Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Szombaton eldől ki lesz a Hegyi Menő

A drift autós szakág hazai térhódítása óta talán az egyik legérdekesebbnek ígérkező versenye következik. Nem csak a sportágért rajongók várják nagy izgalommal, de a térség lakóssága is nagyon készül az összecsapásra.

Hegyi Drift verseny 2013

Soha nem pezsdült még fel ennyire az élet Bélapátfalván, az idei hegyi drift verseny helyszínén. Minden bolt, étterem és egyéb vendéglátói egység a verseny végéig nyitva tart. A Bélkő-hegyre vezető szakasz ünnepélyes átadására pénteken 18:00 órától kerül sor. A 781 m magas hegy lábánál található egyedüli épségben megmaradt román stílusú ciszterci apátság jóvoltából pedig a pályát és a pilótákat is megszentelik. Ezt követően 20 perces misét tartanak a drift sportág tiszteletére és a környezeti értékek megóvása érdekében. A ceremóniát követően a versenyzői depó területén estig tartó bográcsozás és sütögetés veszi kezdetét.

Szombaton a magyar drift versenyzők legjava reggel 9 órától kezdik a bemelegítést, mellyel párhuzamban ismert Ladával versenyző rally pilóták is szórakoztatják majd a nagyérdeműt. Az éles verseny-bevetés délután 1 órakor indul, további betétprogramként pedig a depó területén egy forgószinpaddal felállított tuning autó szépségverseny is vár mindenkit. A rendezvényre látogatóknak érdemes kényelmes edző vagy túracipőt felvenniük, hiszen a nézőtérre vezető szakasz már önmagában is felér egy kellemes kirándulással. A környék csodálatos látványt fog nyújtani mindenki számára, efelől nem lesz kétségünk. A biztonsági személyzet felkészülten várja a látogatókat, hogy még véletlenül se tévedjen senki veszélyes területre.

A szervezők mindenkit megkérnek arra, hogy a természeti értékeket figyelembe véve töltsék kellemesen ezt a napot, mely minden bizonnyal a hazai drift történelmébe egy újabb fontos mérföldkövet fog jelenteni.

Programterv
Július 19. péntek:

18:00-tól ünnepélyes pályaátadás, pályaszentelés, és pilótaszentelés.
20:00-tól ünnepi mise a Bélapátfalvai ciszterci apátságban.
Este bográcsozás, sütögetés a depóban!


Július 20. szombat:
07:30 – Kapunyitás versenyzőknek
08:00 – 08:30 Pro kötelező versenyzői eligazítás
08:30 – 11:30 Pro edzés
11:30 – 13:00 Tsuisu Edzések
13:00 – 14:30 Pro kvalifikáció
14:30 – 15:00 Versenyzői felvonulás
15:00 – 17:00 Pro Top 16
17:00 – 19:00 Pro Top 8 + Pro döntők
19:30 – Díjátadó
20:30 – Kapuzárás

A betétfutam résztvevői az edzés folyamán (külön csoportokban), valamint a verseny egyes szüneteiben lesznek láthatóak.

Depó nyitva 2013.július 19. 10:00-tól éjszakai őrzéssel

További információk: www.drifted.hu

Drifted.hu - Facebook:
www.facebook.com/driftedhu

Hegyi Drift közösségi oldal:
www.facebook.com/HegyiDrift

Szállás lehetőségek:
http://www.szallasinfo.hu/szallasok/belapatfalva.php

Térkép:

Hegyi Drift verseny 2013

Tovább

Kerényi Ádám: "100x jobb lesz a hegyi drift mint egy strand"

A szombati hegyi drift versenyen a kétszeres KoE EB és kétszeres magyar bajnok Kerényi Ádám is ott lesz 650 lóerős autójával. Véleménye szerint a kilátogató nézők pontosan 100x jobban járnak, ha strand helyett ezt a programot választják.

