Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Lóerők Éjszakája - Június 7.

Promo video

Jön az ország egyik legnagyobb éjszakai autós rendezvénye, mely immáron az 5. évfordulóját ünnepli. A tököli reptéren rengeteg program várja a fiatalokat, drift fanatikusokat és a gyorsulás szerelmeseit. Íme egy kis kedvcsináló hozzá.

> Rendezvény információk

Tovább

Teljes gázzal indul az idei drift bajnokság!

Hétvégén Sebesség Fesztivál

Az idei év első nagyszabású autós fesztiválját rendezik április 12-13-án, a Budapestről könnyedén megközelítető tököli reptéren.  A szervezők kerek egy tucat programmal várják az érdeklődőket! A legjobban várt esemény Magyarország közkedvelt látványos drift szakágában várható, ahol az idei nyitófutamon több mint 60 versenyző mutatja meg képességeit.

Sebesség Fesztivál 2014

A Drift autósport vitathatatlanul az egyik leglátványosabb autósport, ahol a pilóták óriási sebességgel dobják keresztbe versenyautóikat és tartják kontrolált csúszásban egymástól akár pár centire. A tököli drift arénában a kijelölt tempós aszfaltos nyomvonalon minden mozzanatot végig tudunk követni, ráadásul a fejlesztéseknek köszönhetően nem csak a lelátókról, hanem egy újonnan kialakított emelvényről is szurkolhatunk majd kedvenceinknek.

A kétnapos rendezvény rengeteg programmal bővelkedik. Szombaton 201 méteres gyorsulási versenyt tartanak a száguldás szerelmeseinek, míg a drift pilóták az OB és nemzetközi futamokra melegítenek egész nap. A versenysportok mellett szombaton Citroen és Peugeot találkozó várja a nagyérdeműt és a német autómárka rajongói is összegyűlnek a FritzenFest megmozduláson. A veterán és a tuning gépek között fokozott nyálcsorgatás jelentkezhet, így a nézelődés után remek felüdülést jelenthet a mókás RC Triál távirányítós verseny. Korlátozott számban drift taxizhatunk is kedvencünkkel, így azt is megtapasztalhatjuk milyen autópálya tempóban egy profi pilóta mellett keresztben élvezni.

King of Europe

Vasárnap teljes gázzal indul az Országos Drift Bajnokság, mely mellett a King of Europe Street Legal és a női drift EB-n szurkolhatunk hazánk fiainak és lányainak. A drift szakág idei újdonsága, hogy a profik mellett már a SemiPro versenyzők is páros csatában döntik el a dobogós helyezések sorsát, így a nézők még több kiélezett és izgalmas futamot láthatnak. Természetesen az utánpótlásról sem szabad elfeledkeznünk, hiszen a street kategóriában szintén komoly a felhozatal. Aki még soha nem látott drift versenyt, annak mindenképpen javasoljuk, hogy a Sebesség Fesztiválon veszítse el drift szüzességét, hiszen nem minden nap lát az ember 4-5 vagy akár 8 száz lóerős versenygépeket kizárólag kilinccsel előre közlekedni. Ráadásul a drift eredetéhez hűen a japán autórajongók is egész biztosan ott lesznek, hiszen a RedSun Fest-en külön programokkal várják a rizsrakétákkal érkezőket. Az Autó-Motor Tuning Show szervezői sem lesznek tétlenek ezen a hétvégén, hiszen Carstyling autószépség versenyre is lehet jelentkezni.


A Sebesség Fesztiválról bővebb információt a szervezők facebook oldalain találhatunk, ahol akár kétszemélyes belépőket is nyerhetünk!

facebook.com/driftedhu
facebook.com/futamhu

> Részletes programkiírás és nézői információk

Tovább

Interjú Karolina Pilarczyk-al

Karolina Pilarczyk: Minden nőt bátorítok, hogy kipróbálja ezt a sportot!

A hétvégi Sebesség Fesztiválra Karolina Lengyelországból érkezik, hogy a Queen of Europe női drift EB futamon ismét mindenkit lenyűgözzön. Persze az sem kizárt, hogy a tavalyi évhez hasonlóan a magyar bajnokin is párbajozik majd a SemiPro kategóriában, így a "felnőtt" pályán is megmutatja elképesztő tudását és alázatát a sportág iránt.

Elégedett vagy a 2013-as éveddel?
Karolina: Igen is meg nem is. A 2. és a 3. fordulót megnyertem, az 1. fordulón 2. lettem. Nagyon elégedett vagyok ezekkel az eredményekkel főleg azért mert ez volt az első évem a Nissannal. De viszont részben nem vagyok megelégedve, mert a kisebb rossz eredmények miatt lettem második összetettben. Habár a legfontosabb célunk az volt jól érezzük magunkat és ezt sikerült megvalósítani!

