pályázatokat első sorban tartalmi szempontból vizsgáljuk, de az alaki formákra is érdemes oda figyelni. Mindezekről a Drifted szervezői, valamint több autós újságíró is véleményt alkot, valamint figyelembe vesszük a cikk olvasottságát és a közösségi média visszhangját.

Meddig tart a pályázat?

A pályaműveket február 28-ig várjuk, az első három helyezett írása több országos média oldalon is megjelenik!

Mit nyerhetek vele?

Mindhárom nyertesnek éves sajtóbelépőt biztosítunk az Országos Drift Bajnokság valamint az EB széria összes rendezvényre. Mélyebben bevezetjük őket a drift világába és folyamatos megbízás keretében tartalmi ötleteket nyújtunk számukra. A plusz élmények mellett ez természetesen pénzkereseti lehetőséggel is jár.

Hetyési Zsolt - Drifted

Kedvet kaptál a kihívásra? Akkor kezdj bele és küldd el pályaműved minél előbb!
> Drifted OB média és marketing képviselet: info@marketingmarket.hu
> Drifted – Facebook üzenet: https://www.facebook.com/messages/driftedhu

Tovább

Végső összecsapás

Az idei év utolsó nagyszabású autós rendezvénye következik most hétvégén a tököli reptéren. A drift, gymkhana és a gyorsulási szakág Országos Bajnokságának végső megmérettetésén több mint 100 versenyző fogja összemérni tudását. A kétnapos eseményen igazi kuriózumként egy ezer lóerős dragtor munkagépet is láthatunk a 402 méteres kifutón, míg a drift arénában autópálya tempóban fűzik majd kilinccsel előre hazánk legjobb pilótái.

Végső Összecsapás

Az ősz beköszöntével újra hajtjuk a megszokott mókuskereket, iskolába járunk vagy robotolunk a munkában. Sajnos vége a nyárnak, így igazi felüdülést, pozitív energiát hétvégén tudunk csak magunkba szívni. Erre egy kiváló lehetőség adódik a tököli reptéren ahol az egész család ki tud kapcsolódni. Nézzük milyen programok közül tudunk válogatni:

Szombat (szeptember 21.)
A német autómárkáért rajongók igazi időutazásban vehetnek részt a Fritzenfest-en, hiszen a keleti blokk egykori Trabant, Wartburg csodáin át az egyesített Németország ipari remekműveit is megcsodálhatják. Az optikai és motortuninggal felvértezett BMW-k, Audik, Mercik és Volkswagenek sem fognak hiányozni, így mindenki választhat magának kedvencet. A Fordosok külön gyülekeznek majd, mivel itt tarják az idei utolsó országos találkozójukat. Oldsmobilok, Focusok és Sierra csodák, valamint Mustang izomautók között sétálhatunk, pózolhatunk, aki pedig a „mi autónkkal” érkezik, az mindenképpen keresse a Suzuki Swift találkozót!

A bámészkodást érdemes úgy időzíteni, hogy a reptéri kifutóhoz délelőtt 11 órakor vagy délután 1 órakor odaérjünk. Első alkalommal mutatkozik be Magyarországon egy különleges szörnyszülemény, melyet „Dragtor”-ként neveztek el. Az 1000 lóerős munkagépet gyorsulási versenyekre építették, így az elől található markoló nem a földbe mélyed, hanem az eget pásztázza kigyorsításkor. Nem semmi látvány lesz, az egyszer biztos.

A 402 méteres gyorsulási pályán az Országos Bajnokság utolsó futamát láthatjuk, betétprogramként pedig hazánkban először Lada gyorsulási kupát is tartanak. A drift szerelmeseinek is érdemes már ezen a napon kinézni, hiszen a Drifted OB utolsó végső összecsapására készülnek fel a pilóták. A nyomvonal hatalmas megindítási sebességgel fog kezdődni, akár a hazai rekord is megdőlhet, ugyanakkor technikás részt is kialakítanak, hogy ne csak a bátorság domináljon.