Már több éve sikeresen szerepelsz a King of Europe nemzetközi sorozatban, a hazai közönség most joggal örül, hogy magyarországi versenyen is megmutatod magad július 20-án. Mi inspirált téged erre, ennyire bejön a hegyi drift?
Minden évben tervezünk hazai szereplést, de valahogy a dátumok vagy az események nem úgy állnak össze, hogy ott legyünk. Ez a hegyi drift végre egy olyan verseny ahol szívesen fogok autózni és végre elég az élményre figyelnem nem pedig az eredményre.

Kerényi ÁdámKerényi Ádám idén is sikeres a nemzetközi King of Europe sorozatban

Bátran állíthatjuk, hogy a legsikeresebb magyar pilóta vagy, amit jól tükröz a kétszeres EB és magyar bajnoki címed. Melyikre vagy a legbüszkébb?
A 2012-es KoE címre. A tavalyi évben nagyon nehezen indult a szezonunk, de talán pont ez adott óriási lendületet és kitartást. Egy totálisan vesztes szezonkezdés után az utolsó futamon sikerült a bajnokságban feljönni az első helyre. Ráadásul tavaly nagyon színes volt a mezőny, sok lengyel részt vett a futamokon és jó párszor sikerült őket is legyőznöm.

Elsők között voltál idehaza aki driftelt a hegyekben. Vissza tudsz emlékezni milyen érzés volt?
Még az E30 V8 versenyautómmal voltam Parádon a hegyi futam betétszámaként. Nagyon jó hangulatú volt a verseny, arra biztosan emlékszem, hogy vasárnap reggel egyik drifter sem állt sorba az elsők között a felfutásnál… :-)

Kerényi Ádám - Parádsasvár
Kerényi Ádám a 2007-es Mátrai Hegyi versenyen

Hogy telt a hegyi verseny promóciós videó forgatása? Jól éreztétek magatokat a csapattal?
Nagyon jó volt, bár kicsit meleg időnk volt és a versenyruha nem éppen hideg… Jó kis csapat volt kint és a végeredményen is látszik, hogy profi munka!

Milyen a Bélkő-hegyi pálya?
A fenti szakasz szerintem kifejezetten lendületes és van ritmusa, hamar meg lehet tanulni az íveket és jókat lehet autózni rajta.

A legfontosabb paraméterei a versenyautódnak?
3.8-as kompresszoros M5 motor 650 LE, 50-50 %-os súlyelosztás, KW 3A egyedi versenyfutómű, Dotz felni + Federal gumi. Built by TomiWorkshop :D

Végül mit üzensz a nézőknek miért érdemes ellátogatni a hétvégi drift versenyre?
Már néztem az előrejelzést és biztosan jó időnk lesz, de szerintem 100x nagyobb élmény lesz a hegyi drift mint bármelyik strand, így mindenképpen érdemes kijönniük!

> Bővebb információk a versenyről

> Drifted.hu - Facebook közösség

> Hegyi Drift - Facebook közösség

Tovább

Lóerők Éjszakája - a legjobbak csatája

Az idei Lóerők Éjszakáján felejthetetlen élményekkel lehettünk gazdagabbak. Hatalmas páros Drift csaták, elképesztő tűzijátékkal fűszerezett Gymkhana bemutató és rég nem látott tömeg a Drag kifutón. A szervezők beleadtak apait, anyait és kiderült, hogy ez még koránt sem a „jéghegy csúcsa”! Július 20-án hegyi drift verseny következik, augusztusban pedig várhatóan újra ellátogat hazánkba Ken Block a gymkhana szakág koronázatlan királya.

A Drifted.hu - Országos Drift Bajnokság 2. futama rekordszámú nevezővel került megrendezésre közel 5 ezer néző szeme láttára. A versenyen talán a drift szakág hazai történetének egyik legnagyobb csatáját láthattuk Dely Domonkos és Márton Zoltán, alias "LakyBoy" jóvoltából. A drift szabályai szerint páros csatákban előzni kizárólag akkor lehet, ha valamely pilóta az elvárt ívhez képest lecsúszik, vagy hibázik a mögötte haladó nagy nyomása miatt. Ebben a csatában épp ez történt, ami nem túl gyakori. LakyBoy hátul haladóként megelőzte Dely Domonkos aki a következő kanyarban viszont visszavette vezető pozícióját, miközben 100 km/h körüli tempóval fűzték kilinccsel előre. (22:43). Természetesen nem csak ezt a csatát érdemes visszanézni, az egész verseny rég nem látott izgalmakat hozott.
 

