Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Lóerők Éjszakája - Íme a várható profi mezőny

Szombaton a Lóerők Éjszakáján az utóbbi idők legnagyobb profi drift mezőnye várható, akik a mai napon megkezdték felkészülésüket a tököli repülőtéren kialakított drift katlanban. Összeraktuk most egy kalap alá az eddig beérkezett nevezéseket, ami várhatóan kiegészül még számos helyszíni regisztrációval, így a lista nem teljes!


Szili Krisztián (PRO).
Az első futamon sajnos a Skyline éles bevetése nem sikerült, reméljük az éjszakai futamon láthatjuk majd teljes pompájában és erejében. Ha mégsem, akkor meg ott a b) terv Krisztiánnak.


Galacs Gábor (PRO).
2011-ben Tökölön 3. helyezés az éjszakai futamon, tavaly a Top8-ig menetelt Gabi. Idén az első versenyünkön, a Sebesség Fesztiválon emlékezetes teljesítményt nyújtott és csak a döntőben maradt alul. A nitros bömösből egészen biztos kitapossa a maximumot! Pénteken esküvő nem igen szokott lenni, így az edzést követő szombati versenynapon ezúttal Gabi is maximumon fog már pörögni :)


Korin Gábor "Csümi" (PRO).
Reméljük, hogy ezúttal gumifal nélkül, technikai hibamentesen mutatja meg mire képes, mert kétség kívül nagy tehetség Csümi. Egyszer neki is ki fog jönni a lépés, figyeljétek meg :)


Simon Csaba (PRO).
A nyitó futamon mindenkit maga mögé utasított, még egy 700 lóerős bömösnek is kifújta az orrát Csabi. Vajon az éjszaka leple alatt hogyan fog teljesíteni? Ha emlékeink nem csalnak ez lesz az első esti versenye!


Szántay Roland (PRO).
Emlékeztek még a szivárvány V8-as bömösre? A Lóerők Éjszakáján Roly újra megmutatja nektek, természetesen a PRO mezőnyben. Kezdetek óta szereplője a hazai drift életnek, így külön öröm számunkra, hogy az idei visszatéréséhez a drifted.hu éjszakai versenyét választotta.


Hutter Ferenc (PRO).
A nyitófutamon TOP8-ig jutott, igazi bevállalós pilóta, akit az sem zavar, ha az első futómű úgy mozog, mint egy libikóka. A Sierra V8 ereje bőven elég a kasztnihoz, így Feri egy jó futóművel és gumiválasztással bármire képes lehet úgy gondoljuk!


Zalabai Zsolt (PRO).
A nyitófutamon egy "kötelező" esküvő miatt igazoltan hiányzott. Az éjszakai mókát ezúttal már nem hagyja ki és harcba száll a többiek ellen. Várhatóan a legjobb 16-ba mindenképpen be fog kerülni, hiszen már Ő is tudja, hogy párosan szép az élet, akár a tsuiso csaták során.


Hetyési Zsolt (PRO).
A Nissan Ratmobil újra száguld majd az éjszakai futamon és reméljük az SR20 Drift Team ezúttal nem szembesül technikai gondokkal. Zsoltnak kijárna már egy szép eredmény, szurkoljatok neki mert megérdemli.


Smidéliusz Bálint (PRO).
A tavalyi év esti versenyének az egyik legszebben felcicomázott autója volt, amely idén motorerőben is fel lett piszkálva elég rendesen. A Speed Drift Team versenyzőjének eredményessége így már az autón biztosan nem fog múlni, de vajon mire lesz képes Bálint?


Pelikán Gergő (PRO).
A nyitófutamon a Top8 során a verseny későbbi győztesével Simon Csabával hozta össze a sors, így eredményével mindenképpen elégedett lehet, hiszen idén debütál a PRO mezőnyben. 2012-es Street kategória összetett győztese a Wekerle ASE csapatával akár meglepetést is okozhat az esti verseny alkalmával.


Márton Zoltán "LakyBoy" (PRO
). A nyitófutam kvalifikáció győztese nagy eséllyel vágott neki a páros csatáknak, de egy rossz gumiválasztás miatt Galacs Gabi ellenében a Top8-ban alul maradt. Az éjszakai futamra ilyen hibát egészen biztosan nem fog ejteni, bőven készül új gumikkal, így ott lehet a legjobbak között, ha hozza idei remek formáját.


