Extreme Technical Weekend

2013 októberének első hétvégéje ebbe a hangzatos kifejezésbe burkolózott, ami az autósportok rajongói számára egyet jelentett azzal a ténnyel, hogy a Hungaroring légkörében ismét nem a madárcsicsergés fog a dominálni.

Érezvén magamban a késztetést, hogy a máriapócsi roncsderby után egy egészen más hangulatú eseményen vegyek részt, elindultam, azzal a feltett szándékkal, hogy szürkeállományom nagy részét szabadságra küldöm, és a fennmaradó űrt megtöltöm koncentrált gumifüsttel és benzinszaggal. Sikerült!

A főbejárathoz közeledvén már megcsapott az égett gumiszag, ami reflexszerű nyálelválasztásra és lépteim meggyorsítására késztetett, hogy mihamarabb akcióközelbe kerüljek. Mielőtt azonban szembesültem volna a keresztben közlekedő autók áhított látványával, át kellett vágnom a Honda-találkozó résztvevői által elfoglalt placcon. Ez az igen összetartó társaság olyan ünnepélyesen alkotott sorfalat, mintha királyuk előtt (talán a piros NSX?) készültek volna tisztelegni. Élmény volt látni, hogy a márkahűség mennyi embert képes összetoborozni, de izgalmasabb dolgok reményében továbbhaladtam arra, amerre az orrom és a szívem húzott.

Szükségem volt jó néhány percre, hogy összebarátkozzak ezzel az új dimenzióval, új ’’világgal”, amibe hirtelen belecsöppentem, s ahol a hétköznapi dolgok néhány órára megszűntek létezni. Így technikai díszszemlét tartva tettem néhány kört a depóban. Óriási erővel zuhantam bele a valóságba, amikor az egyik Corvette-motoros, groteszk katonai mintázatot viselő E30 elcsörtetett mellettem. Aztán a másik. Majd a harmadik. Talán ha a Birodalmi Lépegetővel találom szemben magam, az sem lett volna ennyire megrázó. Beleremegett a gyomrom, amikor a fémesen zörgő, csattogó gépsárkányok dühösen fújtató motorral elhaladtak mellettem. Bemutatkozásnak mindenesetre jó volt : a PUZ Drift Team, egyenesen Lengyelországból. A csapattagok nevét vasárnap estére szerintem már mindenki kívülről fújta: Mospinek, Hypki, Romanowski. Régóta sejtettem, hogy a drifterek ott lengyelhonban japán driftgombát reggeliznek, és ezúttal sem okoztak csalódást. Egész hétvégén pompás köröket mentek, óriási szögekkel, jégtáncosokat megszégyenítő dinamizmussal és hatalmas füsttel.

Szintén V8-as erőforrással áldotta meg a sors a hétvége talán legfeltűnőbb és legnépszerűbb jelenségét: Enrico Sartori S14-es Nissanját, csak úgy, mint Szántó Niki friss E46-osát, ami először szerepelt nagyközönség előtt. Még mielőtt azonban bárki azt gondolná, teljhatalomra jutottak a nyolchengeres gépezetek, meg kell említeni, hogy szép számmal voltak sor néggyel hadrendbe állított autók is, valamint olyan félszerzetek, mint Indián vagy Nagy Ádi JZ-motoros BMW-je.

Enrico Sartori S14-es Nissan

Összességében egy nagyon színes mezőny jött össze a versenyre, mind a King of Europe, mind a magyar versenyszéria részéről. A német technika dominanciája évről-évre egyre jobban háttérbe szorul, ezt igazolja, hogy az eddig BMW-vel versenyző Calin Ciortan, csak úgy, mint Grózinger Zsolt, Nissanra váltott. Sajnálatos módon Galán Erik S15-öse úgy döntött, motorhiba miatt nem erősíti a japán vonalat, és a pálya helyett a depóban nézett farkasszemet a Radír-féle Skyline-nal. Az edzést elnézve látható volt, kik lesznek a versenynap főszereplői, és kik azok, akik megint csak újabb tapasztalatszerzéssel gazdagodtak.

A vasárnapi versenynapon a várakozásoknak megfelelően Dimitri Illyuk alaposan megszorongatta versenytársait, nem kímélvén a magyar pilótákat sem, akik nem adták könnyen magukat. Az ukrán először Énekes Árpit búcsúztatta, aki egy szép csata után sajnos beforgott a Mustanggal.

Énekes Árpád - Ford Mustang

Ezután következett a nap legemlékezetesebb tsuisoja: az Illyuk-Grózinger összecsapás. Grózi mind vezetőként, mind követőként kiválóan teljesített, követőként azonban némileg lemaradt, így Illyuk jutott tovább, aki ezek után maga mögé utasította Kolesart, bár ennek ellenére meglepődtem volna, ha Kolesar nem áll dobogóra.

Grózinger Zsolt vs. Dimitrij Illyuk

Hátra volt még azonban Hypki. A lengyel - miután kiejtette a kemény falatnak számító Kerényit, majd a csapattársa ellen vívott tsuisoban megmutatta, valójában mi is az a drift - Illyuknak a legváratlanabb pillanatban úgy beszúrta tőre a BMW-t, hogy öröm volt nézni. Többszöri visszahívás után a bírók Hypkinek ítélték a győzelmet.

Késő délután érett meg az idő a magyar széria mindent eldöntő szezonzáró futamára. A naplementében nem villogtak szamurájkardok pengéi, így sejthető volt, hogy a fiúk nem készülnek komoly vérontásra. A Tücsökkel vívott látványos páros csata után összetettben végül Sándor Ádi állhatott a dobogó legfelső fokára.

Írta: Szabó Bernadett
https://www.facebook.com/bernadett.szabo.37