Vasárnap (szeptember 22.)
Ken Block mester Gymkhana autósportjában már délelőtt megkezdődik az Országos Bajnokság utolsó fordulója. A legutóbbi Gymkhana Grid EB-n kiderült, hogy a magyar pilóták Európában a legjobbak között tanyáznak, így aki precíz vezetéstechnikát szeretne látni, az a gyorsulás, drift és szlalom versenyeket ötvöző szakágat egyszer mindenképpen lesse meg. A nap leglátványosabb programja nem más, mint a Drifted OB utolsó, végső összecsapása. Hazánk legnagyobb mezőnyét összefogó sorozatában a bajnoki cím sorsa a profi és street kategóriában csak itt fog eldőlni, és a kezdő versenyzők is kipróbálhatják magukat az amatőr kupában. Az szinte bizonyos, hogy autópálya tempó felett fogják elrántani a kormányt a versenyzők, hogy a kontrolált sodródást megkezdjék. A nyomvonal technikás részén pedig a páros csaták fognak komoly izgalmakat hozni. Aki még nem volt drift versenyen, az tegyen egy próbát, mert beavatásként kiváló választás lehet, aki pedig volt már drift futamon, úgy is ott lesz, hiszen idén utoljára tankolhatjuk fel magunkat télire benzingőzzel és gumifüsttel.

Már csak a desszert hiányzik a vasárnapi programok közül. Így megosztjuk azt is, hogy ezen a napon Carstyling autószépségversenyt tartanak, a Kicker dB cup hangnyomás versenyen hajunkat és szőrzetünket cirógathatjuk a brutális decibelek miatt, kipróbálhatjuk magunkat elektromos rolleren a Trikke pályán, bámészkodhatunk az RC modellautó Drift versenyen és pozítív értelemben végül, de nem utolsó sorban szörnyülködhetünk a JCB GT munkagép kiállításán és tűz showján.

> További információk

Facebook:
www.facebook.com/driftedhu
www.facebook.com/gymkhanahu
www.facebook.com/futamhu

Tovább

Jól sikerült a Jamboree

Rengeteg pilóta volt látható a hétvégi Drift és Gym jamboreen, ahol összesen hat verseny került megrendezésre. Lassan kőbe véshető, hogy Zahuczki Zsolt a Gymkhana szakágban verhetetlen, már azt is tudjuk, hogy a bolgár drifterek óriásit fejlődtek, láthattuk, hogy a női versenyzők nagyon kemények és örülhetünk annak, hogy Zamecz Norbi személyében nekünk is van fiatal tehetségünk, aki nagy jövő előtt áll.

Zamecz Norbert

Ken Block sorozata a Gymkhana Grid igényes pályát varázsolt a tököli reptérre és népes mezőnyben kellett helyt állni a magyar pilótáknak. A versenyen a kétszeres Drift OB és EB bajnok Kerényi Ádám is indult, aki bár jó mókának tartotta a szinkronpályás küzdelmeket, de a jövőben inkább megmarad a jól bevált drift szakágnál. A kitalált nyomvonal nagyon feküdt Zahuczki Zsoltnak, és már a selejtezőben jelezte, hogy győzni jött Tökölre. Az éles csatákban újfent nem talált legyőzőre, így a hazai futam győzteseként Ken Block előtt is megmutathatja majd mire képes az idei Grid döntőben. Másodikként végzett Szántó Nikolett, aki a női drift EB helyett inkább a Grid versenyt választotta és úgy látszik jól döntött, hiszen dobogóra tudott állni. Harmadikként pedig Id. Mester János futott be és kicsit bosszúsan nyugtázhatta, hogy precíz Urat, azaz Zahuczki Zsoltit szinte lehetetlen megverni.

Zahuczki Zsolt "Zacc"

A Gymkhana versennyel párhuzamosan zajlottak a drift futamok, ahol délelőtt az amatőr kategóriával kezdődött a program. A kilencfős mezőnyben sajnos sokan elizgulták az éles köröket, nem úgy mint az Aradról érkező Ramona Rusu, akinek sikerült a dobogó legfelső fokára felállni. Őt követte Jáger Andrea, míg harmadik lett Földi Bálint. Ramona sokáig nem lejthetett örömtáncot, hiszen máris készülhetett a Queen of Europe női drift futamra. Meglepő módon ebben a mezőnyben láthattuk a legbrutálisabb versenygépeket, a lengyel Karolina Pilarczyk, a lett Kristine Stanevica és az Írországból érkező Danielle Murphy elképesztő köröket rajzolt a technikás gyors nyomvonalra. Nem meglepő, hogy pontosan ebben a sorrendben végeztek a dobogón is. Sajnos a magyar lányok már az első futamokon elvéreztek, azonban dicsérhető így is teljesítményük, hiszen életük első éles páros csatájában kellett helyt állniuk.

