Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Teljes gázzal indul az idei drift bajnokság!

Hétvégén Sebesség Fesztivál

Az idei év első nagyszabású autós fesztiválját rendezik április 12-13-án, a Budapestről könnyedén megközelítető tököli reptéren.  A szervezők kerek egy tucat programmal várják az érdeklődőket! A legjobban várt esemény Magyarország közkedvelt látványos drift szakágában várható, ahol az idei nyitófutamon több mint 60 versenyző mutatja meg képességeit.

Sebesség Fesztivál 2014

A Drift autósport vitathatatlanul az egyik leglátványosabb autósport, ahol a pilóták óriási sebességgel dobják keresztbe versenyautóikat és tartják kontrolált csúszásban egymástól akár pár centire. A tököli drift arénában a kijelölt tempós aszfaltos nyomvonalon minden mozzanatot végig tudunk követni, ráadásul a fejlesztéseknek köszönhetően nem csak a lelátókról, hanem egy újonnan kialakított emelvényről is szurkolhatunk majd kedvenceinknek.

A kétnapos rendezvény rengeteg programmal bővelkedik. Szombaton 201 méteres gyorsulási versenyt tartanak a száguldás szerelmeseinek, míg a drift pilóták az OB és nemzetközi futamokra melegítenek egész nap. A versenysportok mellett szombaton Citroen és Peugeot találkozó várja a nagyérdeműt és a német autómárka rajongói is összegyűlnek a FritzenFest megmozduláson. A veterán és a tuning gépek között fokozott nyálcsorgatás jelentkezhet, így a nézelődés után remek felüdülést jelenthet a mókás RC Triál távirányítós verseny. Korlátozott számban drift taxizhatunk is kedvencünkkel, így azt is megtapasztalhatjuk milyen autópálya tempóban egy profi pilóta mellett keresztben élvezni.

King of Europe

Vasárnap teljes gázzal indul az Országos Drift Bajnokság, mely mellett a King of Europe Street Legal és a női drift EB-n szurkolhatunk hazánk fiainak és lányainak. A drift szakág idei újdonsága, hogy a profik mellett már a SemiPro versenyzők is páros csatában döntik el a dobogós helyezések sorsát, így a nézők még több kiélezett és izgalmas futamot láthatnak. Természetesen az utánpótlásról sem szabad elfeledkeznünk, hiszen a street kategóriában szintén komoly a felhozatal. Aki még soha nem látott drift versenyt, annak mindenképpen javasoljuk, hogy a Sebesség Fesztiválon veszítse el drift szüzességét, hiszen nem minden nap lát az ember 4-5 vagy akár 8 száz lóerős versenygépeket kizárólag kilinccsel előre közlekedni. Ráadásul a drift eredetéhez hűen a japán autórajongók is egész biztosan ott lesznek, hiszen a RedSun Fest-en külön programokkal várják a rizsrakétákkal érkezőket. Az Autó-Motor Tuning Show szervezői sem lesznek tétlenek ezen a hétvégén, hiszen Carstyling autószépség versenyre is lehet jelentkezni.


A Sebesség Fesztiválról bővebb információt a szervezők facebook oldalain találhatunk, ahol akár kétszemélyes belépőket is nyerhetünk!

facebook.com/driftedhu
facebook.com/futamhu

> Részletes programkiírás és nézői információk

Tovább

A nők és a drift

A nők és a drift

Először is had mutatkozzam be, a nevem Kata. Cikkemben szeretném női szemmel megközelíteni a drift világát. Nem, nem mint laikus néző, hogy mit látok, mikor két pasi tsuiso-t vív a pályán, hanem ebben az autósportban milyen nőként helyt állni.

Japánban már évek óta lehet látni külön hölgyek számára rendezett versenysorozatot, de 1 éve már Európában is hódit, Queen of Europe néven. Nem szeretném, ha azt hinnétek, hogy ez egy feminista cikk lesz. Egyszerűen, csak lássa mindenki, hogy a csajok is lehetnek autóversenyzők, szerethetik az autókat. Mi is szeretjük hallani, mikor felbőg egy V8 vagy fütyül a turbó és emellett ömlik az arcunkba a gumifüst. Nem is szaporítom a szót, térjünk a lényegre.