Mit módosítotok az autón 2014-re?
Karolina:Az autó dizájnját szeretném áttervezni és még az erőt növeljük tovább, bármi amivel nagyobb show-t tudok adni a közönségnek.

A motoroddal elégedett vagy?
Karolina: Imádom! Úgy gondolom a V8 az egyik legkarakterisztikusabb sportmotor és az amerikai motorok lenyűgözőek. A hang és az erő nagyon „szexy”!

Mit gondolsz QoE széria színvonaláról? KoE-től nincs túl messze?
Karolina: QoE tényleg jó. Nagyon örülök hogy ez a liga létezik. Jó tapasztalatszerzés és én bátorítok minden női driftert hogy kivegyék a részüket ebben a sportban is. Az eredmények KoE SL-ban és a Pro szériában is egyaránt megmutatják, hogy a lányok komoly ellenefelek.

Mit gondolsz a magyar versenyzőkről? Jó ellenfelek?
Karolina: Kerényi Ádám, Énekes Árpád és Szántó Nikolett jó drifter lenyűgöző ügyességgel és felszereléssel. Számomra örömöt okoz amikor látom őket driftelni és persze versenyezni velük.

Tetszik neked az elektronikus bíráskodás?
Karolina: Amit a KoE szériában használnak szuper. Ők rögzítik az összes kört amik igazságosabbá teszik a bírói munkát. Habár a pontrendszer nem igazán kedvez nekem, mert én azért driftelek hogy jól érezzem magamat és hogy szép előadást adjak a nézőközönségemnek.

> Sebesség Fesztivál - Tököli reptér Április 12-13

By Ács Sándor

Tovább

King of Europe beszámoló, interjúk

King of Europe beszámoló, interjúk

Izgalmas 2013-as szezont zártunk a King of Europe szériában, már csak egyetlen kérdés maradt hogyan tovább? Erre a kérdésre a pilóták adják meg a választ!

Kezdjük ezt a kis szösszenetet Kerényi Ádámmal aki 2013-ban 3. helyen zárt a bajnokságban.

S98: Elégedett vagy az idei éveddel?
KÁ: Nem vagyunk teljesen elégedettek, hiszen csak a harmadik helyen végeztünk, és sok technikai gondunk volt. Voltak jó napjaink, ahol látszódott, hogy az autó nagyon ütőképes, és élvezet volt versenyezni.

S98: Hogyan tovább fejlesztetek valamit az autón?
KÁ: Még tervezés alatt van az autó, apró módosítások lesznek, illetve a motorerőn, nyomatékon igyekszünk faragni. Az S38B38 a kedvenc motorom, nem szeretem a V motorokat. Ameddig lehet sor6-os technikával fogok versenyezni.

S98: A bírói munkával elégedett vagy?
KÁ: A kvalifikációt segítő telemetria szerintem nagyon jól működik, pontosan azokat az eredményeket adja vissza, amit mi is látunk a pálya széléről.
 
Énekes Árpinak a Mustang-jában mint tudhatjuk egy igen erős motor dolgozik. Nézzük meg ők mivel készülnek a szezonra:

S98: Elégedett vagy az idei éveddel a King of Europe szériában?
ÉÁ: Az év eleje nagyon nehézkesen indult, mert a téli fejlesztések után nem találtuk a jó beállításokat. Év közben azért egyre jobb lett, így tudtam hozni 1-2 jó eredményt, úgyhogy összességében sikeres év lett.

S98: A motoron ugye mondtad nem változtatsz ez igaz?
ÉÁ: Hát ez nem igaz 7000cm3 helyett kb. 7200 cm3-is lesz.

S98: Hegyi versenyek mindegyikén találkozhatunk a Mustangoddal?
ÉÁ: A KOE pro sorozatában szeretnénk elsősorban helyt állni, de 1-2 hegyi versenyt is betervezünk majd a jobbakból.

S98: Gumikkal hogy állsz?
ÉÁ: Idénre kb. 300 gumival készülünk.
 
Rengeteg kitűnő külföldi versenyző is részt vesz a futamokon, róluk is szót ejtenék.  Adam Frankot az 1000 lóerős 2JZvel már-már bűnnek számítana kihagyni.

S98: Min változtattok az autón?
AF: A sebességváltón, a futómű geometrián módosítunk, és a motor megbízhatósága érdekében csökkentjük az erőt

Nicolo Rosso első évét teljesítette, mégis megnyerte a Wisefab Angle Challanget.

S98:Mit gondolsz King of Europe messze van a Fromula Drift színvonalától?
NR: Úgy gondolom, nincsen nagyon messze, de ami a legfontosabb, hogy jó úton halad, hogy hasonló szinten legyen!