Túri Attila (PRO).
A nyitófutamon Attila az egyik legszebb és elvárt feint megindítást mutatta, nagyon jó körökkel hívta fel magára a figyelmet és a 350Z okádta magából a füstöt. Sajnos a kvalifikációt már nem sikerült teljesíteni az autóval, technikai hiba vetett véget versenyének. A Lóerők Éjszakájára az autó már készen áll, reméljük Attilának is kijön ezúttal a lépés és egy szép eredménnyel zárja majd a napot.


Zahuczki Zsolt "Zacc" (PRO).
Az utóbbi két évben Zacc főként a Gymkhana szakág versenyeire tért át, és mindkétszer begyűjtötte a bajnoki címet. Tavaly ott volt a Lóerők Éjszakáján és egy előkelő 6. hellyel lett gazdagabb. De annak idején azt mondta, a sima BMW V8-as már kevés egy PRO mezőnyben. A precizitás művésze most is regisztrált az éjszakai versenyre és úgy véljük, hogy valami meglepetéssel készül. Talán turbós vassal térnek vissza?


Szántó Nikolett (PRO).
A Drifted.hu nyitófutamán a legjobb 8 között alul maradt a 700 lovas BMW-t terelő Adam Frank ellenében. Aztán ellátogatott Máriapócsra a RallyCross&Drift Fesztiválra és onnan elhozta a legfényesebben csillogó kupát. Így már háromszoros(!) magyar futamgyőztes, de a kollekcióból egy drifted.hu bajnoki futamgyőzelem még hiányzik. Niki erre fog hajtani, efelől ne legyen kétsége senkinek és azt kell mondjuk bármi elképzelhető. Niki ugyanis remek formában van!


Radák János "Radír" (PRO).
Két év kihagyás után áprilisban az MNASZ futamon bemelegített egy első helyezéssel, de az esti versenyen egy nagyobb mezőnyben kell helyt állnia. Abban már most biztosak vagyunk, ha az autójával teljes mértékben "barátságot" köt, akkor nem kérdés, hogy akár egy dobogóra is esélyes lehet a 2008-as összetett bajnok.


Dely Domonkos (PRO).
Úgy tűnik az idei egyetlen éjszakai verseny összehozza hazánk versenyzőit. Domi is csatlakozott a népes táborhoz így biztosan garantálhatjuk, hogy az M3-as motor legszebb hangjait az Ő autója is produkálja majd. Nagy tehetség, és ha kijön neki a lépés, akkor mindenképpen az élmezőnybe várható!


Nagy Gergely "Indián" (PRO).
Sajnos a nyitófutamon szinte alig láthattuk a pályán, a konfig nem volt használható versenykörülmények között. Remélhetőleg a problémákat sikerült azóta megoldani és éles bevetésen is megcsodálhatjuk a több mint 500 lovas 1JZ motorral megáldott E46-os Bömöst.


Sándor Ádám (PRO).
Az ifjú versenyző az idei évben már a PRO mezőnyben ijesztgetheti a rókákat és bizony nem is esélytelenül. A Street mezőnyben számtalan alkalommal bizonyított, 2012-ben az összetett 2. helyen végzet. Idén már megmérkőzött Radák Jánossal az MNASZ nyitófutamán. Most egy nagyobb mezőny vár rá, ráadásul nehezítésként Dely Domonkossal kell osztozzon egy versenyautón...


Martinák Ferenc (PRO).
Ezüst cápa hatalmas turbó és egy rutinos öreg róka a volán mögött. Most Ő is megmutatja magát nagyközönség előtt és reményeink szerint a tendencia megmarad, mert a széthúzás egy ilyen sportágban egyenesen marhaság! De úgy is fogalmazhatnánk: semmi politika csak a drift.


Ámon Olivér (PRO).
Az S600 olykor tehetetlen mozgása talán már a múlté. Az éjszakai versenyre Olivér premier előadással készül, és ha minden jól alakul bevetésre készen lesz az új C600 V12! Nem lesz csúnya látvány az egyszer biztos!


Énekes Árpád (PRO).
Hazánk egyetlen brutális Ford Mustangja egyelőre nem mutatkozott meg a hazai közönség előtt. Idén a King of Europe sorozatban szerepel főként Árpi, sajnos az utolsó spanyol futamon technikai gondokkal küzdött. Ezt azonban már sikerült orvosolni, így remélhetőleg teljes pompájában, erőtől duzzadva kápráztatja majd el a nagyközönséget.


