Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Máriapócs története

Máriapócs története

Üdvözlöm az olvasókat, Simon Krisztiánnak hívnak, 22 éves drift megszállott vagyok.  Az első driftes élményem 2007 nyarán volt, amikor a parádsasvári hegyi verseny keretében drift bemutatót tartottak. Ekkor még nem igazán tudtam hova tenni, de a következő nyáron valami megmozdult bennem és 2008 őszén ellátogattam az első futamomra. Már akkor tudtam ez az én sportom!

A régmúlt
Az időben egészen 2008-ig kell visszarepülni, amikor hazánkban megrendezték a King of Europe Drift sorozat első hazai versenyét nem máshol, mint Máriapócson. (2007 júniusban, Tökölön volt az első KoE - szerk.). Rengeteg külföldi versenyző, soha nem látott japán vasak, és a  magyar BMW-k is felsorakoztak. Ekkor halhattunk olyan neveket először, mint Radír, Kerényi, vagy akár Tibisz.
 


Első találkozásom Máriapóccsal
2009 nyarán ismét eljött hozzánk a KOE sorozat, ekkor már én is ott voltam és drukkoltam a magyar fiúknak. Ez a verseny felejthetetlen volt számomra, sőt másnap rendezték az országos bajnokságot is, ezért kétnapos drift-őrületben vettem részt. A KOE már akkor is nagyon színvonalas mezőnyt vonultatott fel, ezen a versenyen nem lettem volna bíró. Ekkor vehettem részt az első éjszakai futamomon is, ugyanis a KOE éjszaka került megrendezésre, ami óriási élmény volt, és már akkor éreztem, nem ez lesz az utolsó éjszakai verseny itt, ’Pócson.

A mezőnyben  megjelentek a BMW e36 M3-k, és már a BMW e30 V8 kombinációk is. Itt ismerkedhettem meg Mészáros Zsozsi nevével vagy akár Norbert Kovačikkal és Roman Koleszarral. Aki ott volt, hallhatta, hogy itt jön a Hópihe! Elárulom, az Dimitry Illyuk volt, aki már akkor sem volt fakezű, hát még mostanában! Sajnos Zsozsi azóta nem versenyzik, de a többiek szinte minden évben láthatóak Máriapócson is.



(Norbert Kovačik)

A napközbeni kvalifikációs futamok után elérkezett az este, ahol Kerényi Ádám és Szerencsés Pisti két külön ágon, de mindketten óriásit autóztak. És mi lett a vége? Találkoztak a döntőben! A bírók életük legkeményebb döntését hozták meg a visszahívások után, ugyanis a két BMW-s srác embertelenül ment. A külföldiek is odatették magukat, főleg egy görög srác a rózsaszín kis Toyotájával. Sajnálom, hogy azóta sem láthattam ezt az autót.

Másnap kezdődött az OB, esővel megáldva, de nagyon ügyesek voltak a srácok és már akkor lehetett látni pár versenyzőn, hogy belőlük lesz még valaki. Ilyen volt Zentai Sándor vagy éppen Grózinger Zsolt. A Sierrával versenyző Zentai defektet kapott a végén, és úgy ért be a célba.
 

    
Változás éve, de nem a pályán
2010-ben járunk. Ekkor a magyar drift-társadalom vezetői ketté oszlottak, egyszerre két bajnokság is futott, de ez akkoriban még nem okozott gondot, hiszen több autó, több verseny, s így még több drift volt. Ebben az évben mindkét bajnokság ellátogatott ’Pócsra, és persze a jól megszokott KOE sem maradhatott el, ami ismét az éjszakába nyúlt. (2010-ben az MDSZ utolsó évadja került megrendezésre, a KoE futamot pedig a drifting.hu rendezte. 2011-től futott két bajnoki sorozat - szerk.) Kezdtek megjelenni az erősebb gépek és az új arcok, mint például Énekes Árpád a fehér-fekete BMW–vel vagy Szántó Nikolett a BMW Z4-gyel. Azonban 2010-ben még sem erről lett híres Máriapócs. Már korábban említettem Norbert Kovačikot, aki ekkor ismét eljött, és a KOE futam előtti edzésen „alkotott egyet”.  Abban az évben a legkomolyabb bukást követte el, videó is készült róla, megéri megnézni.
 