Kis hazánkban (sajnos) kevés női drifterről beszélhetünk. A legsikeresebb hölgyet szerintem nem kell bemutatni, ő Szántó Nikolett. Mára már nagy sikernek örvend a román Ramona Rusu, a lengyel Karolina Pilarczyk és még sorolhatnám. Szerencsére azt látom, hogy egyre tehetségesebb csajok mutatják meg tudásukat a magyar bajnokságban, mint Jáger Andi vagy Fényi Anna. Évről – évre vagy napról – napra több lány áll a sorba és itt – ott csiripelnek is róluk a madarak. Ilyen fiatal hölgy a nyírbátori Kovács Evelin. Arról ne is beszéljünk, hogy hányan vannak, akik pénz – idő – energia hiányában nem tudják megmutatni magukat, de már gyakorolnak egy eldugott aszfaltozott placcon.

Milyen női drifternek lenni? Szerintem marha nehéz. Először is, mert ki kell vívnod a férfiak elismerését, másodszor pedig önmagunkat kell legyőzni. Lehetőleg zárják ki a negatív kritikákat, hogy csajok ti ehhez nem értetek. Általában mi nők megijedünk, ha megcsúszik az autó, nem pedig élvezzük, ellenkormány és gázt neki :D Meg kell tanulnunk, élvezni, nem pedig feladatként teljesíteni. Hiszen erről szól a drift. Az élvezetről. Eggyé kell válni az autóval, feszegetni határainkat. De mit tudok én, aki még a máriapócsi pályán két kanyart is épphogy össze tud fűzni. Inkább megkérdeztem erről Annát és Evelint:

Anna:
Kedves Kata! Először is köszönöm megkeresésed ez megtisztelő számomra. Igazából nem mondanám magam „drifternek” inkább versenyzőnek mivel nem csak ez az ágazat a szenvedélyem. Milyen női versenyzőnek lenni?... Ezen én soha nem gondolkoztam, nem merült fel bennem ez a kérdés mivel soha nem kivételeztek velem a nemem miatt. Persze megosztó az emberek hozzám állása. Vannak olyanok, akik számára ez vonzó, hogy női mivoltom ellenére ilyen sportot űzök és támogatnak, ezáltal egyre több és nagyobb az elvárásom magammal szemben és nagyobb élvezettel csinálom, de sajnos vannak negatív emberek. Őket lehetőség szerint próbálom minél nagyobb százalékban kizárni. Ez persze nem azt jelenti, hogy nem bírom a kritikát igenis elvárom az ÉPÍTŐ jellegű szavakat hiszen ezáltal fejlődik az ember.

  
Fényi Anna

Büszke vagyok arra, hogy női versenyző vagyok és mindig jobban és jobban akarok teljesíteni, hogy bebizonyítsam, igenis nőknek is van helye ebben a sportágban és keményen megállják a helyüket. Nagyon szerettem azokat a versenyeket ahol férfiakkal kellett megküzdeni viszont  azok a versenyek voltak a legizgalmasabbak, amikor Jáger Andival küzdöttünk, amikor csak tizedeken múlott, hogy ki lesz az első. Ő remek ellenfél volt általa nagyon sokat fejlődtem, mert visszahozta bennem azt a verseny lázat, ami már kezdett megkopni. Az első drift versenyemen találkoztam Ramona Rusu-val aki szintén kellemes meglepetés volt számomra nagyon közvetlen és kedves volt. Azon a versenyen hárman voltunk lányok a mezőnyben és az igazi csata köztünk volt.

Evelin:
Először is ott kezdeném mikor beültem utasként egy profi versenyző mellé. Az első mondatom amikor „kiléptem” (kimásztam) a  kocsiból, hogy „Én ezt akarom csinálni!!!” Persze mindenki kinevetett, hogy lány… kocsik…drift… VICC. De aztán mégis sikerült és LASSAN összeállt egy autó. Amikor először megcsúszott a kocsi, kicsit megijedtem, hiszen  reflexből azon  voltam,  hogy kiegyenesítsem, mert normális esetben az utcán nem megyünk keresztbe. Aztán ahogy teltek el a napok a következő alkalomig folyamatosan gondolkodtam, hogy vajon hogy is kellene csinálni, hogy keresztbe menjek, fékezzek kézzel-lábbal, kormányozzak, gázt adjak és füstöljön a gumi. Megtanultam, ha beülök a kocsiba, akkor ott nincs más csak ő meg én. Ki kell zárni a megjegyzéseket. Nekem is sok ilyen volt mikor mondták hogy jobban nyomjad neki, ne vedd el a gázt, azt hittem egy M3 jobban megy stb. Sokszor nehéz ezeket a „kritikákat” kizárni, hiszen rosszul esnek de nem kell velük foglalkozni…Én érzem, hogy nekem hogy biztonságos, inkább elengedem a gázt, ha nem vagyok biztos magamban. Meg lehet nyugodtan próbálni, meg lehet mutatni, hogy hogyan is kell csinálni. Már az edzéseknek köszönhetően a gúnyos kritikák elmaradtak, hiszen aki esetlegesen nem tudta, hogy lány vezeti azt a „csajos” BMW-t, amikor kiszállok meglepődnek, sőt odajönnek gratulálni, ami az összes eddigi megjegyzést elfeledteti. Ez az az elismerés amikor azt érzem hogy megérte.

