Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A nők és a drift

A nők és a drift

Először is had mutatkozzam be, a nevem Kata. Cikkemben szeretném női szemmel megközelíteni a drift világát. Nem, nem mint laikus néző, hogy mit látok, mikor két pasi tsuiso-t vív a pályán, hanem ebben az autósportban milyen nőként helyt állni.

Japánban már évek óta lehet látni külön hölgyek számára rendezett versenysorozatot, de 1 éve már Európában is hódit, Queen of Europe néven. Nem szeretném, ha azt hinnétek, hogy ez egy feminista cikk lesz. Egyszerűen, csak lássa mindenki, hogy a csajok is lehetnek autóversenyzők, szerethetik az autókat. Mi is szeretjük hallani, mikor felbőg egy V8 vagy fütyül a turbó és emellett ömlik az arcunkba a gumifüst. Nem is szaporítom a szót, térjünk a lényegre.

Kis hazánkban (sajnos) kevés női drifterről beszélhetünk. A legsikeresebb hölgyet szerintem nem kell bemutatni, ő Szántó Nikolett. Mára már nagy sikernek örvend a román Ramona Rusu, a lengyel Karolina Pilarczyk és még sorolhatnám. Szerencsére azt látom, hogy egyre tehetségesebb csajok mutatják meg tudásukat a magyar bajnokságban, mint Jáger Andi vagy Fényi Anna. Évről – évre vagy napról – napra több lány áll a sorba és itt – ott csiripelnek is róluk a madarak. Ilyen fiatal hölgy a nyírbátori Kovács Evelin. Arról ne is beszéljünk, hogy hányan vannak, akik pénz – idő – energia hiányában nem tudják megmutatni magukat, de már gyakorolnak egy eldugott aszfaltozott placcon.

Milyen női drifternek lenni? Szerintem marha nehéz. Először is, mert ki kell vívnod a férfiak elismerését, másodszor pedig önmagunkat kell legyőzni. Lehetőleg zárják ki a negatív kritikákat, hogy csajok ti ehhez nem értetek. Általában mi nők megijedünk, ha megcsúszik az autó, nem pedig élvezzük, ellenkormány és gázt neki :D Meg kell tanulnunk, élvezni, nem pedig feladatként teljesíteni. Hiszen erről szól a drift. Az élvezetről. Eggyé kell válni az autóval, feszegetni határainkat. De mit tudok én, aki még a máriapócsi pályán két kanyart is épphogy össze tud fűzni. Inkább megkérdeztem erről Annát és Evelint:

Anna:
Kedves Kata! Először is köszönöm megkeresésed ez megtisztelő számomra. Igazából nem mondanám magam „drifternek” inkább versenyzőnek mivel nem csak ez az ágazat a szenvedélyem. Milyen női versenyzőnek lenni?... Ezen én soha nem gondolkoztam, nem merült fel bennem ez a kérdés mivel soha nem kivételeztek velem a nemem miatt. Persze megosztó az emberek hozzám állása. Vannak olyanok, akik számára ez vonzó, hogy női mivoltom ellenére ilyen sportot űzök és támogatnak, ezáltal egyre több és nagyobb az elvárásom magammal szemben és nagyobb élvezettel csinálom, de sajnos vannak negatív emberek. Őket lehetőség szerint próbálom minél nagyobb százalékban kizárni. Ez persze nem azt jelenti, hogy nem bírom a kritikát igenis elvárom az ÉPÍTŐ jellegű szavakat hiszen ezáltal fejlődik az ember.