Drifted.hu - Országos Drift Bajnokság / Lóerők Éjszakája
> Eredmények
> Galéria

Tovább

Lóerők Éjszakája – Így látták a profi pilóták

A drifted.hu Országos Drift Bajnokság 2. futamán a Lóerők Éjszakáján az utóbbi idők legnagyobb drift mezőnye volt látható. Megkérdeztük a teljes profi mezőnyt, milyen véleményük van a rendezvénnyel és a versennyel kapcsolatosan.
 

Rózsa András - Lóerők Éjszakája

Rózsa András - A versennyel nem volt baj csak azzal, hogy egyelőre a futóművem nem akarja azt, amit én akarok. A másik, hogy még a turbós motorral is barátkoznom kell. Szóval egyelőre nem sok lehetőségem maradt a versenyben maradáshoz, mert a kvalin mindkétszer hibáztam, ami nemcsak a futómű hibája volt, mivel egy kicsit nagy volt a talpam is de legalább lóerőbe nem volt hiány. Jó ez a Toyota motor :)


 

Radák János "Radír" - Lóerők Éjszakája

Radák János "Radír" - Nem úgy sikerült ez a hétvége, ahogyan indult. A pénteki edzések után bizakodó voltam, hiszen az autó tökéletesen működött, és ezért úgy éreztem, hogy képes leszek dobogós helyen végezni. Igaz, már ekkor is voltak kisebb figyelmeztető jelek a későbbi technikai problémát illetően, de ezeket akkor még a saját hibámnak tekintettem. Szombaton aztán rájöhettem arra, hiába készül fel valaki maximálisan, ha valamelyik alkatrész éppen a legfontosabb pillanatokban adja meg magát. Amit az ember megtehet ebben a helyzetben, azt a csapattal együtt megtettem, ám a motortartó- vagy a váltótartó bak egyszerűen nem bírta a terhelést, és a pálya legizgalmasabb pontján, az utolsó jobbos kanyarban egyszerűen csütörtököt mondott. Még az ellenőrzési pontig sem voltam képes elgurulni, így kénytelen voltam feladni a versenyt. Még most is a sírás kerülget, ha arra gondolok, hogy egy filléres alkatrész hetek munkáját tette egy pillanat alatt tönkre.


 

Simon Csaba - Lóerők Éjszakája

Simon Csaba - Az egész hétvége nagyon tetszett, sok autó, sok versenyző éreztem, hogy jó lesz a verseny is. Egészen szombat délután 1 óráig, mikor a váltóm úgy döntött, hogy bent marad sebességben és nem hajlandó kijönni belőle... Ezután következett egy elég gyors váltó csere, amit ezúton is szeretnék megköszönni a Missile Performance csapatnak, Pucinak, a Speed Drift Teamnek minden segítséget, és persze Dely Dominak és csapatának, hogy kisegített egy váltóval. Sajnos mivel kvalifikáció előtt már nem volt idő élesben kipróbálni az autót, az első éles körben egy lecsúszott olajcső a versenyem végét jelentette... Aminek későbbi orvoslását szintén köszönök mindenkinek. Összességében a verseny kívülről tetszett, láttam jó csatákat, a Laky-Dely Domi összecsapás óriási volt!!!!!!!!!! Persze jobb lett volna a végeredménybe beleszólni, de ilyen a technikai sport.


 

Zentai Sándor - Lóerők Éjszakája

Zentai Attila és Zentai Sándor - Nagyon jól éreztük magunkat a hétvégén, igaz eleve úgy indultunk, hogy buli lesz az egész. Tetszett a verseny lebonyolítása, az eredmények azonnali ismertetése, a pálya kivilágítása és nyomvonala. A versenyzői felvonulás hangulata pedig mindenkit magával ragadott!