  
Kovács Evelin

Még csak egy versenyen vagyok túl, ahol amatőr versenyzőkkel mérettettem meg magam. Hatalmas élmény volt, nagyon fura volt az az érzés, hogy most engem néznek, én vagyok a versenyző és nem fordítva. Amikor pályára léptem rajtam kívül még hárman ültek bent a kocsiba mellettem : a Spicc, a Rinya meg a Majré. Nagyon  izgultam, hogy hogy fog menni, mit fognak szólni, hisz ha elrontom akkor az lesz a reakció hogy pfffff csaj… De szerencsére nem így lett és elismerő szavakat kaptam, tapsoltak, szurkoltak nekem. Egymagam voltam majd 50 fiú között. Véleményem szerint nagyon jó helyezést értem el, jó pár fiút magam mögé is utasítottam és a rengeteg tapasztalat és élmény mellett még egy kupával (különdíjjal) is hazatértem. Szerintem ettől nem kell jobb versenyélmény.

Anna már a magyar mezőnyben és a Queen of Europe-n is megmutatta magát. Elmesélte milyen tapasztalatokat és élményeket szerzett:

„Mielőtt elindultam driften jártam amatőr rally versenyekre is és ott is voltak női ellenfelek így nem volt szokatlan ez a fajta párbaj. Emlékezetes az első Queen of Europe versenyem sok női pilóta volt és itt volt az első tsuiso csatám. Aznap edzéseken egyik csapattársammal kezdtük el gyakorolni, aki szintúgy „szűz” volt ilyen téren és mellesleg férfi. Nagyon-nagyon élveztem az üldözött és az üldöző szerepét és az autózás leírhatatlan örömét. Szeretek csatázni nőkkel és férfiakkal is egyaránt mert minden egyes verseny után tapasztaltabb és rutinosabb leszek. A legnagyobb csatákat magammal vívom a határaimat feszegetem és csak úgy tudom meg hol vannak ha átlépem őket. Ott ülni és eggyé válni az autóval a kormányt markolva és a fizikával és a pedálokkal játszva összetett, de mégis egyszerű ösztönös mozdulatokkal elszáguldozni egy másik világba egy „csoda országba” kizárva a valóság baját-zaját és csak a motor bőgése hallható az egyik legjobb dolog a világon. <3”

Kedves Uraim! Mint ahogy olvashatjátok, nem olyan könnyű, ezek a lányok is ugyanúgy küzdenek, mint férfi sporttársaik, sőt talán jobban. Ha kell, légkulcsot kapnak a kezükbe kereket cserélni, vagy épp nyakig olajosan fekszenek be az autó alá. Nem várnak megkülönböztetést, csak annyit, hogy egyenrangú félként, ellenfélként kezeljék őket. Az csak grátisz, hogy egytől – egyig gyönyörű és csinos hölgyek.

Végezetül, csak annyit mondanék, hogy láttunk már falon pókot és karón varjút, na meg drift versenyen dobogós hölgyet. HAJRÁ CSAJOK!


Írta: Zentai Katalin
https://www.facebook.com/zentka222

Tovább

Zángó család – A pályán ellenfelek vagyunk, de egy csapatban játszunk!

A Drifted.hu Országos Drift Bajnokság street mezőnyében két tehetséges pilóta robbant be a köztudatba. A Zángó családban apa és fia rögtön dobogós helyezést értek el, sőt egymás ellen is csatázniuk kellett. Vélhetően nagy jövő előtt állnak, így megkérdeztük őket, hogy eddig hol voltak.

A drift köztudottan nagyon könnyedén „megfertőzi” az embert és függőséget is okozhat. Nálatok hogyan történt mindez?