A Hell Országos Bajnokság éve
2011-ben járunk. A két szövetség (MNASZ/MDSZ - MGYSZ/DriftGP Hungary - szerk.) nem békült ki és csak a Hell Országos Bajnokság kapott jogot, hogy futamokat rendezzen Máriapócson, így a három megrendezett futamból kettő az országos bajnokság része volt, míg a harmadik a KOE sorozat jól megszokott állomása.

A mezőny rettentő erős volt ebben az évben is.  Olyan pilóták versenyeztek már ekkor, mint Nagy Gergely „Indián” , Tóth „Alapos” Géza vagy akár a később gymkhanába átnyergelő Zahuczki Zsolt, vagy, ahogy mindenki ismeri, „Zacc”. Szerintem azonban mégsem ez volt a legnagyobb szenzáció az évben. Van egy csapat hazánkban, aminek tagjai a Ford márka szerelmesei és úgy gondolták megépítenek egy Ford Focust, ami hátul hajt. Remekül sikerült, igaz, kezdetben voltak gondok, de az egyik legjobb autója ennek a mezőnynek. Az i-re természetesen a KOE futamon rakta fel a pontot Zentai Sándor, amit hatalmas autózásaival nyert meg.

2012, a változások éve
Nem is olyan rég két óriási változás is történt Máriapócson. Az egyik a mindenki által várt pályaújítás, a másik pedig két új, nemzetközi sorozat megérkezése hazánkba. Sajnos a KOE bajnokság, ebben az évben már a Hungaroringre került át. Óriási jelentőséggel bír, hogy egy Forma1-es pályán driftet rendezhet Magyarország, így a KOE színvonala mondhatni tovább nőtt.

Visszatérve a pályaújításra. A legnagyobb változás az első kanyarban történt, ahol már nem kell bemenni a szűk részbe, hanem tovább lehet robogni a nagy fal mellet. Sajnos ez sok embernek nem igazán sikerült, de persze volt, aki csillogtatta a tudását. Ilyen volt „Lakyboy”, Ládi Atilla vagy akár Grózinger Zsolti is.

A két új sorozat pedig nem más volt, mint a JDM (Drift Allstars - szerk.) és az EDCC sorozat. Mindkét sorozat versenyzői egyszerre álltak rajthoz, így hatalmas mezőny alakult ki. Hazánkban a két sorozat becenevet is kapott, megszületett a Trackwood fesztivál.  Ezen a fesztiválon sajnos nem vettem részt, inkább a Hungaroringet választottam, de egyáltalán nem bántam meg, mivel ott is kiváló nevek versenyeztek.  A Trackwood fesztivál szervezői az új nyomvonalon is változtattak kicsit, beleraktak egy terhelésváltást a nagy ívbe. Ez nagyon látványos lett, de nekem igazából nem tetszett, mert azok az autók le tudnák fűzni azt a nagy ívet is rendesen.  Aki egy kis kedvcsinálót szeretne, annak ajánlom ezt a videót. Remekül látszik benne az új pálya és a külföldi sztárok is eléggé „oda teszik magukat”.

 
(Juha Rintanen)

A közelmúlt
2013-at írunk. Egy újabb szakadást élt meg a magyarországi drift élet (MNASZ / Drifting / Drifted - szerk.) , a rendező szervezetek száma háromra növekedett.  Máriapócsra azonban nem volt nagy hatással, ugyanis a szakítás által a Hell OB keretében 3 versenyt rendeztek és a Trackwood fesztivál is újra ellátogatott hazánkba. Szerencsére mindkettőre el tudtam látogatni, mert a hungaroringi KOE futam nem ütközött a Trackwood-dal. Életem talán legemlékezetesebb élménye volt a drift a világában. Ezek a versenyzők a félelem kifejezést nem ismerik, a falaktól pár centikre óriási sebességgel autózva mennek minden körben; de megjegyezném, hogy a külföldi pilóták mellett a magyarok teljesítménye sem rossz.