  
Fényi Anna

Büszke vagyok arra, hogy női versenyző vagyok és mindig jobban és jobban akarok teljesíteni, hogy bebizonyítsam, igenis nőknek is van helye ebben a sportágban és keményen megállják a helyüket. Nagyon szerettem azokat a versenyeket ahol férfiakkal kellett megküzdeni viszont  azok a versenyek voltak a legizgalmasabbak, amikor Jáger Andival küzdöttünk, amikor csak tizedeken múlott, hogy ki lesz az első. Ő remek ellenfél volt általa nagyon sokat fejlődtem, mert visszahozta bennem azt a verseny lázat, ami már kezdett megkopni. Az első drift versenyemen találkoztam Ramona Rusu-val aki szintén kellemes meglepetés volt számomra nagyon közvetlen és kedves volt. Azon a versenyen hárman voltunk lányok a mezőnyben és az igazi csata köztünk volt.

Evelin:
Először is ott kezdeném mikor beültem utasként egy profi versenyző mellé. Az első mondatom amikor „kiléptem” (kimásztam) a  kocsiból, hogy „Én ezt akarom csinálni!!!” Persze mindenki kinevetett, hogy lány… kocsik…drift… VICC. De aztán mégis sikerült és LASSAN összeállt egy autó. Amikor először megcsúszott a kocsi, kicsit megijedtem, hiszen  reflexből azon  voltam,  hogy kiegyenesítsem, mert normális esetben az utcán nem megyünk keresztbe. Aztán ahogy teltek el a napok a következő alkalomig folyamatosan gondolkodtam, hogy vajon hogy is kellene csinálni, hogy keresztbe menjek, fékezzek kézzel-lábbal, kormányozzak, gázt adjak és füstöljön a gumi. Megtanultam, ha beülök a kocsiba, akkor ott nincs más csak ő meg én. Ki kell zárni a megjegyzéseket. Nekem is sok ilyen volt mikor mondták hogy jobban nyomjad neki, ne vedd el a gázt, azt hittem egy M3 jobban megy stb. Sokszor nehéz ezeket a „kritikákat” kizárni, hiszen rosszul esnek de nem kell velük foglalkozni…Én érzem, hogy nekem hogy biztonságos, inkább elengedem a gázt, ha nem vagyok biztos magamban. Meg lehet nyugodtan próbálni, meg lehet mutatni, hogy hogyan is kell csinálni. Már az edzéseknek köszönhetően a gúnyos kritikák elmaradtak, hiszen aki esetlegesen nem tudta, hogy lány vezeti azt a „csajos” BMW-t, amikor kiszállok meglepődnek, sőt odajönnek gratulálni, ami az összes eddigi megjegyzést elfeledteti. Ez az az elismerés amikor azt érzem hogy megérte.

  
Kovács Evelin

Még csak egy versenyen vagyok túl, ahol amatőr versenyzőkkel mérettettem meg magam. Hatalmas élmény volt, nagyon fura volt az az érzés, hogy most engem néznek, én vagyok a versenyző és nem fordítva. Amikor pályára léptem rajtam kívül még hárman ültek bent a kocsiba mellettem : a Spicc, a Rinya meg a Majré. Nagyon  izgultam, hogy hogy fog menni, mit fognak szólni, hisz ha elrontom akkor az lesz a reakció hogy pfffff csaj… De szerencsére nem így lett és elismerő szavakat kaptam, tapsoltak, szurkoltak nekem. Egymagam voltam majd 50 fiú között. Véleményem szerint nagyon jó helyezést értem el, jó pár fiút magam mögé is utasítottam és a rengeteg tapasztalat és élmény mellett még egy kupával (különdíjjal) is hazatértem. Szerintem ettől nem kell jobb versenyélmény.

Anna már a magyar mezőnyben és a Queen of Europe-n is megmutatta magát. Elmesélte milyen tapasztalatokat és élményeket szerzett:

„Mielőtt elindultam driften jártam amatőr rally versenyekre is és ott is voltak női ellenfelek így nem volt szokatlan ez a fajta párbaj. Emlékezetes az első Queen of Europe versenyem sok női pilóta volt és itt volt az első tsuiso csatám. Aznap edzéseken egyik csapattársammal kezdtük el gyakorolni, aki szintúgy „szűz” volt ilyen téren és mellesleg férfi. Nagyon-nagyon élveztem az üldözött és az üldöző szerepét és az autózás leírhatatlan örömét. Szeretek csatázni nőkkel és férfiakkal is egyaránt mert minden egyes verseny után tapasztaltabb és rutinosabb leszek. A legnagyobb csatákat magammal vívom a határaimat feszegetem és csak úgy tudom meg hol vannak ha átlépem őket. Ott ülni és eggyé válni az autóval a kormányt markolva és a fizikával és a pedálokkal játszva összetett, de mégis egyszerű ösztönös mozdulatokkal elszáguldozni egy másik világba egy „csoda országba” kizárva a valóság baját-zaját és csak a motor bőgése hallható az egyik legjobb dolog a világon. <3”

Kedves Uraim! Mint ahogy olvashatjátok, nem olyan könnyű, ezek a lányok is ugyanúgy küzdenek, mint férfi sporttársaik, sőt talán jobban. Ha kell, légkulcsot kapnak a kezükbe kereket cserélni, vagy épp nyakig olajosan fekszenek be az autó alá. Nem várnak megkülönböztetést, csak annyit, hogy egyenrangú félként, ellenfélként kezeljék őket. Az csak grátisz, hogy egytől – egyig gyönyörű és csinos hölgyek.

Végezetül, csak annyit mondanék, hogy láttunk már falon pókot és karón varjút, na meg drift versenyen dobogós hölgyet. HAJRÁ CSAJOK!


Írta: Zentai Katalin
https://www.facebook.com/zentka222

Tovább

Drift autóépítés kezdőknek

Drift autóépítés kezdőknek

Nézzük csak, vegyünk egy autót. Bár az sem utolsó szempont, ha hátsókerekes. Hogy miért, pont, kezdjük azzal, hogy mi is az a drift?

A drift szabad fordításában csúsztatást jelent. A hétköznapokban csak a kilincsel előre kifejezést használjuk rá. Ezt szó-szoros értelmében kell értenünk. Ugorjunk vissza kicsit az időben és térben. 1960-as évek, Japán. A hegyek közül, illegális éjszakai versenyekből indult az egész. A cél az volt, minél gyorsabban eljutni A-ból B-be. Nem nehéz kitalálni mi történik akkor, ha nagyon sietünk a kanyarban, és ha van egy kis érzékünk az autóhoz, már össze is hoztuk a DRIFTET.  1980-as évekbe került ez pályára, biztonságosabb keretek közé. Európában ez az őrület csak 2004-ben terjedt el. Sportággá nőtte ki magát. Azonban ez nem egyszerű csúszkálás vagy esztelen autókázás. Több feltétele is van, mind az autó, mind a sofőr, illetve a kivitelezés szempontjából. Ugyanis egy versenyen nézik az ívet, az autó eleje illetve hátulja megfelelő irányba néz-e, a sebességet, a csúszás szögét, és ennek az összképét. Ezen kívül társul hozzá az autók gyönyörű hangja, a gumik visítása és a látványos gumifüst.

De térjünk vissza ahhoz hogy ezt mégis hogy érhetjük el. Szériaautók többsége nem használható versenycélokra, de itt-ott el lehet dobatni a seggét ha jól esik - az én kis 3asom is elmegy keresztben, ha úgy szeretném, bugyi nedvesítésre tökéletes ;) - Tehát, kezdésnek nézzük a motor teljesítményét, ez 250LE - 600LE között bőven elég. Tudomásom szerint 650+ LE nem is engedélyezett (nincs megkötés! szerk.). A ménes nagyságától függ az autó irányításának nehézségétől vagy könnyedségétől.