 

Pelikán Gergő - Lóerők Éjszakája

Pelikán Gergő - Alapvetően a gyors pályákat kedvelőként is nagyon élveztem a technikás kicsit lassabb pályát. A tsuisokat könnyebb ilyen feltételek mellett gyakorolni, ami friss profi versenyzőként fontos szempont. Régóta vágytam rá, hogy éjszaka, a sötétben is kipróbálhassam a versenyzést. Számomra a nap fénypontja a felvonulás kötetlen parádéja volt.


 

Zalabai Zsolt - Lóerők Éjszakája

Zalabai Zsolt - A verseny, a pálya, a pályabírók, a felengedés, edzéslehetőség, gépátvétel gyorsasága, adminisztráció, nézőközönség, és a sok induló 10 pont. A büféárak, a pontozói bírálás, és az áramellátás még fejleszthető. Nekem és az autónak nagyon feküdt a pálya, szerettem! A kvalifikáció során, mikor rám esett a sor, akkor esett az eső a legjobban, a második körben ráadásul a 4. sebességi fokozat cserbenhagyott. Összességében jól éreztük magunkat annak ellenére, hogy nem voltunk méltók a top 16-ba.


 

Hutter Ferenc - Lóerők Éjszakája

Hutter Ferenc - Vártam már nagyon ezt az esti futamot, nagyon technikás és rapszodikus volt a pálya, talán lehetett volna persze nagyobb is. A megvilágítás is tökéletes volt, mind versenyzői, mind nézői szemmel. Szinte technikai gond nélkül vitte végig ezt a versenyt is az autó (KÖSZI TOMI), bár a folyamatos alkatrész hiány miatt még mindig csak félkész autóról beszélhetek. Remélem a hegyre teljesen összeáll a technika és jó lenne ebben az erős mezőnyben dobogón állni a hegyi versenyen meg természetesen év végén is…


 

Fehér Zsolt - Lóerők Éjszakája

Fehér Zsolt - Szerintem minden rendben volt, a pénteki edzés egész gyorsan pörgött a nagyszámú mezőny ellenére. A versenyen is minden forgatókönyv szerint zajlott, kimondottan tetszett, kivéve azt a 3-4 órás pihenőt, amikor a Street mezőny futott a pályán ;-)


 

Szili Krisztián - Lóerők Éjszakája

Szili Krisztián - Nagyon tetszett a verseny, jó volt pörgős volt. Hamar sorra kerültünk az edzések során is, nem kellett várni szinte semmit. Az új autómnak is feküdt a pálya, most próbáltam ki élesben először és nagyon tetszett, jól mentünk. Jó sok néző volt, a szurkolókról nem is beszélve. Mind a kvalifikáció, mind a páros csaták pontozásával elégedett voltam, teljesen igazságos volt. Kedvelem a tököli aszfaltot szívesen versenyzek rajta mindig és remélem hamarosan a mezőny is visszatér ide, hogy néhány gumit elfüstöljünk újra... :)


 

Túri Attila - Lóerők Éjszakája

Túri Attila - A rendezvény nagyon flottul meg volt szervezve, eddig az egyik legjobb – annyit gyakorolt mindenki amennyit csak akart, akivel akart és a legfőbb, hogy várakozás nélkül. Remek volt a pálya, figyelembe volt véve minden tudásszintű versenyző - nem is volt komolyabb sérülés szerencsére… Az, hogy egyben éjszakai verseny is volt az számomra még inkább inspirálóbb!  Nekem az éjszakai vezetés nem az erősségem a szemem miatt, és mondhatni, hogy ez volt az első igazi esti megmérettetésem. A néhány próbálkozástól eltekintve paráztam is rendesen, de kellemesen csalódtam. A világítás teljesen jó volt, még úgy is, hogy a lámpám az egyik oldalon hirtelen felmondta a szolgálatot – igaz a kerekeimen világított a szelepsapka, és a kéziféket is félig behúzva felejtettem a sötétben… Szerintem ha előző este kötetlenül mentem volna néhány éjszakai edzőkört bátrabb lettem volna, ennek ellenére csak így tovább, gratulálok a győzteseknek és mindenkinek akinek érdeme volt az esemény!