Természetesen mindenkinek van saját kedvence, nekem Juha Rintanen és Pawel Trela Opel GT-je volt. Sajnos Juha kölcsön kocsival támadott a versenyen, de így is fergeteges volt. Remélem 2014-ben ismét eljönnek hozzánk. 

Összefogás Éve
El is érkeztünk a 2014 év kezdetéhez, ami egy komoly bejelentéssel indult: a HELL OB és a Magyar Drift Szövetség összeállt (Az MDSZ-t 2013-ban a bíróság kényszertörléssel megszüntette - szerk.), ezáltal még színvonalasabb versenyhétvégékre van kilátás. Változás a versenyek számában nincs ugyan, továbbra is 3 verseny lesz ’Pócson, sőt a Trackwood fesztivál is a szokott időben kerül megrendezésre.

Írta: Simon Krisztián

Tovább

Driftelni mentem

Driftelni mentem

Azt hiszem minden normális férfi ember (illetve néhány hölgy) fejében megfogant már a gondolat, hogy milyen jó is lenne egy saját versenyautót birtokolni, és azzal tölteni a hétvégét, hogy koptatjuk a gumit és az alattunk lévő technikát.

Sajnos ez általában pénz, idő, energia, és szakértelem hiányában elmarad. Ilyenkor jön képbe a Drifted.hu által hirdetett driftiskola, és annak különböző csomagjai. Rendszeres látogatója vagyok a tököli driftes, gymkhanás, gyorsulásos eseményeknek, böngészem a weboldalukat is, illetve a facebookon is követem őket, ezért hamar értesültem róla, hogy driftiskolát indítanak.  Az első drifttaxi élményemet páromtól kaptam ajándékba, ott elgurult a gyógyszerem, ki sem akartam szállni az autóból. Már akkor szerettem volna a másik oldalra is beülni, így kézenfekvő volt, hogy regisztrálnom kell a kezdő csomagra. Gyors e-mail váltás, őrjítő várakozás a hétvégig, utazás Tökölre, tovább várakozás a portánál. Kísérő érkezik, sorompó nyílik, kezdődjön a móka.

Az egyik hangárnál álltunk meg, már elő voltak készítve a BMW-k, hogy kicsit megtapossam őket, de korábban érkeztem, voltak még előttem, így várnom kellett tovább. Sebaj, felmásztam az egyik dombtetőre, így volt alkalmam megnézni, hogy miként alakították ki a már ismert aszfaltkockát a reptéren, és hogy mit is kellene majd csinálni.

Végre én következtem. Autóba be, de egyenlőre, csak az anyósülésre, mellettem az oktató Mester János profi drift pilóta, autóépítő, pontozóbíró és egy remek oktató is egyben. Gyors információcsere az alapvető dologról, majd könnyedén, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne keresztbe autózni, bemutatta mi is a cél, és hogyan lehet elérni. Gyors helycsere után jónéhány elhibázott próbálkozás amikor is az autó túlfordult vagy letapadt, majd sikerült egy két kört autóznom kilinccsel előre.

Elképesztő érzés a kormány mögött ülni, megszűnik a világ, csak az ív a fordulatszám és a tökéletes szög ami számít, és mindezt tetőzi az a dübörgés amit az autó áraszt illetve ha kellően ügyes vagy lehet szép nagy fehér füstfelhőket is gyártani a hátsó gumik rovására.

Sajnos a kezdő csomag 1 szett gumit tartalmaz, ezt pedig sikerült tönkretenni a körözéssel, így az első körömnek vége is volt. Nyílván nem tudtam vele leállni, ezért (sajnos csak) egy évvel később ismét jelentkeztem. Másodszor egy kis ismétléssel kezdtem, majd jöhetett a 8-as forma. Mielőtt teljesen eldaráltam volna a futófelületet a hátsó gumikról sikerült egy két tökéletesnek nem nevezhető 8-ast leírnom kilinccsel előre. Az érzés természetesen megunhatatlan bár nem vagyok elégedett a teljesítményemmel, tudom hogy nem én vagyok a legtehetségesebb kezdő, ennek ellenére eszem ágában sincs abbahagyni a gyakorlást. A piszkos anyagiak nem engedik, hogy saját autóval gyakoroljak, így továbbra is a cél, hogy a driftiskolás BMW-ken a lehető legtöbbet fejlődjek.