Autónk már van, hátul hajt, és tartunk néhány pacit a géptető alatt. A rugókat, illetve az autó merevségét és nem utolsó sorban a keréknyomást állíthatjuk.  Illetve fontos megemlíteni a differenciamű szerepét is amitől aszfaltot fog szaggatni a szerkezetünk. Ezeket azonban minden driftelni vágyó magának, saját igényeinek megfelelően és tapasztalatai alapján állítja be. A felnik is fontos szerepet játszanak Driftünk sikerességében. Előre a gyári, vékonyabb míg hátulra a lehető legszélesebb kerekeket kell felhelyeznünk. Az ezekre felhelyezett gumikban megfelelő nyomással úgynevezett BAR-al kell versenyeznünk. Ennek mértéke 2,5BAR +/- 0,3 tengelyenként eltérhet.  Már a futóműre sincs gondunk.

Egész szépen épül az autónk, de most kicsit a biztonságra és a stabilitására is gondot kell fordítanunk. Mint minden motorsportban itt is előfordulhat, elő is fordulnak balesetek. Nem árt kis merevítés itt-ott. Fontos például a tornyoknál, illetve a váz megerősítése sem elhanyagolandó. Ugyanis az erőhatások miatt elcsavarodhat a versenygépünk. Lényegében kész  vagyunk. A hátulját lejjebb tesszük az elejénél, optikai kiegészítőkkel teleaggatjuk, teszünk egy vasalódeszkát a hátuljára (ez nem minden esetben szükséges) és már jól is néz ki. Tankolunk, beülünk és adunk az érzésnek ami többször is felér egy orgazmussal.


Írta: Rózsa Dániel

Tovább

A tököli aszfaltkocka csodája

A tököli aszfaltkocka csodája

Bizonyára minden hétköznapi ember hallott már Ken Block-ról, vagy ha mást nem látott a fiatalokon olyan pólót, amin szerepel a neve, de mit is csinál ő, és hogy is megy ez magyar viszonylatban?

Versenyautóval versenypályán arra törekedni, hogy elveszítsük a tapadást, értelmetlen dolognak tűnhet, de pont csak annyira az, mint ejtőernyővel kiugrani egy alapvetően működő repülőgépből. Magyarországon meghatározó szerepe van, a tököli reptér aszfaltkockájának ilyen értelmetlennek tűnő dolgok terén.

Jómagam 2011-ben látogattam el az említett helyszínre, leírhatatlan volt, amit ott láttam. Természetesen előtte utánajártam hova is megyek, és hogy nagyjából mire számítsak, de valami egészen mást kaptam, mint amit vártam. Megrögzött autófanatikusként tudtam, hogy rosszul nem fogom érezni magam, azt mondták gyerekként hamarabb tudtam felsorolni a parkolókban álló autók típusát, mint kerek egész mondatokat alkotni. Nagyjából 150 km-t kellett autóznom, már majdnem azt hittem, hogy eltévedtem, amikor lelassult a forgalom, hamarosan látni lehetett a kígyózó autósort a reptér felé, tudtam, hogy rendben vagyok. Jegyvásárlás után továbbhaladva a reptér külső részén úgy éreztem magam, mint valami Halálos Iram filmben, süt a nap, hangos a zene, a távolban üvöltő autók és motorok, füstfelhő és az a jellegzetes gumiszag, ami azóta úgy hiányzik a téli holtszezonban.

Drift, gymkhana, gyorsulás, hangnyomás verseny, tuning autó kiállítás, dekoratív hölgyek, hideg sör és finom gyros, mindenki válogasson kedvére kinek mi tetszik. A szívemhez a legközelebb a drift áll, ezért a legtöbb időt a pálya melletti lelátón töltöttem, hihetetlen, hogy milyen elképesztő ügyességgel, pontossággal fűzik egymásba az íveket kilinccsel előre fiúk, lányok, és hogy ezt meglehetősen kevés támogatóval, többnyire önköltségből épített gépcsodákkal teszik. Egyúttal felháborít a tény, hogy itt ez a sok tehetséges ember, akik már a külföldi mezőnyben is bizonyították rátermettségüket, és nem őket támogatja állam bácsi, hanem azokat a „zs” kategóriás színészeket, akik 90 percen keresztül a labdát kergetik a gyepen, ahol párszáz néző van, itt meg több ezer. Nem mellesleg pedig igazi közvetlen élmény, hiszen szabad bejárás van általában a depókra, így lehetősége van az embernek odamenni a kedvenc pilótájához, szóba elegyedni velük, fotózkodni, nézelődni mit csinál a csapat az autóval, ha nem a pályán gyűrik éppen.