Zángó "Fater": Nálam úgy -még leírni is rossz az évszámot, 1982 környékén egykori Ladával rallyzó sógorom hatására kezdődött az agybetegség, és akkor még nem is driftnek csak csapatásnak vagy keresztben autózásnak hívtuk. Az egész a családi 1200-es Lada éjszakákon való elkötésével és a környék ipari parkolóiban, földútjain való farolgatással kezdődött. Ezek a próbálkozások általában kisebb mint nagyobb sikerekkel jártak, aminek sokszor hajnali kalapálás, felni egyengetés lett a vége (remélem a szüleim nem olvassák a cikket). Mivel autószerelő szakközépbe jártam szinte kötelező volt a motorozás és ebből adódóan a tuningolás is, így ennek köszönhetően néhány gyorsasági versenyen is indultam, de már akkor is az autók vonzottak igazán. Aztán mikor már jogsim is lehetett 18 évesen vettem egy 22 éves Ladát, amit a rozsda tartott össze, de egész jól összeszögeltem, megerősítettem a futóműveket, mert indulni szerettem volna valamilyen amatőr versenyen. A felkészülésnek és ezzel az én rallys pályafutásomnak is az lett a vége, hogy egy murvás negyedik telitalpas balost úgy elszámoltam, hogy engem kiskanállal raktak össze 3 hónap alatt a kórházban, az autó meg ment a kukába. Na innentől a csapatásban következett kb. 30 év szünet, ami leginkább munkával és a rally pályák melletti nyálcsorgatással telt el.

Aztán tavaly május 1-én családostól lementünk Taszárra, mert Block Mester videói után már kíváncsiak voltunk milyen is élőben egy magyar Gymkhana és Drift verseny. Itt ültem be taxizni Pelikán Gergő mellé, és mikor kiszálltam az autóból már tudtam, hogy nekem ezt kell csinálni, ezt a sportot nekem találták ki, haza értem! Jimmy a fiam -akinek akkor még jogsija sem volt, ugyan úgy fülig érő szájjal és lelkesedéssel szállt ki a bömösből, rá szintén így hatott a kilincsel előre autózás és innentől megpecsételődött a sorsunk. A következő héten már tárgyaltunk ZsPower Zsoltival és nyár legvégére el is készült az AUTÓ.

Idén első alkalommal a Gymkhana bajnokság nyitófutamán láttunk titeket, majd jött a tököli Sebesség Fesztivál, ahol a drift bajnokság street mezőnyében mindketten kupával tértetek haza. Hol voltatok eddig?

Sebesség Fesztivál - Street

Zángó "Fater": Tulajdonképpen szeptembertől kezdtünk el autózni, akarom mondani megtanulni autózni ezzel a drift szörnyeteggel, mert ezt igen is meg kell tanulni ez semmilyen más szakághoz nem hasonlítható technikát igényel. A régi ladás és utcai BMW-s beidegződések azért természetesen nekem előnyt jelentenek, de ezt a stílust ugyan úgy meg kellett nekem is tanulnom, mint Jimmynek, aki abszolút a nulláról indult! Ő előtte két héttel kapta meg a jogsiját, ahogy elkészült az autó így az ő teljesítménye még becsülendőbb!  Székesfehérváriak vagyunk, itt a környéken semmilyen gyakorlási lehetőség nincs sajnos. A szentkirályi reptérre jártunk gumit koptatni, de itt elég korlátozottak a lehetőségek, így mikor már kicsit jobban éreztük a vasat, akkor már ez sem elégített ki bennünket és átpártoltunk a Kakucs Ringre. Ha a kérdésedre rövid választ akarok adni, akkor semmilyen hasonló versenyen előtte nem indultunk. Gyakorlati tapasztalatunk csak annyi volt, hogy személyautóban nekem csak hátsó kerekesem volt és lesz is, mert az AUTÓ az hátsókerékhajtású! A "rotációs kapa" első kerekeseket ki nem állhatom, mióta túlsúlyba kerültek a rallyban - na meg kiváló vadászbarátom és példaképem Janika sem indul - azóta nem is nagyon járunk versenyre.

Nagyon emlékezetes volt az elődöntőben egymás ellen vívott csatátok. Szerencsétek, hogy a Street mezőnyben felváltva kell teljesíteni a pályát és úgy dől el ki a jobb. Hogyan éltétek meg mindezt? Adtatok egymásnak tanácsot, vagy némán egymásnak feszültetek?

Zángó "Fater": A mi apa-fia kapcsolatunk a családon belül is és a kis kétszemélyes "csapatban" is kiváló, de természetesen a pályán, verseny közben ugyan olyan ellenfelei vagyunk egymásnak, mint bárki más, hiszen jó eredményt csak így érhetünk el. Ez is egy játék, ahol be kell tartani a szabályokat, amelyek mindenkire ugyan úgy vonatkoznak, de a végső cél a győzelem! Sőt, úgy gondolom, hogy Jimmynek most még az a legnagyobb kihívás, hogy engem megverjen, de a fejlődését látva ez hamarosan be is következhet és akkor én jobban fogok ennek örülni, mint ő!  Az különben természetes, hogy egymást folyamatosan figyelve kijavítjuk a hibáinkat és adunk egymásnak tanácsokat a jobb eredmény érdekében. Mikor az egymás ellen vívott futamot vesztesen befejezte az apai szívem majd meg szakadt érte, de szerencsére egyedül álltam a pálya szélén és sietni kellett gumizni, így nem volt idő érzelegni.  Különben a végén elért eredményünk kárpótolt ezért és talán a következőkben szerencsésebb lesz a sorsolás.