Óriási dolognak tartom, hogy ilyenre van lehetőség kishazánkban, elérhető áron nagyon jó autókat lehet kipróbálni, és igazi szakemberekkel találkozni, akik ahhoz képest, hogy miket vittek véghez mégis a földön járnak, és közvetlenen segítőkész emberek. Mindenkinek bátran merem ajánlani, hogy ha egy kicsit is tetszik neki a sport, akkor használja ki a lehetőségeket.

Mindkét alkalommal készítettem fotókat, videókat, több-kevesebb sikerrel össze is vágtam, az alábbi linkeken megtekinthetőek:
http://www.youtube.com/watch?v=7F2czPqw_J0  
http://www.youtube.com/watch?v=SQNwVWd91I4
    

Írta: Bognár János

Tovább

A nők és a drift

A nők és a drift

Először is had mutatkozzam be, a nevem Kata. Cikkemben szeretném női szemmel megközelíteni a drift világát. Nem, nem mint laikus néző, hogy mit látok, mikor két pasi tsuiso-t vív a pályán, hanem ebben az autósportban milyen nőként helyt állni.

Japánban már évek óta lehet látni külön hölgyek számára rendezett versenysorozatot, de 1 éve már Európában is hódit, Queen of Europe néven. Nem szeretném, ha azt hinnétek, hogy ez egy feminista cikk lesz. Egyszerűen, csak lássa mindenki, hogy a csajok is lehetnek autóversenyzők, szerethetik az autókat. Mi is szeretjük hallani, mikor felbőg egy V8 vagy fütyül a turbó és emellett ömlik az arcunkba a gumifüst. Nem is szaporítom a szót, térjünk a lényegre.

Kis hazánkban (sajnos) kevés női drifterről beszélhetünk. A legsikeresebb hölgyet szerintem nem kell bemutatni, ő Szántó Nikolett. Mára már nagy sikernek örvend a román Ramona Rusu, a lengyel Karolina Pilarczyk és még sorolhatnám. Szerencsére azt látom, hogy egyre tehetségesebb csajok mutatják meg tudásukat a magyar bajnokságban, mint Jáger Andi vagy Fényi Anna. Évről – évre vagy napról – napra több lány áll a sorba és itt – ott csiripelnek is róluk a madarak. Ilyen fiatal hölgy a nyírbátori Kovács Evelin. Arról ne is beszéljünk, hogy hányan vannak, akik pénz – idő – energia hiányában nem tudják megmutatni magukat, de már gyakorolnak egy eldugott aszfaltozott placcon.

Milyen női drifternek lenni? Szerintem marha nehéz. Először is, mert ki kell vívnod a férfiak elismerését, másodszor pedig önmagunkat kell legyőzni. Lehetőleg zárják ki a negatív kritikákat, hogy csajok ti ehhez nem értetek. Általában mi nők megijedünk, ha megcsúszik az autó, nem pedig élvezzük, ellenkormány és gázt neki :D Meg kell tanulnunk, élvezni, nem pedig feladatként teljesíteni. Hiszen erről szól a drift. Az élvezetről. Eggyé kell válni az autóval, feszegetni határainkat. De mit tudok én, aki még a máriapócsi pályán két kanyart is épphogy össze tud fűzni. Inkább megkérdeztem erről Annát és Evelint:

Anna:
Kedves Kata! Először is köszönöm megkeresésed ez megtisztelő számomra. Igazából nem mondanám magam „drifternek” inkább versenyzőnek mivel nem csak ez az ágazat a szenvedélyem. Milyen női versenyzőnek lenni?... Ezen én soha nem gondolkoztam, nem merült fel bennem ez a kérdés mivel soha nem kivételeztek velem a nemem miatt. Persze megosztó az emberek hozzám állása. Vannak olyanok, akik számára ez vonzó, hogy női mivoltom ellenére ilyen sportot űzök és támogatnak, ezáltal egyre több és nagyobb az elvárásom magammal szemben és nagyobb élvezettel csinálom, de sajnos vannak negatív emberek. Őket lehetőség szerint próbálom minél nagyobb százalékban kizárni. Ez persze nem azt jelenti, hogy nem bírom a kritikát igenis elvárom az ÉPÍTŐ jellegű szavakat hiszen ezáltal fejlődik az ember.