Természetesen minden programba igyekeztem bepillantani, voltak rendezvények, amiket csak a fényképezőgépemen keresztül láttam, annyi minden megörökíteni való volt. A gymkhanások pontossága, a gyorsulási versenyek elképesztő időeredményei, a hangnyomás verseny az a rengeteg decibel, amit be tudnak ezek a mesterek préselni egy gépkocsiba, az autóépítők kreativitása, egyszóval minden méteren akadt valami meghökkentő látni való.

Sok-sok oldalon keresztül lehetne még taglalni, hogy miért érdemes ellátogatni a tököli reptérre, de tény egyszer mindenkinek el kell menni. Vigyázat függőséget okoz!!


Írta: Bognár János
https://www.facebook.com/janos.bognar.39

Tovább

Legyél Drift blogger

Keressük Magyarország Drift bloggereit

A közmédiában idén lényegesen nagyobb fókuszba kerülhet a Drift autósport, így az extrém szakággal kapcsolatos hírek és azok tartalmi fogyaszthatósága nagyon fontos. Olyan bloggereket keresünk, akik a drift életérzéshez még közelebb szeretnének kerülni és élményeiket meg is osztják majd a nagyvilággal.

Az autósport egyik legjobban fejlődő drift szakága látványossága és élvezhetősége miatt rendkívül közkedvelt Magyarországon. Az egyes versenyeket gyakorta akár 2-4 ezer néző kíséri figyelemmel a helyszíneken, ráadásul idén több EB futam is megrendezésre kerül, mellyel a nézőszám várhatóan tovább emelkedik. Sokan nem tudják, de a régmúlt rendezvényei már több sikeres történettel büszkélkedhetnek, mely során fotósok, szerkesztők, videós stábok, vagy akár műsorvezetők váltak ismertté. Most itt a lehetőség, hogy bárki, aki egy kicsit is úgy érzi, hogy írói vénája megérett arra, hogy hazánk legnagyobb média felületein is szereplejen az mindenképpen jelentkezzen az Országos Drift Bajnokság szervezőinek pályázatára.

Mit kell tennem, hogy részt vegyek?

1.    Szabadon válassz egy témát! Ez lehet akár régebbi verseny élmény, egy aktuális hazai vagy külföldi drift hír, szólhat autóépítésről, vagy akár kedvenc drift versenyződről.
2.    Küldd el word formátumban megszerkesztett képekkel illusztrált írásod emailben vagy a Drifted.hu facebook oldalára.
3.    Oszd meg minél több ismerősöddel, mivel az eredményhirdetésnél szerepet játszik a cikk népszerűsége.

Hogyan történik az értékelés?

A beküldött pályázatokat első sorban tartalmi szempontból vizsgáljuk, de az alaki formákra is érdemes oda figyelni. Mindezekről a Drifted szervezői, valamint több autós újságíró is véleményt alkot, valamint figyelembe vesszük a cikk olvasottságát és a közösségi média visszhangját.

Meddig tart a pályázat?

A pályaműveket február 28-ig várjuk, az első három helyezett írása több országos média oldalon is megjelenik!

Mit nyerhetek vele?

Mindhárom nyertesnek éves sajtóbelépőt biztosítunk az Országos Drift Bajnokság valamint az EB széria összes rendezvényre. Mélyebben bevezetjük őket a drift világába és folyamatos megbízás keretében tartalmi ötleteket nyújtunk számukra. A plusz élmények mellett ez természetesen pénzkereseti lehetőséggel is jár.