Zángó Jimmy

Jimmy, mi úgy láttuk, hogy több bátorsággal akár magasabban is állhattál volna az eredményhirdetésnél. Az egymás ellen vívott párharc során szinte csak ezen múlt a továbbjutásod. A mentális felkészülésnél lehet, hogy valamilyen praktikát kellene alkalmaznod, nem gondolkoztál még ilyesmin?

Zángó "Jimmy": Nem feltétlen a mentális felkészülés hiányának tulajdonítanám, hogy akkor Apa bizonyult jobbnak, de ezt már más is javasolta, hogy verseny előtt kicsit szedjem össze a gondolataimat és próbáljak nyugodtabb maradni akár különböző praktikák segítségével is. Annak nagyon örülök, hogy kívülről az látszik, hogy akár többet is kihozhattam volna a versenyből, de a nagyobb tempónál való driftelésnél még nem voltam száz százalékig biztos magamban, és mint láthattuk a pályán egy kis hiba, egy rossz terhelésváltás még a profi pilóták versenyének végét is jelentheti! Az egy autó hátránya még az is, hogy ha én csinálok valami hibát, ami miatt nem tudom folytatni a versenyt, akkor Fater se tudja és nem mertem megkockáztatni, hogy egy ilyen miatt ne állhassunk fel a dobogóra. Úgy is fogalmazhatnék, inkább biztosra mentem és autóztam egy olyan kört, amit hiba nélkül, vagy apró hibákkal tudtam teljesíteni. Azt gondolom lesz még alkalom, amikor egymással kell majd megküzdenünk – remélem a Lóerők Éjszakája street 1.- 2. helyért rendezett döntőben - és akkor már „bevállalósabban” fogok én is teljesíteni Faterral szemben is.

Egyben van nagyon a versenyautótok, mit kell tudni róla?

Zángó "Fater": Ez egy ZsPower Szabó Zsolti által kicsit a mi instrukcióink alapján megépített E36 4000 V8, hátratolt motorral és a driftre kialakított nagy kormányszöges első futóművel. Kezdő autónak nagyon megfelelő, a street kategóriában biztosan nem kell ennél jobb technika a jó eredményhez, de a gymkhanára pl. a hegesztett difi és a szélesített első futómű már kifejezetten hátrány!  Az autót különben kizárólag mi ketten javítjuk és gumizzuk, és az hogy egyben van az annak köszönhető, hogy már szinte aknalakók lettünk és az összes szabad és nem szabad időnket az autó szögelésére fordítjuk. Már azon is csodálkozom, hogy a feleségem még nem mutatta fel a " piros lapot" mert azt már megkaptam, hogy jelentsem át a lakhelyemet a pincébe az autó alá!  Nagyon sok gyerekbetegségen vagyunk túl, szinte teljesen újra összeraktuk az autót, mert mindig megáll valami és fejlesztünk folyamatosan. Ezen kívül a Gymkhanára teljesen más vezetéstechnika, stílus, beállítások, gumik és difi kell, ami megnehezíti a dolgunkat, hiszen ebben a bajnokságban is szerepelünk, én jelenleg a 4. helyen állok.

Lesz esetleg egy iker tesója az autónak, hogy akár a jövő évben a PRO mezőnyben együtt is lássunk titeket csatázni?

Zángó Fater

Zángó "Fater": Természetesen látva a pro mezőny csatáit már alig várjuk, hogy mi is ott nyomhassuk neki, de addig még sokat kell tanulnunk.  Az, hogy ezt mivel és legfőképp miből fogjuk megtenni az még a jövő nagy kérdése nekünk is, ugyanis az én anyagi lehetőségeim korlátozottak és annak is örülök, ha ezt az autót mindig fel tudjuk készíteni a következő versenyre. Szponzorunk jelenleg nincs így a családi kassza adta lehetőségek határait feszegetjük. Arról nem is beszélve, hogy látva a mezőnyt a proban már nem lehet használt gumikkal és ezzel az alap, 300 lovas motorral komoly eredményt elérni, ide mindenképpen beruházni kell, ha akarunk valamit. Többek között ezért kellenének a jó eredmények az idén, hátha könnyebben találunk támogatókat a jövőben!