  
Fényi Anna

Büszke vagyok arra, hogy női versenyző vagyok és mindig jobban és jobban akarok teljesíteni, hogy bebizonyítsam, igenis nőknek is van helye ebben a sportágban és keményen megállják a helyüket. Nagyon szerettem azokat a versenyeket ahol férfiakkal kellett megküzdeni viszont  azok a versenyek voltak a legizgalmasabbak, amikor Jáger Andival küzdöttünk, amikor csak tizedeken múlott, hogy ki lesz az első. Ő remek ellenfél volt általa nagyon sokat fejlődtem, mert visszahozta bennem azt a verseny lázat, ami már kezdett megkopni. Az első drift versenyemen találkoztam Ramona Rusu-val aki szintén kellemes meglepetés volt számomra nagyon közvetlen és kedves volt. Azon a versenyen hárman voltunk lányok a mezőnyben és az igazi csata köztünk volt.

Evelin:
Először is ott kezdeném mikor beültem utasként egy profi versenyző mellé. Az első mondatom amikor „kiléptem” (kimásztam) a  kocsiból, hogy „Én ezt akarom csinálni!!!” Persze mindenki kinevetett, hogy lány… kocsik…drift… VICC. De aztán mégis sikerült és LASSAN összeállt egy autó. Amikor először megcsúszott a kocsi, kicsit megijedtem, hiszen  reflexből azon  voltam,  hogy kiegyenesítsem, mert normális esetben az utcán nem megyünk keresztbe. Aztán ahogy teltek el a napok a következő alkalomig folyamatosan gondolkodtam, hogy vajon hogy is kellene csinálni, hogy keresztbe menjek, fékezzek kézzel-lábbal, kormányozzak, gázt adjak és füstöljön a gumi. Megtanultam, ha beülök a kocsiba, akkor ott nincs más csak ő meg én. Ki kell zárni a megjegyzéseket. Nekem is sok ilyen volt mikor mondták hogy jobban nyomjad neki, ne vedd el a gázt, azt hittem egy M3 jobban megy stb. Sokszor nehéz ezeket a „kritikákat” kizárni, hiszen rosszul esnek de nem kell velük foglalkozni…Én érzem, hogy nekem hogy biztonságos, inkább elengedem a gázt, ha nem vagyok biztos magamban. Meg lehet nyugodtan próbálni, meg lehet mutatni, hogy hogyan is kell csinálni. Már az edzéseknek köszönhetően a gúnyos kritikák elmaradtak, hiszen aki esetlegesen nem tudta, hogy lány vezeti azt a „csajos” BMW-t, amikor kiszállok meglepődnek, sőt odajönnek gratulálni, ami az összes eddigi megjegyzést elfeledteti. Ez az az elismerés amikor azt érzem hogy megérte.

  
Kovács Evelin

Még csak egy versenyen vagyok túl, ahol amatőr versenyzőkkel mérettettem meg magam. Hatalmas élmény volt, nagyon fura volt az az érzés, hogy most engem néznek, én vagyok a versenyző és nem fordítva. Amikor pályára léptem rajtam kívül még hárman ültek bent a kocsiba mellettem : a Spicc, a Rinya meg a Majré. Nagyon  izgultam, hogy hogy fog menni, mit fognak szólni, hisz ha elrontom akkor az lesz a reakció hogy pfffff csaj… De szerencsére nem így lett és elismerő szavakat kaptam, tapsoltak, szurkoltak nekem. Egymagam voltam majd 50 fiú között. Véleményem szerint nagyon jó helyezést értem el, jó pár fiút magam mögé is utasítottam és a rengeteg tapasztalat és élmény mellett még egy kupával (különdíjjal) is hazatértem. Szerintem ettől nem kell jobb versenyélmény.