Jugovits István "Jugo" (PRO).
A nyitófutamon két váltót is sikerült gajra vágni, így éles bevetésre sajnos már nem tudod a rajtrácsra állni. Jugoék most egy 350Z váltóját faragják bele az 500 pacis rizsrakétába. Mivel nevezése beérkezett, így úgy tűnik el is készülnek az éjszakai futamra.


Zentai Attila (PRO).
Csörög, csattog, durrog, sziszeg és mi ezt szeretjük. A legkomolyabb hazai drift Sierra is megmutatja magát az éjszakai futamon! A tavalyi Lóerők Éjszakáján Attila mindenkit lepipált és első helyezést ért el, a cél idén sem lehet számára más. Erre minden esélye megvan, igaz a mezőny jókorára duzzadt, így neki sem lesz könnyű menet az éjszakai derbi.


Zentai Sándor (PRO).
Az egyedi építésű hátul kaparós Ford Focust idén még nem láthattuk drift versenyen. Hazánkban az eddig megrendezett éjszakai futamokon Sanyi remekül teljesített. Tavaly összetettben a legjobbnak bizonyult ebben a különc kategóriában, így papíron a legesélyesebbek között indul a most soron következő drift versenyen. Az utóbbi idők legnagyobb profi drift mezőnyében viszont neki sem lesz könnyű feladata, így a szurkolókra is nagy szüksége lesz.


Galán Erik (PRO).
A tavalyi évben Erik az MNASZ Street kategória összetett győztese volt, idén már a PRO mezőnyben folytatja. Első versenyén Kiskunlacházán 3. helyezést ért el. Most egy nagyobb kihívás előtt áll, így elkel neki a biztatás!

Lóerők Éjszakája – Start szombaton 15:30-kor a tököli repülőtéren!
www.facebook.com/driftedhu

Tovább

Zángó család – A pályán ellenfelek vagyunk, de egy csapatban játszunk!

A Drifted.hu Országos Drift Bajnokság street mezőnyében két tehetséges pilóta robbant be a köztudatba. A Zángó családban apa és fia rögtön dobogós helyezést értek el, sőt egymás ellen is csatázniuk kellett. Vélhetően nagy jövő előtt állnak, így megkérdeztük őket, hogy eddig hol voltak.

A drift köztudottan nagyon könnyedén „megfertőzi” az embert és függőséget is okozhat. Nálatok hogyan történt mindez?

Zángó "Fater": Nálam úgy -még leírni is rossz az évszámot, 1982 környékén egykori Ladával rallyzó sógorom hatására kezdődött az agybetegség, és akkor még nem is driftnek csak csapatásnak vagy keresztben autózásnak hívtuk. Az egész a családi 1200-es Lada éjszakákon való elkötésével és a környék ipari parkolóiban, földútjain való farolgatással kezdődött. Ezek a próbálkozások általában kisebb mint nagyobb sikerekkel jártak, aminek sokszor hajnali kalapálás, felni egyengetés lett a vége (remélem a szüleim nem olvassák a cikket). Mivel autószerelő szakközépbe jártam szinte kötelező volt a motorozás és ebből adódóan a tuningolás is, így ennek köszönhetően néhány gyorsasági versenyen is indultam, de már akkor is az autók vonzottak igazán. Aztán mikor már jogsim is lehetett 18 évesen vettem egy 22 éves Ladát, amit a rozsda tartott össze, de egész jól összeszögeltem, megerősítettem a futóműveket, mert indulni szerettem volna valamilyen amatőr versenyen. A felkészülésnek és ezzel az én rallys pályafutásomnak is az lett a vége, hogy egy murvás negyedik telitalpas balost úgy elszámoltam, hogy engem kiskanállal raktak össze 3 hónap alatt a kórházban, az autó meg ment a kukába. Na innentől a csapatásban következett kb. 30 év szünet, ami leginkább munkával és a rally pályák melletti nyálcsorgatással telt el.