Amerigo Monteverde-nek nem sikerült túl jól ez az év, mert problémái akadtak a felfüggesztéssel.

S98: Szereted az autód motorját vagy nagyobbról és erősebbről álmodsz?
AM: A motorom elég erős, ezért nagyon boldog vagyok! Francesco barátommal most vettem egy LS3-as motort a szezon második felére, összeáll ez a motor!

Philippe Guillod Horvátországban 2. helyen végzett és az övé az egyik legszebb Nissan a mezőnyben!

S98: Mi a véleményed a magyar versenyzőkről, jó velük driftelni?
PG: Kerényi Ádám egy nagyon jó versenyző, főleg a kvalifikációnál, mert nagyon precíz. Kedvenc magyar pilótám Nagy Ádám 2011-ben Bukarestben versenyeztem vele.

Írta: Ács Sándor
https://www.facebook.com/kobunko69

Tovább

Drift them!

Extreme Technical Weekend

2013 októberének első hétvégéje ebbe a hangzatos kifejezésbe burkolózott, ami az autósportok rajongói számára egyet jelentett azzal a ténnyel, hogy a Hungaroring légkörében ismét nem a madárcsicsergés fog a dominálni.

Érezvén magamban a késztetést, hogy a máriapócsi roncsderby után egy egészen más hangulatú eseményen vegyek részt, elindultam, azzal a feltett szándékkal, hogy szürkeállományom nagy részét szabadságra küldöm, és a fennmaradó űrt megtöltöm koncentrált gumifüsttel és benzinszaggal. Sikerült!

A főbejárathoz közeledvén már megcsapott az égett gumiszag, ami reflexszerű nyálelválasztásra és lépteim meggyorsítására késztetett, hogy mihamarabb akcióközelbe kerüljek. Mielőtt azonban szembesültem volna a keresztben közlekedő autók áhított látványával, át kellett vágnom a Honda-találkozó résztvevői által elfoglalt placcon. Ez az igen összetartó társaság olyan ünnepélyesen alkotott sorfalat, mintha királyuk előtt (talán a piros NSX?) készültek volna tisztelegni. Élmény volt látni, hogy a márkahűség mennyi embert képes összetoborozni, de izgalmasabb dolgok reményében továbbhaladtam arra, amerre az orrom és a szívem húzott.

Szükségem volt jó néhány percre, hogy összebarátkozzak ezzel az új dimenzióval, új ’’világgal”, amibe hirtelen belecsöppentem, s ahol a hétköznapi dolgok néhány órára megszűntek létezni. Így technikai díszszemlét tartva tettem néhány kört a depóban. Óriási erővel zuhantam bele a valóságba, amikor az egyik Corvette-motoros, groteszk katonai mintázatot viselő E30 elcsörtetett mellettem. Aztán a másik. Majd a harmadik. Talán ha a Birodalmi Lépegetővel találom szemben magam, az sem lett volna ennyire megrázó. Beleremegett a gyomrom, amikor a fémesen zörgő, csattogó gépsárkányok dühösen fújtató motorral elhaladtak mellettem. Bemutatkozásnak mindenesetre jó volt : a PUZ Drift Team, egyenesen Lengyelországból. A csapattagok nevét vasárnap estére szerintem már mindenki kívülről fújta: Mospinek, Hypki, Romanowski. Régóta sejtettem, hogy a drifterek ott lengyelhonban japán driftgombát reggeliznek, és ezúttal sem okoztak csalódást. Egész hétvégén pompás köröket mentek, óriási szögekkel, jégtáncosokat megszégyenítő dinamizmussal és hatalmas füsttel.

Szintén V8-as erőforrással áldotta meg a sors a hétvége talán legfeltűnőbb és legnépszerűbb jelenségét: Enrico Sartori S14-es Nissanját, csak úgy, mint Szántó Niki friss E46-osát, ami először szerepelt nagyközönség előtt. Még mielőtt azonban bárki azt gondolná, teljhatalomra jutottak a nyolchengeres gépezetek, meg kell említeni, hogy szép számmal voltak sor néggyel hadrendbe állított autók is, valamint olyan félszerzetek, mint Indián vagy Nagy Ádi JZ-motoros BMW-je.

Enrico Sartori S14-es Nissan

Összességében egy nagyon színes mezőny jött össze a versenyre, mind a King of Europe, mind a magyar versenyszéria részéről. A német technika dominanciája évről-évre egyre jobban háttérbe szorul, ezt igazolja, hogy az eddig BMW-vel versenyző Calin Ciortan, csak úgy, mint Grózinger Zsolt, Nissanra váltott. Sajnálatos módon Galán Erik S15-öse úgy döntött, motorhiba miatt nem erősíti a japán vonalat, és a pálya helyett a depóban nézett farkasszemet a Radír-féle Skyline-nal. Az edzést elnézve látható volt, kik lesznek a versenynap főszereplői, és kik azok, akik megint csak újabb tapasztalatszerzéssel gazdagodtak.