Hogy tetszet a drift családi légköre, magával ragadott titeket?

Zángó "Fater": A depó hangulata külön élmény számomra, szinte mindenki nagyon közvetlen és segítőkész velünk, amit innen is köszönök nekik. Én a munkám során megszoktam, hogy ha valamelyik kollégámnak az út szélén problémája van, akkor természetes, hogy segítünk egymáson. Ma neked, holnap nekem kell a segítség! Itt ugyan ezt tapasztalom, a pályán kívül az ellenfelek is segítenek egymáson és ez így van rendjén. Több versenyzővel nagyon jó kapcsolatunk alakult ki már ez alatt a rövid idő alatt is, többen vannak, akikkel versenyen kívül is szinte napi kapcsolatban vagyunk.

Mit vártok el magatoktól a Lóerők Éjszakáján? Úgy hírlik a street mezőnybe több mint 10 külföldi pilóta fog nevezni a magyar srácokon kívül!

Zángó "Fater": Annak kifejezetten örülök, hogy többen leszünk így még érdekesebb lesz a verseny és talán többet is lehet versenyben autózni! Remélem a szervezőknek sikerül megoldani, hogy pörögjenek az autók az edzésen, hiszen mi ketten vagyunk az egy vasra így személyenként kevesebbet gyakorolhatunk a pályán. A cél az előző verseny tükrében természetesen a dobogó, és ha minden összejön, akkor a legfelső foka, de ehhez a többieknek is lesz egynéhány szava. A neveket látva jó kis mezőny alakul, oda kell tenni magunkat az eredményért!

Zángó "Jimmy": Egy nagyon jó versenyre számítok! Célnak az előzőnél akár csak egyel jobb eredmény elérését tűztem ki, de ahogy elnéztem a nevezettek listáját, és hallottam a külföldi versenyzőkről, hát meg kell, mondjam nem lesz egyszerű dolgom, ha ezt meg akarom valósítani. De nagyon örülök, hogy a mi kategóriánkban is egyre többen indulnak, sokkal színesebb ezáltal a mezőny és többet autózhatunk mi is versenykörülmények között.

Zángó Zoltán - Sebesség Fesztivál

Végül mit üzentek a nézőknek? Miért lesz érdemes június 8-án a tököli reptérre ellátogatni?

Zángó "Fater": A pro nevezési listát olvasva úgy gondolom ilyen elit mezőny még nem volt együtt magyar versenyen, ezért ezt kár lenne kihagyni! A magam részéről ígérhetem, hogy most is a pro pályát fogom olyan bevállalósan megcsinálni, ahogy csak a csövön kifér, a kanyarszögünkre pedig figyeljetek nagyon, már ha láttok valamit majd a gumifüsttől :-)))

Zángó "Jimmy": Remélem, nagyon sokan kilátogatnak a rendezvényre és szurkolnak majd a versenyzőknek. Rengeteg autó lesz, és emiatt nagyon sok izgalmas párharcnak nézünk elébe. Erről gondoskodunk mi is, ezért tényleg kár lenne kihagyni!

Sok sikert kívánok nektek a szervezők nevében is!
(Rozovics Tamás "Zora")

Tovább

Sebesség Fesztivál - A legjobbak csatája

Nem hagyjuk lankadni az autósport szerelmeseinek figyelmét! A drift autósport legnagyobb mezőnyével startoló Drifted.hu - Országos Drift Bajnokság hamarosan folytatódik. A soron következő futam ráadásul éjszakai verseny lesz, melynek látványvilágát és egyedi hangulatát idén a tököli reptéren élhetjük át június 8-án a Lóerők Éjszakáján. Addig is megnézhetjük, hogy a sorozat profi szériája hogyan teljesített a nyitó futamon. Íme a legjobbak csatája a Red Crab Films jóvoltából.

Tovább

Egy 700 lóerős autót is legyőzött a drifted.hu nyitófutamának győztese

A Drifted.hu Országos Drift Bajnokságának első versenyére hazai viszonylatban rögtön rekordszámú pilóta érkezett, így a mezőny rendkívül színes volt. Izraelből, Szlovákiából és Romániából is érkeztek pilóták és természetesen a magyar profi versenyzők krémje is ott volt a szezonnyitó Sebesség Fesztiválon.