 

Szántay Roland - Lóerők Éjszakája

Szántay Roland - Nagyon jól éreztük magunkat a hétvégi versenyen! Remek volt a hangulat a boxban és a pályán, és a pályakialakítás is nagyon jó volt. Műszaki problémánk szerencsére most sem adódtak. Szombat délután jól sikerült a kvalifikáció, ezért nagyon vártuk az éjszakai tsuiso csatákat. Sajnos nem sikerült továbbjutni a Top8-ba, de több fejlesztéssel is készülünk a következő összecsapásra, ami nekünk sajnos csak szeptemberben lesz. A mostani verseny viszont jól mutatja, hogy egy V8-as E30-nak - amik lassan a mezőny leggyengébb autója - még mindig van keresnivalója a hazai mezőnyben.


 

Hetyési Zsolt - Lóerők Éjszakája

Hetyési Zsolt - A Patkány levizsgázott! Csodálatos hétvégén vagyunk túl! A Nissan Ratmobil hibátlanul teljesített, gyakorlatilag problémamentesen autózhattunk, egy apró GE-szem tengely törés hátráltatott csak minket, amit az alkatrész megérkezését követően 3 perc alatt orvosoltunk. A rutintalanságot leszámítva az autó bebizonyította, hogy bármit képes megoldani erőből és kormányszögből egyaránt!


 

Sándor Ádám vs. Galacs Gábor / Lóerők Éjszajkája

Sándor Ádám - Életem első éjszakai futama fantasztikus volt, köszönöm a szervezőknek a remek rendezvényt és a szuper pályarajzot, a rengeteg nézőnek a csodálatos hangulatot, és a Domino Drift Team minden tagjának azt a fáradhatatlan munkát amit a két nap alatt végeztek a kocsi mellett, a gumisnál, és a büfében egyaránt. A kvali különösen izgalmas volt számomra a szemerkélő eső miatt, nagyon boldog vagyok, hogy sikerült megszereznem a hetedik helyet. A versenyen a top16-ban elöl haladóként rögtön hibáztam, aminek semmi köze az első kanyarban szurkoló lengén öltözött lányokhoz, akik szerintem biztosan megfáztak aznap de ezúton is üdvözlöm őket! Galacs Gabinak pedig gratulálok a magabiztos győzelemhez és köszönöm LakyBoynak és Dominak a leginspirálóbb és legizgalmasabb tsuiso csatát amit valaha nézőként átéltem.


 

Martinák Ferenc - Lóerők Éjszakája

Martinák Ferenc - Szuper volt a rengeteg pályaidő, pörgős szervezés és a szakmai csapatból Nagy Róbert „Biggy” feltűnő inspiráló lelkes igyekezete. A „cápa” végre elégetett 120 liter etanolt, lefüstölt mintegy 25 pár gumit, a pályán pedig rizsrakétákat paráztatott. Nekem a világítás nem volt elég, néhol alig láttam, de nem tudom, hogy a többiek mennyire voltak megelégedve. Sokat segített volna, ha még sötétben is lett volna egy kis edzés és a kigyorsítási szakasszal sem barátkoztam meg igazán.


 

Smidéliusz Bálint - Lóerők Éjszakája

Smidéliusz Bálint - Fantasztikus volt az idei Lóerők Éjszakája, az autó „Penelopé” végre kiforrott, igazi füstokádó szörnyként mozgott a pályán, amit kiválóan mutat a kvalifikáción elért eredmény. A futamon sajnos becsúszott egy pici hiba, így nem jutottunk tovább, de ez egyáltalán nem szegte kedvünk, sőt nagy lökést adott a következő futamra, ahol ismét teljes erőbedobással küzdünk a közönség és a pontozóbírók elismeréséért!