Aztán tavaly május 1-én családostól lementünk Taszárra, mert Block Mester videói után már kíváncsiak voltunk milyen is élőben egy magyar Gymkhana és Drift verseny. Itt ültem be taxizni Pelikán Gergő mellé, és mikor kiszálltam az autóból már tudtam, hogy nekem ezt kell csinálni, ezt a sportot nekem találták ki, haza értem! Jimmy a fiam -akinek akkor még jogsija sem volt, ugyan úgy fülig érő szájjal és lelkesedéssel szállt ki a bömösből, rá szintén így hatott a kilincsel előre autózás és innentől megpecsételődött a sorsunk. A következő héten már tárgyaltunk ZsPower Zsoltival és nyár legvégére el is készült az AUTÓ.

Idén első alkalommal a Gymkhana bajnokság nyitófutamán láttunk titeket, majd jött a tököli Sebesség Fesztivál, ahol a drift bajnokság street mezőnyében mindketten kupával tértetek haza. Hol voltatok eddig?

Sebesség Fesztivál - Street

Zángó "Fater": Tulajdonképpen szeptembertől kezdtünk el autózni, akarom mondani megtanulni autózni ezzel a drift szörnyeteggel, mert ezt igen is meg kell tanulni ez semmilyen más szakághoz nem hasonlítható technikát igényel. A régi ladás és utcai BMW-s beidegződések azért természetesen nekem előnyt jelentenek, de ezt a stílust ugyan úgy meg kellett nekem is tanulnom, mint Jimmynek, aki abszolút a nulláról indult! Ő előtte két héttel kapta meg a jogsiját, ahogy elkészült az autó így az ő teljesítménye még becsülendőbb!  Székesfehérváriak vagyunk, itt a környéken semmilyen gyakorlási lehetőség nincs sajnos. A szentkirályi reptérre jártunk gumit koptatni, de itt elég korlátozottak a lehetőségek, így mikor már kicsit jobban éreztük a vasat, akkor már ez sem elégített ki bennünket és átpártoltunk a Kakucs Ringre. Ha a kérdésedre rövid választ akarok adni, akkor semmilyen hasonló versenyen előtte nem indultunk. Gyakorlati tapasztalatunk csak annyi volt, hogy személyautóban nekem csak hátsó kerekesem volt és lesz is, mert az AUTÓ az hátsókerékhajtású! A "rotációs kapa" első kerekeseket ki nem állhatom, mióta túlsúlyba kerültek a rallyban - na meg kiváló vadászbarátom és példaképem Janika sem indul - azóta nem is nagyon járunk versenyre.

Nagyon emlékezetes volt az elődöntőben egymás ellen vívott csatátok. Szerencsétek, hogy a Street mezőnyben felváltva kell teljesíteni a pályát és úgy dől el ki a jobb. Hogyan éltétek meg mindezt? Adtatok egymásnak tanácsot, vagy némán egymásnak feszültetek?

Zángó "Fater": A mi apa-fia kapcsolatunk a családon belül is és a kis kétszemélyes "csapatban" is kiváló, de természetesen a pályán, verseny közben ugyan olyan ellenfelei vagyunk egymásnak, mint bárki más, hiszen jó eredményt csak így érhetünk el. Ez is egy játék, ahol be kell tartani a szabályokat, amelyek mindenkire ugyan úgy vonatkoznak, de a végső cél a győzelem! Sőt, úgy gondolom, hogy Jimmynek most még az a legnagyobb kihívás, hogy engem megverjen, de a fejlődését látva ez hamarosan be is következhet és akkor én jobban fogok ennek örülni, mint ő!  Az különben természetes, hogy egymást folyamatosan figyelve kijavítjuk a hibáinkat és adunk egymásnak tanácsokat a jobb eredmény érdekében. Mikor az egymás ellen vívott futamot vesztesen befejezte az apai szívem majd meg szakadt érte, de szerencsére egyedül álltam a pálya szélén és sietni kellett gumizni, így nem volt idő érzelegni.  Különben a végén elért eredményünk kárpótolt ezért és talán a következőkben szerencsésebb lesz a sorsolás.

Zángó Jimmy

Jimmy, mi úgy láttuk, hogy több bátorsággal akár magasabban is állhattál volna az eredményhirdetésnél. Az egymás ellen vívott párharc során szinte csak ezen múlt a továbbjutásod. A mentális felkészülésnél lehet, hogy valamilyen praktikát kellene alkalmaznod, nem gondolkoztál még ilyesmin?