Borzasztóan kemény pályát sikerült összehozniuk a szervezőknek, a legnagyobb beérkezési sebesség bőven autópálya tempóban volt, amiért már 30 ezres bírságokat osztogatnak minimum. Az első balos elnyújtott kanyart viszont csak a profiknak kellett kötelezően teljesíteni, a street kategóriában pedig a pilóták merészségére volt bízva, de aki elvállalta nagyobb összkép pontot kaphatott az értékelés során. A drift autósportban nem túl képben lévő olvasóknak még annyit, hogy a nyomvonalat kizárólag kilinccsel előre lehetett teljesíteni.

Sebesség Fesztivál
Adam Frank - BMW E46 2JZ

A Drifted.hu sorozata az értékelés során az amerikai FormulaD bajnokság szabályait alkalmazza, ahol az összkép kapja a legnagyobb hangsúlyt.  Ez első sorban a vezetéstechnikai stílust, az elvárt kivitelezést, az agresszivitást tartalmazza, és fontosak az olyan klisék is, mint például a magas fordulatszám okozta minél nagyobb füstfelhő, de még az autó designja sem mindegy. A sebességet fotócellás traffipax méri, ezen felül pedig az elvárt ív és a szög kerül nagyító alá a háromfős bírói gárdánál.

Sebesség Fesztivál
Márton Zoltán, azaz LakyBoy - BMW E30 Pickup V8 kompresszor

A kvalifikációs küzdelmeket a PRO kategóriában Márton Zoltán nyerte, viszont a folytatásban elgumizta magát és az első futam második kanyarjában lecsúszott az ívről, melyre riválisa Galacs Gábor egy tiszta előzéssel válaszolt. A második futamon is kellően szenvedett Zoli, így nem volt kérdéses a továbbjutó.

Lakatos Zoltán vs. Galacs Gábor
Márton Zoltán vs. Galacs Gábor

Galacs Gábor a szombati edzés napot korábban fejezte be, mivel délután Zalabai Zsolt szintén PRO versenyző esküvőjére volt hivatalos. Barátja tökéletes vendégszeretetben részesítette, így Gábor mindössze két óra alvás után érkezett másnap a versenyre. Délig szinte csak akklimatizálódott, majd egy gumifalba rongyolás jelentette számára a „reggeli” ébresztőt. Az adrenalin szint beállása után viszont hozta a formáját, mivel egészen a döntőig menetelt. Ott viszont elkottázta az utolsó kanyart túlzott agresszivitása miatt, de a második hely kupája így is szépen csillog, amivel borzasztóan elégedett.

Legyőzője Simon Csaba volt, aki drift tudását talán mentora, a 2008-as drift bajnok Radák János alias „Radír”véréből szívja ki. Csaba legnagyobb csatáját vitathatatlanul az elődöntő hozta, ahol az izraeli Adam Frank volt az ellenfele. Adam egy közel 700 lóerős E46-os Bömössel érkezett, amiben egy japán 2JZ motor ékeskedett. A konfig nem mindennapi látványt adott a nézőknek, de mint tudjuk, nem minden az autón múlik. Csaba lényegesen kevesebb lóerőt képviselő E36 M3-as versenyautójának lassabb driftjét egyszerűen képtelen volt lekövetni. Csúnya kézifékezésekkel próbálta Adam lassítani saját tempóját, miközben olykor driftből kiesve egyenesen haladt előre. Ez bizony nagy hibának számít, hiszen helytelen vezetéstechnikát alkalmazott. Nem csak a győztes Simon Csaba tudta Adamot megszorongatni, mivel a szintén M3-as E30-as autóját használva Szántó Niki is nagyon jól teljesített. Az egész mezőnyből talán Ő kapta a legnagyobb füstöt követőként, így minden elismerésünket küldjük hazánk legjobb női versenyzőjének. A bronz csatában Adam Frank viszont nem hibázott és a terepmintás V8-as BMW-t terelő Porkoláb Pétert legyőzve végül felállhatott a dobogóra.


PRO ceremónia

A Street kategória küzdelmei is hoztak érdekes csatákat! A döntőbe jutásért például apa és fia csatázott, Zángó Zoltán és ifjabb Zángó Zoltán ráadásul egy autóval érkezett így helycserés támadással kellett eldöntetni, ki a jobb a családban. Ezúttal a papa került ki győztesként, mivel a pro versenyzőknek előírt első kanyart is lefűzte. Itt kell megjegyezni, hogy ha a fia elég bátor, akkor Ő is össze tudta volna rakni, tökéletesen kezdte meg ugyanis a megindítást, csak a terhelésváltást már nem merte bevállalni. De nincs is baj ezzel, szépen kell haladni, lesz még idő fricskát adni apunak ;) A bronzérem így is meglett az ifjú titánnak. A street kategória versenyét Nyitrai Attila nyerte meg, aki tavaly még pontozóbíróként volt jelent a hazai futamokon. A tehetsége vitathatatlan és igazából már a profi kategóriában is boldogulna talán. Az autóján kellene még faragni, nagyobb kormányszöget és egy kicsivel több lóerőt kellene valahogy varázsolni.