Hetyési Zsolt - Drifted

Kedvet kaptál a kihívásra? Akkor kezdj bele és küldd el pályaműved minél előbb!
> Drifted OB média és marketing képviselet: info@marketingmarket.hu
> Drifted – Facebook üzenet: https://www.facebook.com/messages/driftedhu

Tovább

Végső összecsapás

Az idei év utolsó nagyszabású autós rendezvénye következik most hétvégén a tököli reptéren. A drift, gymkhana és a gyorsulási szakág Országos Bajnokságának végső megmérettetésén több mint 100 versenyző fogja összemérni tudását. A kétnapos eseményen igazi kuriózumként egy ezer lóerős dragtor munkagépet is láthatunk a 402 méteres kifutón, míg a drift arénában autópálya tempóban fűzik majd kilinccsel előre hazánk legjobb pilótái.

Végső Összecsapás

Az ősz beköszöntével újra hajtjuk a megszokott mókuskereket, iskolába járunk vagy robotolunk a munkában. Sajnos vége a nyárnak, így igazi felüdülést, pozitív energiát hétvégén tudunk csak magunkba szívni. Erre egy kiváló lehetőség adódik a tököli reptéren ahol az egész család ki tud kapcsolódni. Nézzük milyen programok közül tudunk válogatni:

Szombat (szeptember 21.)
A német autómárkáért rajongók igazi időutazásban vehetnek részt a Fritzenfest-en, hiszen a keleti blokk egykori Trabant, Wartburg csodáin át az egyesített Németország ipari remekműveit is megcsodálhatják. Az optikai és motortuninggal felvértezett BMW-k, Audik, Mercik és Volkswagenek sem fognak hiányozni, így mindenki választhat magának kedvencet. A Fordosok külön gyülekeznek majd, mivel itt tarják az idei utolsó országos találkozójukat. Oldsmobilok, Focusok és Sierra csodák, valamint Mustang izomautók között sétálhatunk, pózolhatunk, aki pedig a „mi autónkkal” érkezik, az mindenképpen keresse a Suzuki Swift találkozót!

A bámészkodást érdemes úgy időzíteni, hogy a reptéri kifutóhoz délelőtt 11 órakor vagy délután 1 órakor odaérjünk. Első alkalommal mutatkozik be Magyarországon egy különleges szörnyszülemény, melyet „Dragtor”-ként neveztek el. Az 1000 lóerős munkagépet gyorsulási versenyekre építették, így az elől található markoló nem a földbe mélyed, hanem az eget pásztázza kigyorsításkor. Nem semmi látvány lesz, az egyszer biztos.

A 402 méteres gyorsulási pályán az Országos Bajnokság utolsó futamát láthatjuk, betétprogramként pedig hazánkban először Lada gyorsulási kupát is tartanak. A drift szerelmeseinek is érdemes már ezen a napon kinézni, hiszen a Drifted OB utolsó végső összecsapására készülnek fel a pilóták. A nyomvonal hatalmas megindítási sebességgel fog kezdődni, akár a hazai rekord is megdőlhet, ugyanakkor technikás részt is kialakítanak, hogy ne csak a bátorság domináljon.

Vasárnap (szeptember 22.)
Ken Block mester Gymkhana autósportjában már délelőtt megkezdődik az Országos Bajnokság utolsó fordulója. A legutóbbi Gymkhana Grid EB-n kiderült, hogy a magyar pilóták Európában a legjobbak között tanyáznak, így aki precíz vezetéstechnikát szeretne látni, az a gyorsulás, drift és szlalom versenyeket ötvöző szakágat egyszer mindenképpen lesse meg. A nap leglátványosabb programja nem más, mint a Drifted OB utolsó, végső összecsapása. Hazánk legnagyobb mezőnyét összefogó sorozatában a bajnoki cím sorsa a profi és street kategóriában csak itt fog eldőlni, és a kezdő versenyzők is kipróbálhatják magukat az amatőr kupában. Az szinte bizonyos, hogy autópálya tempó felett fogják elrántani a kormányt a versenyzők, hogy a kontrolált sodródást megkezdjék. A nyomvonal technikás részén pedig a páros csaták fognak komoly izgalmakat hozni. Aki még nem volt drift versenyen, az tegyen egy próbát, mert beavatásként kiváló választás lehet, aki pedig volt már drift futamon, úgy is ott lesz, hiszen idén utoljára tankolhatjuk fel magunkat télire benzingőzzel és gumifüsttel.