Zángó "Jimmy": Nem feltétlen a mentális felkészülés hiányának tulajdonítanám, hogy akkor Apa bizonyult jobbnak, de ezt már más is javasolta, hogy verseny előtt kicsit szedjem össze a gondolataimat és próbáljak nyugodtabb maradni akár különböző praktikák segítségével is. Annak nagyon örülök, hogy kívülről az látszik, hogy akár többet is kihozhattam volna a versenyből, de a nagyobb tempónál való driftelésnél még nem voltam száz százalékig biztos magamban, és mint láthattuk a pályán egy kis hiba, egy rossz terhelésváltás még a profi pilóták versenyének végét is jelentheti! Az egy autó hátránya még az is, hogy ha én csinálok valami hibát, ami miatt nem tudom folytatni a versenyt, akkor Fater se tudja és nem mertem megkockáztatni, hogy egy ilyen miatt ne állhassunk fel a dobogóra. Úgy is fogalmazhatnék, inkább biztosra mentem és autóztam egy olyan kört, amit hiba nélkül, vagy apró hibákkal tudtam teljesíteni. Azt gondolom lesz még alkalom, amikor egymással kell majd megküzdenünk – remélem a Lóerők Éjszakája street 1.- 2. helyért rendezett döntőben - és akkor már „bevállalósabban” fogok én is teljesíteni Faterral szemben is.

Egyben van nagyon a versenyautótok, mit kell tudni róla?

Zángó "Fater": Ez egy ZsPower Szabó Zsolti által kicsit a mi instrukcióink alapján megépített E36 4000 V8, hátratolt motorral és a driftre kialakított nagy kormányszöges első futóművel. Kezdő autónak nagyon megfelelő, a street kategóriában biztosan nem kell ennél jobb technika a jó eredményhez, de a gymkhanára pl. a hegesztett difi és a szélesített első futómű már kifejezetten hátrány!  Az autót különben kizárólag mi ketten javítjuk és gumizzuk, és az hogy egyben van az annak köszönhető, hogy már szinte aknalakók lettünk és az összes szabad és nem szabad időnket az autó szögelésére fordítjuk. Már azon is csodálkozom, hogy a feleségem még nem mutatta fel a " piros lapot" mert azt már megkaptam, hogy jelentsem át a lakhelyemet a pincébe az autó alá!  Nagyon sok gyerekbetegségen vagyunk túl, szinte teljesen újra összeraktuk az autót, mert mindig megáll valami és fejlesztünk folyamatosan. Ezen kívül a Gymkhanára teljesen más vezetéstechnika, stílus, beállítások, gumik és difi kell, ami megnehezíti a dolgunkat, hiszen ebben a bajnokságban is szerepelünk, én jelenleg a 4. helyen állok.

Lesz esetleg egy iker tesója az autónak, hogy akár a jövő évben a PRO mezőnyben együtt is lássunk titeket csatázni?

Zángó Fater

Zángó "Fater": Természetesen látva a pro mezőny csatáit már alig várjuk, hogy mi is ott nyomhassuk neki, de addig még sokat kell tanulnunk.  Az, hogy ezt mivel és legfőképp miből fogjuk megtenni az még a jövő nagy kérdése nekünk is, ugyanis az én anyagi lehetőségeim korlátozottak és annak is örülök, ha ezt az autót mindig fel tudjuk készíteni a következő versenyre. Szponzorunk jelenleg nincs így a családi kassza adta lehetőségek határait feszegetjük. Arról nem is beszélve, hogy látva a mezőnyt a proban már nem lehet használt gumikkal és ezzel az alap, 300 lovas motorral komoly eredményt elérni, ide mindenképpen beruházni kell, ha akarunk valamit. Többek között ezért kellenének a jó eredmények az idén, hátha könnyebben találunk támogatókat a jövőben!

Hogy tetszet a drift családi légköre, magával ragadott titeket?

Zángó "Fater": A depó hangulata külön élmény számomra, szinte mindenki nagyon közvetlen és segítőkész velünk, amit innen is köszönök nekik. Én a munkám során megszoktam, hogy ha valamelyik kollégámnak az út szélén problémája van, akkor természetes, hogy segítünk egymáson. Ma neked, holnap nekem kell a segítség! Itt ugyan ezt tapasztalom, a pályán kívül az ellenfelek is segítenek egymáson és ez így van rendjén. Több versenyzővel nagyon jó kapcsolatunk alakult ki már ez alatt a rövid idő alatt is, többen vannak, akikkel versenyen kívül is szinte napi kapcsolatban vagyunk.