Nyitrai Attila - BMW E36 M3

A szervezők a hétvégén a teljesen kezdő amatőrökre is gondoltak, rájuk külön pálya és külön verseny várt. Meglepetésre ebben a kategóriában a hölgyek taroltak, ráadásul nem csak bájukkal, szépségükkel kápráztatták el a közönséget, további vezetéstechnikai fejlődésük után később akár komoly fejtörést okozhatnak bárkinek.

Sebesség Fesztivál
Amatőr kategória díjkioszttó

Eredmények:

Drifted.hu - Országos Drift Bajnokság PRO kategória:
1. Simon Csaba - BMW E36 M3
2. Galacs Gábor - BMW E30 V8 Nitro
3. Adam Frank (ISR) - BMW E46 2JZ

Drifted.hu - Országos Drift Bajnokság STREET kategória:
1. Nyitrai Attila - BMW E36
2. Zángó Zoltán - BMW E36 V8
3. ifj. Zángó Zoltán - BMW E36 V8

Drifted.hu - Országos Drift Bajnokság STREET kategória:
1. Fényi Anna - BMW E30
2. Jáger Andi - BMW E36 M3
3. Ramona Rusu (RO) - BMW E30 V8

A Drifted.hu szezonnyitó futama remekül zárult, szervezők, nézők, versenyzők elégedetten és új élményekkel térhettek haza. Folytatás június 8-án a Lóerők Éjszakáján.

Tovább
«
12

Drifted.hu - Facebook

Eseménynaptár


Sebesség Fesztivál
Április


Lóerők Éjszakája
Június


Hegyi Drift
Augusztus


Végső Összecsapás
Szeptember

Hirdetés

Hegyi Drift - Facebook

Követők

HairHungary Zora242 MMarket Red Crab Films Hunkhana Bognár János

Címkefelhő

drifted (26),drift verseny (23),drift bajnokság (21),drift (20),tököl drift (12),lóerők éjszakája (10),gymkhana (10),sebesség fesztivál (8),gyorsulás (8),hegyi verseny (7),hegyi drift (7),drifting (4),drifted.hu (4),bélapátfalva (4),drift tököl (4),Lóerők Éjszakája (4),lakyboy (4),gymkhana grid (3),márton zoltán (3),drift eb (3),queen of europe (3),king of europe (3),drag (3),bélkő-hegy (3),parádsasvár (3),gyorsulási verseny (2),gyorsulási futam (2),Belapatfalva (2),zora (2),origo (2),kerényi ádám (2),koe (2),hegyi felfutás (2),női drift (2),ken block (2),bélkő (2),tököli reptér (2),drift allstars (1),driftsuli (1),autóépítés (1),autósport (1),drift autó (1),toyota mr2 (1),skyline (1),fényi anna (1),kovács evelin (1),mdsz (1),máriapócs (1),drift oktatás (1),drift iskola (1),mnasz (1),Amerigo Monteverde (1),programok egerben (1),egri program (1),ford majális (1),hetyési zsolt (1),Mustang (1),bélkő hegy (1),végső összecsapás (1),bmw pickup (1),eedc (1),egri programok (1),énekes árpád (1),kamionos gyorsulás (1),Nicolo Rosso (1),Énekes Árpi (1),Kerényi Ádám (1),King of Europe (1),Adam Frank (1),supra (1),Karolina Pilarczyk (1),autós fesztivál (1),Philippe Guillod (1),hungaroring (1),gymkhana eb (1),drift autósport (1),adam frank (1),galacs gábor (1),simon csaba (1),red crab (1),vernon zwaneveld (1),drift versenyző (1),zángó zoltán (1),biggy (1),rozovics tamás (1),autó találkozó (1),Magyar Drift Szövetség (1),Gymkhana (1),GyorsulásiFutam (1),drift edzés (1),tököli drift (1),tordai istván (1),sport1 (1),sportverda (1),dely domonkos (1),touge (1),ae86 (1),Toyota (1),blogger (1),corolla (1),hacsiroku (1),corolla ke70 (1),trueno (1),4age (1),drift blog (1),dragtor (1),lada (1),molnár feri (1),szántó nikolett (1),bmw (1),qoe (1),Ken Block (1),drift jamboree (1),tököl (1),cressida (1)