 

Korin Gábor "Csümi" - Lóerők Éjszakája

Korin Gábor "Csümi" - Jó hétvégét tudhatunk magunk mögött, szerencsére nem volt semmi technikai probléma, a kocsi kifogástalanul működött, a szervezők remek pályát raktak ki! Sajnos mikor a kvalifikációra álltam fel pont elkezdett esni az eső, így félig vizes félig száraz pályán mentem és nem tudtam 100% kört teljesíteni, de sikerült a 15. helyre kvaliznom. Smidéliusz Bálint volt az első ellenfelem, ahonnan tovább jutottam, majd Galacs Gabival küzdöttem meg a Top4-be való jutásért. Sokat edzettünk mind két nap így a versenyen elég szoros csatát vívtunk, de a bírák Gabit találták jobbnak. Gratulálok neki :-)! A következő versenyre készülünk a hegyre :-), reméljük sikerül eljutni.


 

Szántó Nikolett - Lóerők Éjszakája

Szántó Nikolett - A pálya nyomvonala érdekes volt, mivel rendhagyó módon rövid gyorsító szakasszal indult, ami kisebb beesési sebességet eredményezett, de a nyomvonal sok vezetéstechnikai kihívást tartogatott mindenkinek. A kvalifikáció első körében egy stabil autózással 80 feletti pontszámot értünk el, míg a másodikban az eső miatt átléptük a fizika határait, de így is sikerült a 9. helyre kvalifikálni, az igen nívós mezőnyben. A pálya jó kivilágítást kapott, szép csatákat láthattunk! A legjobb 8 között a kvalifikáció győztese, Zentai Sanyi ellen mentem, az első futás után visszahívás következett, de a bírák még ekkor sem tudtak dönteni, ezért újabb visszahívás várt ránk. Egy gyors szervizelés után harmadszorra álltam a rajtba. Ez a küzdelem is nagyon szoros volt, Zentai Sanyi hatalmasat autózott, de a második kör végén, követőként megforgott, a bírók ennek ellenére a Focus pilótáját juttatták tovább. Gratulálunk mindenkinek! A hétvégén sok tapasztalatot és még több értékes pontot szereztünk és már alig várjuk a hegyi felfutást, hogy ismét megmérkőzhessünk a mezőnnyel.


 

Dely Domonkos - Lóerők Éjszakája

Dely Domonkos - Köszönöm!!! Hogy mit?! Hát elmondom! A szurkolást, drukkolást, buzdítást, biztatást, amit a verseny alatt kaptam! A sok dicséretet, gratulációt, üzenetet, telefonhívást, amit a verseny óta kapok! Márton Zoltán „LakyBoy” nagyon jó! Nagyon-nagyon jó! Talán, ha elhiszem, hogy meg tudom verni akkor esetleg nyerhettem volna! De nem baj, én így is győztesnek érzem magam! Három ilyen csata után talán érthető... Remélem, kamatoztatni tudom azt a tudást amit Lakynak köszönhetek és azt a sokat amit hétvégén tanultam! Remélem még sok ilyen csatában lesz részem, mert azt az érzést, hogy az összes néző engem figyel és tapsolva, fütyülve biztat, még nagyon sokszor szeretném érezni!!


 

Énekes Árpád - Lóerők Éjszakája

Énekes Árpád - Nagy Róbert „Biggy” és a szakmai stáb egy nagyon klassz pályát rakott ki, ami inkább a technikáról szólt, mintsem a sebességről. Nekem egyik személyes kedvencem lett a nap folyamán és már az edzésen kiderült, hogy a pályarajz kialakítása izgalmas és szoros tsuiso csatákat eredményezhet.Ilyen pályákra van szükség, ahol nem a fergeteges tempó, hanem a szoros autózás a lényeg. Az autó egész nap nagyon szépen muzsikált, csinálta amit elvártam tőle és hosszú idő után kezes báránnyá szelídült. A harmadik hely az ölembe hullott, Zentai Sanyival mentem volna, de az utolsó csatájában a Focus meghibásodása miatt feladni kényszerült a versenyt. Sanyi nagyon pontos és gyors volt ezen a pályán, sajnálom, pedig jó összecsapás lett volna. Nagyon jó versenyhétvégét zártunk. Boldog voltam, de nem csak a dobogós helyezés miatt, hanem mert végre jól muzsikált a kocsi és végre tudtam vele brutális terhelésváltásokat véghezvinni, amit eddig nem nagyon. Köszönöm a csapatnak, a támogatóinknak és a szervezőknek ezt a remek versenyt.