Mit vártok el magatoktól a Lóerők Éjszakáján? Úgy hírlik a street mezőnybe több mint 10 külföldi pilóta fog nevezni a magyar srácokon kívül!

Zángó "Fater": Annak kifejezetten örülök, hogy többen leszünk így még érdekesebb lesz a verseny és talán többet is lehet versenyben autózni! Remélem a szervezőknek sikerül megoldani, hogy pörögjenek az autók az edzésen, hiszen mi ketten vagyunk az egy vasra így személyenként kevesebbet gyakorolhatunk a pályán. A cél az előző verseny tükrében természetesen a dobogó, és ha minden összejön, akkor a legfelső foka, de ehhez a többieknek is lesz egynéhány szava. A neveket látva jó kis mezőny alakul, oda kell tenni magunkat az eredményért!

Zángó "Jimmy": Egy nagyon jó versenyre számítok! Célnak az előzőnél akár csak egyel jobb eredmény elérését tűztem ki, de ahogy elnéztem a nevezettek listáját, és hallottam a külföldi versenyzőkről, hát meg kell, mondjam nem lesz egyszerű dolgom, ha ezt meg akarom valósítani. De nagyon örülök, hogy a mi kategóriánkban is egyre többen indulnak, sokkal színesebb ezáltal a mezőny és többet autózhatunk mi is versenykörülmények között.

Zángó Zoltán - Sebesség Fesztivál

Végül mit üzentek a nézőknek? Miért lesz érdemes június 8-án a tököli reptérre ellátogatni?

Zángó "Fater": A pro nevezési listát olvasva úgy gondolom ilyen elit mezőny még nem volt együtt magyar versenyen, ezért ezt kár lenne kihagyni! A magam részéről ígérhetem, hogy most is a pro pályát fogom olyan bevállalósan megcsinálni, ahogy csak a csövön kifér, a kanyarszögünkre pedig figyeljetek nagyon, már ha láttok valamit majd a gumifüsttől :-)))

Zángó "Jimmy": Remélem, nagyon sokan kilátogatnak a rendezvényre és szurkolnak majd a versenyzőknek. Rengeteg autó lesz, és emiatt nagyon sok izgalmas párharcnak nézünk elébe. Erről gondoskodunk mi is, ezért tényleg kár lenne kihagyni!

Sok sikert kívánok nektek a szervezők nevében is!
(Rozovics Tamás "Zora")

Tovább

Lóerők Éjszakája szombaton a tököli reptéren

Most, hogy már látjuk, idén mégsem marad el a nyár, nyugodtan készülhetünk az év legnagyobb éjszakai autós bulijára. Június 8-án, szombaton a tököli repülőtéren GyorsulásiFutam, Drift verseny és egy különleges Gymkhana show várja a nagyérdeműt. A hagyományokat őrző Lóerők Éjszakája minden évben az egyik legjobban várt esti autós móka. Az ilyenkor teljesen átalakuló tököli repülőtéren több ezer néző szájtátva izgulhatja végig az extrém autós szakágak versenyeit ahol a körítés sem gyenge.

A GyorsulásiFutamon nem csak felpiszkált spéci utcai járgányokat és speed motorokat láthatunk, hanem igazi dragsterek is megmérettetik majd magukat, melyekhez olykor már a füldugó javasolt. A 402 méteres kivilágított kifutón minden sebességmániás autós megnézheti verdájának gyorsulását és azt, hogy az utolsó gangban hol tilt le a motor. A drift arénához vezető úton az egyik legnagyobb kültéri tuning kiállításon sétálhatunk át a már megszokott zenei aláfestéssel. Porig ültetett autókkal, forgószínpaddal, csinos lányokkal és egyedi festésű, kialakítású vasakkal találkozhatunk. A Carstyling.hu minden évben igazi csemegéket hoz el nekünk és ez idén sem lesz másképpen. Az éjszaka leple alatt a modellezőket egy speciálisan kivilágított pálya várja majd, akik az RC Drift versenyen minden bizonnyal a nagyok pályáját fogják lemásolni.