Anna már a magyar mezőnyben és a Queen of Europe-n is megmutatta magát. Elmesélte milyen tapasztalatokat és élményeket szerzett:

„Mielőtt elindultam driften jártam amatőr rally versenyekre is és ott is voltak női ellenfelek így nem volt szokatlan ez a fajta párbaj. Emlékezetes az első Queen of Europe versenyem sok női pilóta volt és itt volt az első tsuiso csatám. Aznap edzéseken egyik csapattársammal kezdtük el gyakorolni, aki szintúgy „szűz” volt ilyen téren és mellesleg férfi. Nagyon-nagyon élveztem az üldözött és az üldöző szerepét és az autózás leírhatatlan örömét. Szeretek csatázni nőkkel és férfiakkal is egyaránt mert minden egyes verseny után tapasztaltabb és rutinosabb leszek. A legnagyobb csatákat magammal vívom a határaimat feszegetem és csak úgy tudom meg hol vannak ha átlépem őket. Ott ülni és eggyé válni az autóval a kormányt markolva és a fizikával és a pedálokkal játszva összetett, de mégis egyszerű ösztönös mozdulatokkal elszáguldozni egy másik világba egy „csoda országba” kizárva a valóság baját-zaját és csak a motor bőgése hallható az egyik legjobb dolog a világon. <3”

Kedves Uraim! Mint ahogy olvashatjátok, nem olyan könnyű, ezek a lányok is ugyanúgy küzdenek, mint férfi sporttársaik, sőt talán jobban. Ha kell, légkulcsot kapnak a kezükbe kereket cserélni, vagy épp nyakig olajosan fekszenek be az autó alá. Nem várnak megkülönböztetést, csak annyit, hogy egyenrangú félként, ellenfélként kezeljék őket. Az csak grátisz, hogy egytől – egyig gyönyörű és csinos hölgyek.

Végezetül, csak annyit mondanék, hogy láttunk már falon pókot és karón varjút, na meg drift versenyen dobogós hölgyet. HAJRÁ CSAJOK!


Írta: Zentai Katalin
https://www.facebook.com/zentka222

Tovább

Drift autóépítés kezdőknek

Drift autóépítés kezdőknek

Nézzük csak, vegyünk egy autót. Bár az sem utolsó szempont, ha hátsókerekes. Hogy miért, pont, kezdjük azzal, hogy mi is az a drift?

A drift szabad fordításában csúsztatást jelent. A hétköznapokban csak a kilincsel előre kifejezést használjuk rá. Ezt szó-szoros értelmében kell értenünk. Ugorjunk vissza kicsit az időben és térben. 1960-as évek, Japán. A hegyek közül, illegális éjszakai versenyekből indult az egész. A cél az volt, minél gyorsabban eljutni A-ból B-be. Nem nehéz kitalálni mi történik akkor, ha nagyon sietünk a kanyarban, és ha van egy kis érzékünk az autóhoz, már össze is hoztuk a DRIFTET.  1980-as évekbe került ez pályára, biztonságosabb keretek közé. Európában ez az őrület csak 2004-ben terjedt el. Sportággá nőtte ki magát. Azonban ez nem egyszerű csúszkálás vagy esztelen autókázás. Több feltétele is van, mind az autó, mind a sofőr, illetve a kivitelezés szempontjából. Ugyanis egy versenyen nézik az ívet, az autó eleje illetve hátulja megfelelő irányba néz-e, a sebességet, a csúszás szögét, és ennek az összképét. Ezen kívül társul hozzá az autók gyönyörű hangja, a gumik visítása és a látványos gumifüst.

De térjünk vissza ahhoz hogy ezt mégis hogy érhetjük el. Szériaautók többsége nem használható versenycélokra, de itt-ott el lehet dobatni a seggét ha jól esik - az én kis 3asom is elmegy keresztben, ha úgy szeretném, bugyi nedvesítésre tökéletes ;) - Tehát, kezdésnek nézzük a motor teljesítményét, ez 250LE - 600LE között bőven elég. Tudomásom szerint 650+ LE nem is engedélyezett (nincs megkötés! szerk.). A ménes nagyságától függ az autó irányításának nehézségétől vagy könnyedségétől.

