Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Drift autóépítés kezdőknek

Drift autóépítés kezdőknek

Nézzük csak, vegyünk egy autót. Bár az sem utolsó szempont, ha hátsókerekes. Hogy miért, pont, kezdjük azzal, hogy mi is az a drift?

A drift szabad fordításában csúsztatást jelent. A hétköznapokban csak a kilincsel előre kifejezést használjuk rá. Ezt szó-szoros értelmében kell értenünk. Ugorjunk vissza kicsit az időben és térben. 1960-as évek, Japán. A hegyek közül, illegális éjszakai versenyekből indult az egész. A cél az volt, minél gyorsabban eljutni A-ból B-be. Nem nehéz kitalálni mi történik akkor, ha nagyon sietünk a kanyarban, és ha van egy kis érzékünk az autóhoz, már össze is hoztuk a DRIFTET.  1980-as évekbe került ez pályára, biztonságosabb keretek közé. Európában ez az őrület csak 2004-ben terjedt el. Sportággá nőtte ki magát. Azonban ez nem egyszerű csúszkálás vagy esztelen autókázás. Több feltétele is van, mind az autó, mind a sofőr, illetve a kivitelezés szempontjából. Ugyanis egy versenyen nézik az ívet, az autó eleje illetve hátulja megfelelő irányba néz-e, a sebességet, a csúszás szögét, és ennek az összképét. Ezen kívül társul hozzá az autók gyönyörű hangja, a gumik visítása és a látványos gumifüst.

De térjünk vissza ahhoz hogy ezt mégis hogy érhetjük el. Szériaautók többsége nem használható versenycélokra, de itt-ott el lehet dobatni a seggét ha jól esik - az én kis 3asom is elmegy keresztben, ha úgy szeretném, bugyi nedvesítésre tökéletes ;) - Tehát, kezdésnek nézzük a motor teljesítményét, ez 250LE - 600LE között bőven elég. Tudomásom szerint 650+ LE nem is engedélyezett (nincs megkötés! szerk.). A ménes nagyságától függ az autó irányításának nehézségétől vagy könnyedségétől.

Autónk már van, hátul hajt, és tartunk néhány pacit a géptető alatt. A rugókat, illetve az autó merevségét és nem utolsó sorban a keréknyomást állíthatjuk.  Illetve fontos megemlíteni a differenciamű szerepét is amitől aszfaltot fog szaggatni a szerkezetünk. Ezeket azonban minden driftelni vágyó magának, saját igényeinek megfelelően és tapasztalatai alapján állítja be. A felnik is fontos szerepet játszanak Driftünk sikerességében. Előre a gyári, vékonyabb míg hátulra a lehető legszélesebb kerekeket kell felhelyeznünk. Az ezekre felhelyezett gumikban megfelelő nyomással úgynevezett BAR-al kell versenyeznünk. Ennek mértéke 2,5BAR +/- 0,3 tengelyenként eltérhet.  Már a futóműre sincs gondunk.

Egész szépen épül az autónk, de most kicsit a biztonságra és a stabilitására is gondot kell fordítanunk. Mint minden motorsportban itt is előfordulhat, elő is fordulnak balesetek. Nem árt kis merevítés itt-ott. Fontos például a tornyoknál, illetve a váz megerősítése sem elhanyagolandó. Ugyanis az erőhatások miatt elcsavarodhat a versenygépünk. Lényegében kész  vagyunk. A hátulját lejjebb tesszük az elejénél, optikai kiegészítőkkel teleaggatjuk, teszünk egy vasalódeszkát a hátuljára (ez nem minden esetben szükséges) és már jól is néz ki. Tankolunk, beülünk és adunk az érzésnek ami többször is felér egy orgazmussal.


Írta: Rózsa Dániel

Tovább

Sebesség Fesztivál - A legjobbak csatája

Nem hagyjuk lankadni az autósport szerelmeseinek figyelmét! A drift autósport legnagyobb mezőnyével startoló Drifted.hu - Országos Drift Bajnokság hamarosan folytatódik. A soron következő futam ráadásul éjszakai verseny lesz, melynek látványvilágát és egyedi hangulatát idén a tököli reptéren élhetjük át június 8-án a Lóerők Éjszakáján. Addig is megnézhetjük, hogy a sorozat profi szériája hogyan teljesített a nyitó futamon. Íme a legjobbak csatája a Red Crab Films jóvoltából.

Tovább

Drifted.hu - Facebook

Eseménynaptár


Sebesség Fesztivál
Április


Lóerők Éjszakája
Június


Hegyi Drift
Augusztus


Végső Összecsapás
Szeptember

Hirdetés

Hegyi Drift - Facebook

Követők

HairHungary Zora242 MMarket Red Crab Films Hunkhana Bognár János

Címkefelhő

drifted (26),drift verseny (23),drift bajnokság (21),drift (20),tököl drift (12),lóerők éjszakája (10),gymkhana (10),sebesség fesztivál (8),gyorsulás (8),hegyi verseny (7),hegyi drift (7),drifting (4),drifted.hu (4),bélapátfalva (4),drift tököl (4),Lóerők Éjszakája (4),lakyboy (4),gymkhana grid (3),márton zoltán (3),drift eb (3),queen of europe (3),king of europe (3),drag (3),bélkő-hegy (3),parádsasvár (3),gyorsulási verseny (2),gyorsulási futam (2),Belapatfalva (2),zora (2),origo (2),kerényi ádám (2),koe (2),hegyi felfutás (2),női drift (2),ken block (2),bélkő (2),tököli reptér (2),drift allstars (1),driftsuli (1),autóépítés (1),autósport (1),drift autó (1),toyota mr2 (1),skyline (1),fényi anna (1),kovács evelin (1),mdsz (1),máriapócs (1),drift oktatás (1),drift iskola (1),mnasz (1),Amerigo Monteverde (1),programok egerben (1),egri program (1),ford majális (1),hetyési zsolt (1),Mustang (1),bélkő hegy (1),végső összecsapás (1),bmw pickup (1),eedc (1),egri programok (1),énekes árpád (1),kamionos gyorsulás (1),Nicolo Rosso (1),Énekes Árpi (1),Kerényi Ádám (1),King of Europe (1),Adam Frank (1),supra (1),Karolina Pilarczyk (1),autós fesztivál (1),Philippe Guillod (1),hungaroring (1),gymkhana eb (1),drift autósport (1),adam frank (1),galacs gábor (1),simon csaba (1),red crab (1),vernon zwaneveld (1),drift versenyző (1),zángó zoltán (1),biggy (1),rozovics tamás (1),autó találkozó (1),Magyar Drift Szövetség (1),Gymkhana (1),GyorsulásiFutam (1),drift edzés (1),tököli drift (1),tordai istván (1),sport1 (1),sportverda (1),dely domonkos (1),touge (1),ae86 (1),Toyota (1),blogger (1),corolla (1),hacsiroku (1),corolla ke70 (1),trueno (1),4age (1),drift blog (1),dragtor (1),lada (1),molnár feri (1),szántó nikolett (1),bmw (1),qoe (1),Ken Block (1),drift jamboree (1),tököl (1),cressida (1)