Lóerők Éjszakája

Elérkeztünk a legjobban várt eseményhez, mely az Országos Drift Bajnokság soron következő futama. A három kategóriában idén is rekordszámú nevezés érkezett, a versenyautók között gyakorta 500 lóerő feletti izomgépekkel is találkozhatunk. A szakmai stáb egy jól ismert holland versenyzővel bővült, akinek egy ígéretes nyomvonalon kell a pilótákat értékelnie a már bevált csapattal karöltve. A fokozatosan felgyorsuló pálya mindenképpen egyedi, mivel ilyen kihívással még nem volt dolguk a kizárólag keresztben csapató versenyzőknek. Több külföldi pilóta is érkezik, és ilyenkor a vasakat is teleaggatják stroboszkópokkal, neonokkal, spéci fényekkel, síppal, dobbal, nádi hegedűvel. Najó utóbbi persze túlzás volt.

A drift verseny szüneteiben az egyik leglátványosabb betétprogram a Gymkhana show lesz. Természetesen itt is a hangulatfokozó fényekre mennek rá, sőt még tűzijátékot is ígérnek a szervezők. A rendezvény hangadói Fittikém a kém és Zima, akik garantáltan remek hangulatot fognak teremteni az este folyamán. A rendezvény főeseményei délután fél 4-től indulnak, és várhatóan egészen éjfélig tartanak. A legkorábban érkező fanatikus látogatók szurkolói lufit is kapnak, de a sípot, dobot és nádi hegedűt azért ne hagyják otthon. ;)

Lóerők Éjszakája – Június 8. Tököli repülőtér
Start: 15:30
Belépő: 2500,- Ft / 10 év alatt ingyenes

Friss információk, nyereményjátékok: www.facebook.com/driftedhu

Tovább

Új szelek fújnak a Drifted.hu bajnokságában

Június 8-án az idei nyár talán legnagyobb autós eseménye következik a tököli repülőtéren. A Lóerők Éjszakája megunhatatlan és minden évben tartogat meglepetéseket. A legjobban várt program természetesen most is a három kategóriában elrajtoló Országos Drift Bajnokság, ahol a szakmai stáb kiegészül Vernon Zwaneveld-el, aki Hollandiából repül hozzánk.

A drift szakág törzsszurkolói egészen biztosan emlékeznek még egy méregzöld Toyota AE86-ra, amivel Vernon, azaz „Driftpinda” iszonyat komolyan fűzte mind a tököli reptér aszfaltját, mind pedig a RabócsiRing nyomvonalát. Be is zsákolt pár kupát az akkori holland, lengyel és magyar vetélytársak elől. A kis „hacsinak” rendszerint kinyomta a lelkét, stílusa szinte utánozhatatlan volt. Szerencsére a régi barátságok feleleveníthetőek, így a pontozóbírók vezetőjének Rozovics Tamás „Zora” felkérésének is szívesen tesz eleget a soron következő bajnoki futamon.

A drift verseny nyomvonalának tervezése során a már rallycross sikereket is elért Nagy Róbert „Biggy” egy meglepő ötlettel állt elő. Tervezzünk olyan pályát, ami fokozatosan felgyorsul, majd a páros csaták során újra összehozza a feleket. Ez annyi jelent, hogy a versenyzőknek, nem nagy tempóról kell majd visszalassítaniuk, hanem éppen fordítva.

Ha a PRO kategóriában induló pilóták nyelvén írnánk mindezt, akkor nagyjából így fest a pálya: 1-2 padlógáz, hinta (feint) vagy 3.-ban gázzal elteszi, kitart majd egy gyors terhelésváltás, - ha megy gázelvétel nélkül, újra padló felvált akár 4.-ig, fék-visszalassul/visszavált, terhelésváltás majd újra padló a nyomvonal végéig. Természetesen mindeközben figyelve a belső és külső érintési pontokat. A Street és az amatőr kategória is ugyanezen nyomvonalon fog versenyezni, de könnyített verzióban. A bátrabbak, bevállalósak most is teljesíthetik a „nagyok” elvárásait, ami ismét plusz pontokat hozhat a konyhára.

A Lóerők Éjszakája Drift futam programtervezete:
2013. junius 7. Pro/Street/Amatőr
Zártkörű edzés! Versenyző+2fő, behajtás a Tököli II. kapun.
08:30 – Kapunyitás
09:30 – Kötelező versenyzői eligazítás
10:00 – 19:00 Edzés (PRO / STREET / AMATŐR / Licence vizsgák)
14:00 - Amatőr kötelező versenyzői eligazítás
20:30 – Kivilágított pályán két kör teljesítése Pro versenyzők részére.
21:00 – Kapuzárás

Az eseményen számítunk a média megjelenésére is, így időterven kívül lehetnek kisebb
megállások, élő rádióközvetítés miatt.