Karolina Pilarczyk

Hasonló cipőben voltak a magyar srácok is, akiknek a King of Europe EB futam Street mezőnyében kellett bizonyítaniuk. Sajnos itt is látszott a rutintalanság, de a mélyvízben páran így is szépen teljesítettek. A Bulgáriából érkező különítményt valójában képtelenség lett volna megállítani, jól látszott, hogy kellő tapasztalattal rendelkeznek már a páros csatákban. Némelyik pilóta bőven elférne magasabb osztályban is, így a dobogón lévő bolgár megszállás nem okozott bennünk meglepetést. Nem úgy, mint a verseny értékelése, mely ebben a sorozatban egy kicsit mindig fájó pont számunkra. A drift pontozási trendek nem igazán vannak lekövetve, az elvárások néha túl lazák a versenyzőkkel szemben. Kérdésünkre, hogy miért is van így, röviden azt a választ kaptuk, hogy a nézőknek show kell, a szigorúbb szabályok pedig ezt korlátozhatják.

King of Europe Street Legal - Tököl

A nap végén az Országos Drift Bajnokság Street kategóriájának versenyén lényegesen pörgősebb csatákat láthattunk a legjobb 16-ban. A sorozat éllovasa Nyitrai Attila akár az összetett bajnoki címet is bezsebelhette volna, azonban egy ifjú tehetség Zamecz Norbi nem hagyott erre esélyt. A döntőben egy visszahívásos küzdelemben sikerült felül kerekednie a rutinos versenyzőn. A bronz csatában a bődületesen erős S14-est kormányzó Jugovits István és ifj. Zángó Zoltán csapott össze, aki az elődöntőben épp édesapját búcsúztatta. Elsőre itt sem tudott dönteni a hazai szakmai stáb. Visszahívás után bár Zoli nagyon agresszívan támadta a nyomvonalat két külső érintési zónát eltrafált, míg „Jugo” hozta jó formáját. A dobogóért folytatott küzdelemben nyertes pilóták így az EB futamban megélt csalódottságukat talán elfelejtik, hiszen mind Zamecz Norbi, mind pedig Jugovits István sokkal jobb eredményt érdemelt volna.

Drifted Országos Bajnokság Street Legal - Tököl

A legnagyobb mezőnnyel felálló Drifted Országos Bajnokság utolsó végső összecsapására szeptember 21-22-én kerül sor, ahol amatőr, street és természetesen a profi kategória képviselői támadják majd a tököl drift aréna aszfaltját.

> Galéria

> Eredmények

További képek, videók:

> facebook.com/driftedhu

> facebook.com/gymkhanahu

Tovább

Gymkhana Grid EB és Drift Jamboree

Nemzetközi sztárokkal hétvégén Magyarországra érkezik a világhírű Ken Block mester autósport sorozata a Gymkhana Grid és első alkalommal debütál a női drift EB sorozat a Queen of Europe. Az extrém autósportok kedvelői dörzsölhetik a tenyerüket, mert olyat láthatnak, mint még soha. Hat verseny, látványos bemutatók, kiállítók, tuning autók, minden ami szem-fülnek ingere.

Ken Block újra itt van, és kihívás elé állítja egész Európát, hogy megtalálja azt az autó és sofőr párosítást, amely fel tudja venni a versenyt a Gymkhana mesterével. Hazánk pilótái ráadásul igen jó esélyekkel indulnak, hiszen teljesítményük a sportág királyának legutóbbi látogatása óta mély nyomot hagyott a szívében. Nem csak Magyarországot kedvelte meg, de elmondása szerint ilyen autóparkkal ennyire precíz vezetéstechnikát még soha nem látott.