Már csak a desszert hiányzik a vasárnapi programok közül. Így megosztjuk azt is, hogy ezen a napon Carstyling autószépségversenyt tartanak, a Kicker dB cup hangnyomás versenyen hajunkat és szőrzetünket cirógathatjuk a brutális decibelek miatt, kipróbálhatjuk magunkat elektromos rolleren a Trikke pályán, bámészkodhatunk az RC modellautó Drift versenyen és pozítív értelemben végül, de nem utolsó sorban szörnyülködhetünk a JCB GT munkagép kiállításán és tűz showján.

> További információk

Facebook:
www.facebook.com/driftedhu
www.facebook.com/gymkhanahu
www.facebook.com/futamhu

Tovább

Drifted.hu - Facebook

Eseménynaptár


Sebesség Fesztivál
Április


Lóerők Éjszakája
Június


Hegyi Drift
Augusztus


Végső Összecsapás
Szeptember

Hirdetés

Hegyi Drift - Facebook

Követők

HairHungary Zora242 MMarket Red Crab Films Hunkhana Bognár János

Címkefelhő

drifted (26),drift verseny (23),drift bajnokság (21),drift (20),tököl drift (12),lóerők éjszakája (10),gymkhana (10),sebesség fesztivál (8),gyorsulás (8),hegyi verseny (7),hegyi drift (7),drifting (4),drifted.hu (4),bélapátfalva (4),drift tököl (4),Lóerők Éjszakája (4),lakyboy (4),gymkhana grid (3),márton zoltán (3),drift eb (3),queen of europe (3),king of europe (3),drag (3),bélkő-hegy (3),parádsasvár (3),gyorsulási verseny (2),gyorsulási futam (2),Belapatfalva (2),zora (2),origo (2),kerényi ádám (2),koe (2),hegyi felfutás (2),női drift (2),ken block (2),bélkő (2),tököli reptér (2),drift allstars (1),driftsuli (1),autóépítés (1),autósport (1),drift autó (1),toyota mr2 (1),skyline (1),fényi anna (1),kovács evelin (1),mdsz (1),máriapócs (1),drift oktatás (1),drift iskola (1),mnasz (1),Amerigo Monteverde (1),programok egerben (1),egri program (1),ford majális (1),hetyési zsolt (1),Mustang (1),bélkő hegy (1),végső összecsapás (1),bmw pickup (1),eedc (1),egri programok (1),énekes árpád (1),kamionos gyorsulás (1),Nicolo Rosso (1),Énekes Árpi (1),Kerényi Ádám (1),King of Europe (1),Adam Frank (1),supra (1),Karolina Pilarczyk (1),autós fesztivál (1),Philippe Guillod (1),hungaroring (1),gymkhana eb (1),drift autósport (1),adam frank (1),galacs gábor (1),simon csaba (1),red crab (1),vernon zwaneveld (1),drift versenyző (1),zángó zoltán (1),biggy (1),rozovics tamás (1),autó találkozó (1),Magyar Drift Szövetség (1),Gymkhana (1),GyorsulásiFutam (1),drift edzés (1),tököli drift (1),tordai istván (1),sport1 (1),sportverda (1),dely domonkos (1),touge (1),ae86 (1),Toyota (1),blogger (1),corolla (1),hacsiroku (1),corolla ke70 (1),trueno (1),4age (1),drift blog (1),dragtor (1),lada (1),molnár feri (1),szántó nikolett (1),bmw (1),qoe (1),Ken Block (1),drift jamboree (1),tököl (1),cressida (1)