 

Márton Zoltán "LakyBoy" - Lóerők Éjszakája

Márton Zoltán "LakyBoy" - Bevallom a pénteki edzésnap elején nekem nem tetszett a pálya, jobban szeretem a nagy beérkezési sebességet. Aztán a nap folyamán ráéreztem, tetszett, hogy komoly vezetéstechnika szükséges hozzá, a tsuiso csatákra pedig kifejezettem optimális. Egyszóval később beleszerettem és nagyon élveztem minden pillanatát. Péntek délután viszont a pickup váltója úgy döntött, hogy elég volt, így jött a szokásos idegeskedés. Mivel nekem speciális egyedi építésű váltóm van, így a csere darab szóba se jöhetett, ezért a szerviz csapatomnak gyakorlatilag újra kellett építenie a váltót. Késő délután tudtak nekiállni és egészen másnap kora délutánig tartott a műszak, amiért borzasztóan hálás vagyok! A munka tökéletesen sikerült, bár tesztelni sok időm nem maradt, mivel éppen a Street mezőny kvalifikációja előtt érkeztünk meg a pályára. A selejtezőkben sikerült kifognunk az eső közbeni nyálkás útviszonyokat, de ennek ellenére a mezőny elején végeztünk. A páros csaták pedig életem egyik legszebb élményét hozták, főként Dely Domonkossal küzdöttünk hatalmasat. A döntőben sajnos hibáztam az utolsó kanyarban, így jogosan nyert újra ellenem Galacs Gabi, akinek ezúton is gratulálok még egyszer, de egyben üzenem, hogy nem lesz többé a mumusom ha újra összekerülünk, legalább is remélem.


 

Galacs Gábor - Lóerők Éjszakája

Galacs Gábor - A pénteki edzés elég jól kezdődött, a pálya nyomvonala is tetszett, sikerült hamar ráérezni, de délutánra sajnos a váltó megadta magát, vagyis nem volt négyes. Ez sajnos sokszor hiányzott, aztán szombaton még a vizünk is nagyon melegedett. Próbáltuk megoldani, de nem sok sikerrel. A lökhárítóra vágtunk lyukat hátha jobb lesz, nyertünk vele egy kicsit, de nem volt tökéletes. Estére lett jó, mert lehűlt egy kicsit a levegő. A csaták nagyon kemények voltak, remélem még sok ilyen lesz és az, hogy sikerült megnyerni a versenyt az egy nagyon nagy élmény számomra. Azt hiszem a következő versenyig nem fogunk unatkozni meg kell csinálni a váltót és a vizet, hogy ne melegedjen.


Drifted.hu - Országos Drift Bajnokság / Lóerők Éjszakája

> Eredmények
> Galéria

Tovább

A Lóerők Éjszakáján minden rekord megdőlt

Óriásit durrant hazánk egyetlen éjszakai motorsport rendezvénye! Az összes eddig felállított rekordot sikerült megdönteni, így a szervezők nagy bajban lesznek 2014-ben, mert ezt a versenyt nehéz lesz űberelni. Szerencsére ez egy nagyon hálás feladat lesz majd részükről, amivel a nézők és versenyzők egyaránt jól járnak, amennyiben sikerül. De miért ne sikerülne?