A vasárnapi versenynapon a várakozásoknak megfelelően Dimitri Illyuk alaposan megszorongatta versenytársait, nem kímélvén a magyar pilótákat sem, akik nem adták könnyen magukat. Az ukrán először Énekes Árpit búcsúztatta, aki egy szép csata után sajnos beforgott a Mustanggal.

Énekes Árpád - Ford Mustang

Ezután következett a nap legemlékezetesebb tsuisoja: az Illyuk-Grózinger összecsapás. Grózi mind vezetőként, mind követőként kiválóan teljesített, követőként azonban némileg lemaradt, így Illyuk jutott tovább, aki ezek után maga mögé utasította Kolesart, bár ennek ellenére meglepődtem volna, ha Kolesar nem áll dobogóra.

Grózinger Zsolt vs. Dimitrij Illyuk

Hátra volt még azonban Hypki. A lengyel - miután kiejtette a kemény falatnak számító Kerényit, majd a csapattársa ellen vívott tsuisoban megmutatta, valójában mi is az a drift - Illyuknak a legváratlanabb pillanatban úgy beszúrta tőre a BMW-t, hogy öröm volt nézni. Többszöri visszahívás után a bírók Hypkinek ítélték a győzelmet.

Késő délután érett meg az idő a magyar széria mindent eldöntő szezonzáró futamára. A naplementében nem villogtak szamurájkardok pengéi, így sejthető volt, hogy a fiúk nem készülnek komoly vérontásra. A Tücsökkel vívott látványos páros csata után összetettben végül Sándor Ádi állhatott a dobogó legfelső fokára.

Írta: Szabó Bernadett
https://www.facebook.com/bernadett.szabo.37

Tovább

Drifted.hu - Facebook

Eseménynaptár


Sebesség Fesztivál
Április


Lóerők Éjszakája
Június


Hegyi Drift
Augusztus


Végső Összecsapás
Szeptember

Hirdetés

Hegyi Drift - Facebook

Követők

HairHungary Zora242 MMarket Red Crab Films Hunkhana Bognár János

Címkefelhő

drifted (26),drift verseny (23),drift bajnokság (21),drift (20),tököl drift (12),lóerők éjszakája (10),gymkhana (10),sebesség fesztivál (8),gyorsulás (8),hegyi verseny (7),hegyi drift (7),drifting (4),drifted.hu (4),bélapátfalva (4),drift tököl (4),Lóerők Éjszakája (4),lakyboy (4),gymkhana grid (3),márton zoltán (3),drift eb (3),queen of europe (3),king of europe (3),drag (3),bélkő-hegy (3),parádsasvár (3),gyorsulási verseny (2),gyorsulási futam (2),Belapatfalva (2),zora (2),origo (2),kerényi ádám (2),koe (2),hegyi felfutás (2),női drift (2),ken block (2),bélkő (2),tököli reptér (2),drift allstars (1),driftsuli (1),autóépítés (1),autósport (1),drift autó (1),toyota mr2 (1),skyline (1),fényi anna (1),kovács evelin (1),mdsz (1),máriapócs (1),drift oktatás (1),drift iskola (1),mnasz (1),Amerigo Monteverde (1),programok egerben (1),egri program (1),ford majális (1),hetyési zsolt (1),Mustang (1),bélkő hegy (1),végső összecsapás (1),bmw pickup (1),eedc (1),egri programok (1),énekes árpád (1),kamionos gyorsulás (1),Nicolo Rosso (1),Énekes Árpi (1),Kerényi Ádám (1),King of Europe (1),Adam Frank (1),supra (1),Karolina Pilarczyk (1),autós fesztivál (1),Philippe Guillod (1),hungaroring (1),gymkhana eb (1),drift autósport (1),adam frank (1),galacs gábor (1),simon csaba (1),red crab (1),vernon zwaneveld (1),drift versenyző (1),zángó zoltán (1),biggy (1),rozovics tamás (1),autó találkozó (1),Magyar Drift Szövetség (1),Gymkhana (1),GyorsulásiFutam (1),drift edzés (1),tököli drift (1),tordai istván (1),sport1 (1),sportverda (1),dely domonkos (1),touge (1),ae86 (1),Toyota (1),blogger (1),corolla (1),hacsiroku (1),corolla ke70 (1),trueno (1),4age (1),drift blog (1),dragtor (1),lada (1),molnár feri (1),szántó nikolett (1),bmw (1),qoe (1),Ken Block (1),drift jamboree (1),tököl (1),cressida (1)