Autónk már van, hátul hajt, és tartunk néhány pacit a géptető alatt. A rugókat, illetve az autó merevségét és nem utolsó sorban a keréknyomást állíthatjuk.  Illetve fontos megemlíteni a differenciamű szerepét is amitől aszfaltot fog szaggatni a szerkezetünk. Ezeket azonban minden driftelni vágyó magának, saját igényeinek megfelelően és tapasztalatai alapján állítja be. A felnik is fontos szerepet játszanak Driftünk sikerességében. Előre a gyári, vékonyabb míg hátulra a lehető legszélesebb kerekeket kell felhelyeznünk. Az ezekre felhelyezett gumikban megfelelő nyomással úgynevezett BAR-al kell versenyeznünk. Ennek mértéke 2,5BAR +/- 0,3 tengelyenként eltérhet.  Már a futóműre sincs gondunk.

Egész szépen épül az autónk, de most kicsit a biztonságra és a stabilitására is gondot kell fordítanunk. Mint minden motorsportban itt is előfordulhat, elő is fordulnak balesetek. Nem árt kis merevítés itt-ott. Fontos például a tornyoknál, illetve a váz megerősítése sem elhanyagolandó. Ugyanis az erőhatások miatt elcsavarodhat a versenygépünk. Lényegében kész  vagyunk. A hátulját lejjebb tesszük az elejénél, optikai kiegészítőkkel teleaggatjuk, teszünk egy vasalódeszkát a hátuljára (ez nem minden esetben szükséges) és már jól is néz ki. Tankolunk, beülünk és adunk az érzésnek ami többször is felér egy orgazmussal.


Írta: Rózsa Dániel

Tovább

A tököli aszfaltkocka csodája

A tököli aszfaltkocka csodája

Bizonyára minden hétköznapi ember hallott már Ken Block-ról, vagy ha mást nem látott a fiatalokon olyan pólót, amin szerepel a neve, de mit is csinál ő, és hogy is megy ez magyar viszonylatban?

Versenyautóval versenypályán arra törekedni, hogy elveszítsük a tapadást, értelmetlen dolognak tűnhet, de pont csak annyira az, mint ejtőernyővel kiugrani egy alapvetően működő repülőgépből. Magyarországon meghatározó szerepe van, a tököli reptér aszfaltkockájának ilyen értelmetlennek tűnő dolgok terén.

Jómagam 2011-ben látogattam el az említett helyszínre, leírhatatlan volt, amit ott láttam. Természetesen előtte utánajártam hova is megyek, és hogy nagyjából mire számítsak, de valami egészen mást kaptam, mint amit vártam. Megrögzött autófanatikusként tudtam, hogy rosszul nem fogom érezni magam, azt mondták gyerekként hamarabb tudtam felsorolni a parkolókban álló autók típusát, mint kerek egész mondatokat alkotni. Nagyjából 150 km-t kellett autóznom, már majdnem azt hittem, hogy eltévedtem, amikor lelassult a forgalom, hamarosan látni lehetett a kígyózó autósort a reptér felé, tudtam, hogy rendben vagyok. Jegyvásárlás után továbbhaladva a reptér külső részén úgy éreztem magam, mint valami Halálos Iram filmben, süt a nap, hangos a zene, a távolban üvöltő autók és motorok, füstfelhő és az a jellegzetes gumiszag, ami azóta úgy hiányzik a téli holtszezonban.

Drift, gymkhana, gyorsulás, hangnyomás verseny, tuning autó kiállítás, dekoratív hölgyek, hideg sör és finom gyros, mindenki válogasson kedvére kinek mi tetszik. A szívemhez a legközelebb a drift áll, ezért a legtöbb időt a pálya melletti lelátón töltöttem, hihetetlen, hogy milyen elképesztő ügyességgel, pontossággal fűzik egymásba az íveket kilinccsel előre fiúk, lányok, és hogy ezt meglehetősen kevés támogatóval, többnyire önköltségből épített gépcsodákkal teszik. Egyúttal felháborít a tény, hogy itt ez a sok tehetséges ember, akik már a külföldi mezőnyben is bizonyították rátermettségüket, és nem őket támogatja állam bácsi, hanem azokat a „zs” kategóriás színészeket, akik 90 percen keresztül a labdát kergetik a gyepen, ahol párszáz néző van, itt meg több ezer. Nem mellesleg pedig igazi közvetlen élmény, hiszen szabad bejárás van általában a depókra, így lehetősége van az embernek odamenni a kedvenc pilótájához, szóba elegyedni velük, fotózkodni, nézelődni mit csinál a csapat az autóval, ha nem a pályán gyűrik éppen.