Drift & Gym Jamboree

A tököli reptéren megrendezésre kerülő versenyre a szervezők egy kihívásokkal teli technikás nyomvonallal készülnek. Mint tudjuk a gyorsulás, szlalom és drift elemeket ötvöző Gymkhana sportágban nem csak az idő számít, a feladatokat úgy kell teljesíteni, hogy egyetlen pályaelemet se döntsenek fel a pilóták. A szinkronpályán ráadásul egy olyan drift elemmel is találkozhatunk, melynek kivitelezése rendkívül nehéz. Az úgynevezett „backward entry” annyit takar, hogy egy nagysebességű gyorsítás után negatív szögben kilinccsel előre kell beesni, majd egy kanyart lapjával lefűzni.

Gymkhana Grid

A Gymkhana EB mellett folytatódik az Országos Bajnokság is, a Grid arénától pár méterre pedig rózsaszínben pompázó több száz lóerős versenyautókat csodálhatunk meg. Hazánkba érkezik ugyanis a női drift EB sorozat a Queen of Europe, ahol 8 hölgy fogja összeakasztani lökhárítóbajszát. A nemzetközi mezőnyben két magyar versenyzőnek is szoríthatunk. A szakág street kategóriájában szintén EB futamot rendeznek, itt a nevezési lista alapján bolgár megszállás várható. A kétnapos rendezvényre több mint 60 versenyző érkezik szerte a világból és szerencsére az sem kizárt, hogy világsztárok is tiszteletüket teszik ezen a nemes eseményen. A már megszokott körítésekkel és látványos betétprogramokkal kiegészített versenyeken várhatóan ismét több ezer néző szurkolhat a magyar sikerekért.

Queen of Europe

> Nézői információk

> Nevezettek listája

További információk:
facebook.com/driftedhu
facebook.com/gymkhanahu

Tovább

Drifted.hu - Facebook

Eseménynaptár


Sebesség Fesztivál
Április


Lóerők Éjszakája
Június


Hegyi Drift
Augusztus


Végső Összecsapás
Szeptember

Hirdetés

Hegyi Drift - Facebook

Követők

HairHungary Zora242 MMarket Red Crab Films Hunkhana Bognár János

Címkefelhő

drifted (26),drift verseny (23),drift bajnokság (21),drift (20),tököl drift (12),lóerők éjszakája (10),gymkhana (10),sebesség fesztivál (8),gyorsulás (8),hegyi verseny (7),hegyi drift (7),drifting (4),drifted.hu (4),bélapátfalva (4),drift tököl (4),Lóerők Éjszakája (4),lakyboy (4),gymkhana grid (3),márton zoltán (3),drift eb (3),queen of europe (3),king of europe (3),drag (3),bélkő-hegy (3),parádsasvár (3),gyorsulási verseny (2),gyorsulási futam (2),Belapatfalva (2),zora (2),origo (2),kerényi ádám (2),koe (2),hegyi felfutás (2),női drift (2),ken block (2),bélkő (2),tököli reptér (2),drift allstars (1),driftsuli (1),autóépítés (1),autósport (1),drift autó (1),toyota mr2 (1),skyline (1),fényi anna (1),kovács evelin (1),mdsz (1),máriapócs (1),drift oktatás (1),drift iskola (1),mnasz (1),Amerigo Monteverde (1),programok egerben (1),egri program (1),ford majális (1),hetyési zsolt (1),Mustang (1),bélkő hegy (1),végső összecsapás (1),bmw pickup (1),eedc (1),egri programok (1),énekes árpád (1),kamionos gyorsulás (1),Nicolo Rosso (1),Énekes Árpi (1),Kerényi Ádám (1),King of Europe (1),Adam Frank (1),supra (1),Karolina Pilarczyk (1),autós fesztivál (1),Philippe Guillod (1),hungaroring (1),gymkhana eb (1),drift autósport (1),adam frank (1),galacs gábor (1),simon csaba (1),red crab (1),vernon zwaneveld (1),drift versenyző (1),zángó zoltán (1),biggy (1),rozovics tamás (1),autó találkozó (1),Magyar Drift Szövetség (1),Gymkhana (1),GyorsulásiFutam (1),drift edzés (1),tököli drift (1),tordai istván (1),sport1 (1),sportverda (1),dely domonkos (1),touge (1),ae86 (1),Toyota (1),blogger (1),corolla (1),hacsiroku (1),corolla ke70 (1),trueno (1),4age (1),drift blog (1),dragtor (1),lada (1),molnár feri (1),szántó nikolett (1),bmw (1),qoe (1),Ken Block (1),drift jamboree (1),tököl (1),cressida (1)