2013. junius 8.
Behajtás a halászteleki nagykanyarnál (Rendezvény kapu)
07:30 – Kapunyitás versenyzőknek
08:00 – 08:45 Pro / Street kötelező versenyzői eligazítás
08:00 – 09:00 Amatőr edzés
09:00 – 10:00 Amatőr verseny
10:00 – 13:30 Pro/Street edzés
13:30 – 15:30 Street kvalifikáció
15:30 – 17:30 Pro kvalifikáció
17:30 – 18:00 Drift Taxi (Max: 20fő)
18:00 – 20:00 Street döntők
20:00 – 20:30 Versenyzői felvonulás
20:30 – 22:00 Pro Top 16
22:00 – 23:30 Pro Top 8 + Pro döntők
23:30 – Díjátadó
00:30 – Kapuzárás

Tovább

Lóerők Éjszakája - Videó

A Drifted.hu Országos Drift Bajnokságának következő állomása június 8-án kerül megrendezésre a Lóerők Éjszakáján Tökölön. Természetesen mint minden évben nem csak drift versenyen izgulhatunk, mivel 402m-es gyorsulási futam, Gymkhana show és vagy még egy tucat autós-motoros program várja a nagyérdeműt.

Tovább

Drifted.hu - Facebook

Eseménynaptár


Sebesség Fesztivál
Április


Lóerők Éjszakája
Június


Hegyi Drift
Augusztus


Végső Összecsapás
Szeptember

Hirdetés

Hegyi Drift - Facebook

Követők

HairHungary Zora242 MMarket Red Crab Films Hunkhana Bognár János

Címkefelhő

drifted (26),drift verseny (23),drift bajnokság (21),drift (20),tököl drift (12),lóerők éjszakája (10),gymkhana (10),sebesség fesztivál (8),gyorsulás (8),hegyi verseny (7),hegyi drift (7),drifting (4),drifted.hu (4),bélapátfalva (4),drift tököl (4),Lóerők Éjszakája (4),lakyboy (4),gymkhana grid (3),márton zoltán (3),drift eb (3),queen of europe (3),king of europe (3),drag (3),bélkő-hegy (3),parádsasvár (3),gyorsulási verseny (2),gyorsulási futam (2),Belapatfalva (2),zora (2),origo (2),kerényi ádám (2),koe (2),hegyi felfutás (2),női drift (2),ken block (2),bélkő (2),tököli reptér (2),drift allstars (1),driftsuli (1),autóépítés (1),autósport (1),drift autó (1),toyota mr2 (1),skyline (1),fényi anna (1),kovács evelin (1),mdsz (1),máriapócs (1),drift oktatás (1),drift iskola (1),mnasz (1),Amerigo Monteverde (1),programok egerben (1),egri program (1),ford majális (1),hetyési zsolt (1),Mustang (1),bélkő hegy (1),végső összecsapás (1),bmw pickup (1),eedc (1),egri programok (1),énekes árpád (1),kamionos gyorsulás (1),Nicolo Rosso (1),Énekes Árpi (1),Kerényi Ádám (1),King of Europe (1),Adam Frank (1),supra (1),Karolina Pilarczyk (1),autós fesztivál (1),Philippe Guillod (1),hungaroring (1),gymkhana eb (1),drift autósport (1),adam frank (1),galacs gábor (1),simon csaba (1),red crab (1),vernon zwaneveld (1),drift versenyző (1),zángó zoltán (1),biggy (1),rozovics tamás (1),autó találkozó (1),Magyar Drift Szövetség (1),Gymkhana (1),GyorsulásiFutam (1),drift edzés (1),tököli drift (1),tordai istván (1),sport1 (1),sportverda (1),dely domonkos (1),touge (1),ae86 (1),Toyota (1),blogger (1),corolla (1),hacsiroku (1),corolla ke70 (1),trueno (1),4age (1),drift blog (1),dragtor (1),lada (1),molnár feri (1),szántó nikolett (1),bmw (1),qoe (1),Ken Block (1),drift jamboree (1),tököl (1),cressida (1)