Természetesen minden programba igyekeztem bepillantani, voltak rendezvények, amiket csak a fényképezőgépemen keresztül láttam, annyi minden megörökíteni való volt. A gymkhanások pontossága, a gyorsulási versenyek elképesztő időeredményei, a hangnyomás verseny az a rengeteg decibel, amit be tudnak ezek a mesterek préselni egy gépkocsiba, az autóépítők kreativitása, egyszóval minden méteren akadt valami meghökkentő látni való.

Sok-sok oldalon keresztül lehetne még taglalni, hogy miért érdemes ellátogatni a tököli reptérre, de tény egyszer mindenkinek el kell menni. Vigyázat függőséget okoz!!


Írta: Bognár János
https://www.facebook.com/janos.bognar.39

Tovább

Drifted.hu - Facebook

Eseménynaptár


Sebesség Fesztivál
Április


Lóerők Éjszakája
Június


Hegyi Drift
Augusztus


Végső Összecsapás
Szeptember

Hirdetés

Hegyi Drift - Facebook

Követők

HairHungary Zora242 MMarket Red Crab Films Hunkhana Bognár János

Címkefelhő

drifted (26),drift verseny (23),drift bajnokság (21),drift (20),tököl drift (12),lóerők éjszakája (10),gymkhana (10),sebesség fesztivál (8),gyorsulás (8),hegyi verseny (7),hegyi drift (7),drifting (4),drifted.hu (4),bélapátfalva (4),drift tököl (4),Lóerők Éjszakája (4),lakyboy (4),gymkhana grid (3),márton zoltán (3),drift eb (3),queen of europe (3),king of europe (3),drag (3),bélkő-hegy (3),parádsasvár (3),gyorsulási verseny (2),gyorsulási futam (2),Belapatfalva (2),zora (2),origo (2),kerényi ádám (2),koe (2),hegyi felfutás (2),női drift (2),ken block (2),bélkő (2),tököli reptér (2),drift allstars (1),driftsuli (1),autóépítés (1),autósport (1),drift autó (1),toyota mr2 (1),skyline (1),fényi anna (1),kovács evelin (1),mdsz (1),máriapócs (1),drift oktatás (1),drift iskola (1),mnasz (1),Amerigo Monteverde (1),programok egerben (1),egri program (1),ford majális (1),hetyési zsolt (1),Mustang (1),bélkő hegy (1),végső összecsapás (1),bmw pickup (1),eedc (1),egri programok (1),énekes árpád (1),kamionos gyorsulás (1),Nicolo Rosso (1),Énekes Árpi (1),Kerényi Ádám (1),King of Europe (1),Adam Frank (1),supra (1),Karolina Pilarczyk (1),autós fesztivál (1),Philippe Guillod (1),hungaroring (1),gymkhana eb (1),drift autósport (1),adam frank (1),galacs gábor (1),simon csaba (1),red crab (1),vernon zwaneveld (1),drift versenyző (1),zángó zoltán (1),biggy (1),rozovics tamás (1),autó találkozó (1),Magyar Drift Szövetség (1),Gymkhana (1),GyorsulásiFutam (1),drift edzés (1),tököli drift (1),tordai istván (1),sport1 (1),sportverda (1),dely domonkos (1),touge (1),ae86 (1),Toyota (1),blogger (1),corolla (1),hacsiroku (1),corolla ke70 (1),trueno (1),4age (1),drift blog (1),dragtor (1),lada (1),molnár feri (1),szántó nikolett (1),bmw (1),qoe (1),Ken Block (1),drift jamboree (1),tököl (1),cressida (1)