Nem véletlen, hogy a védjegyoltalommal is rendelkező Lóerők Éjszakája immáron 3. éve az ország egyik legnagyobb autós rendezvénye. Idén közel ötezren voltak kíváncsiak a színes programokkal tarkított éjszakában nyúló drag és drift versenyre. Minden eddiginél nagyobb erejű reflektorokkal, hangulatfényekkel és hangtechnikával készültek a szervezők. Ahogy szokták mondani bele adtak apait anyait.

Mester János - Lóerők Éjszakája
Gymkhana show: Mester János „Hopkins”

A napot most is a Ford Majális indította, ahol rekord számban képviseltették magukat a márkáért rajongók. Igazi ínyencségek, régiségek közt lófrálhattunk, és az új kor szellemében épített autókkal is találkozhattunk.

Ford Majális
Ford Majális

Mindeközben a precízen kialakított drift arénában már javában készültek a pilóták. Az ugródeszkának számító amatőr kategóriában ezúttal kevesebb versenyző regisztrált, mivel páran már most „felváltottak” magasabb osztályba. A verseny szlogene is a váltáson alapult, Nagy Róbert „Biggy” a szakmai stáb alapemberének szavaival élve pontosan így hangzott: „Válts ritmust, VÁLTS FEEEEL!” A nyomvonal fokozatosan felgyorsult, és egy lassabb visszafordító után pedig mindenképpen sebesség fokozatot kellett váltaniuk a versenyzőknek, máskülönben elfogyott a lendület. A szakzsargon szavaival élve ilyenkor „bebutul” az autó, ráadásul az érintési pontok és a hosszan elnyúló kanyar is nehezítette a pilóták dolgát.

Az amatőr kategóriának csak a pálya második felét kellett kötelezően teljesíteni, azonban erre fittyet hányva Fényi Anna az egészet lefűzte. A pontozó bírókat ez kellően meggyőzte, így a nyitófutamot követően ismét Ő állhatott fel a dobogó legmagasabb fokára. Ezek után nem lepődnénk meg azon, ha a pink színekkel díszített E30-ast a következő versenyen már a Street kategóriában láthatnánk.

Fényi Anna - Lóerők Éjszakája
Fényi Anna – BMW E30

A street mezőnnyel szemben az elvárások már lényegesen nagyobbak voltak. Nekik csupán a pálya került rövidítésre, azonban akik a profikhoz hasonlóan az egészet teljesítették, azok ismét plusz pontokra számíthattak az értékelés során. Ebben a kategóriába több külföldi versenyző is regisztrált, ami nem véletlen, hiszen az izraeli MyWay Drift iskola székhelye Tökölön található. Izraelben ugyanis, a terrorveszély miatt tiltott minden kültéri autós rendezvény, így a drift sportág is. A kvalifikáción ennek ellenére az előkelő helyeket a magyar srácok bérelték ki maguknak. A drift sportág hazai megalapításában is részt vevő Póra Norbert, visszatérése után az utcai Toyota AE86-ot a 4. helyre kormányozta be. Őt követte idősebbik Zángó Zoltán, második lett ifj. Mester János, az első helyet pedig ismét Nyitrai Atilla szerezte meg.

Kis szusszanás után már a profi mezőny várakozott a rajtnál, a hivatalos nézői kapunyitást követően pedig özönlött a nézősereg. Az időjárás is kegyes volt, bár közel fél órán keresztül villámokkal és erős széllel köszönt be, a komoly esőzés szerencsére elmaradt, később pedig verőfényes napsütésbe fordult át. Összesen 23 profi versenyző regisztrált, mely így a válságos időszak óta az eddigi legnagyobb bajnoki mezőny címével büszkélkedhet. Olyan pilóták is neveztek, akiket régen láthatott a nagyközönség. Az öreg rókák kitettek magukért és bizonyították, hogy tudásuk szinte semmit nem kopott. Az egyik nagy visszatérő Radák János „Radír” volt, akinek viszont balszerencsésen alakult a kvalifikáció. Egy bosszantó technikai hiba miatt épp az éles körben adta meg magát a borzasztóan erő Nissan Skyline váltóbakja, ami miatt a szükséges felváltás elmaradt és nem ért végig az értékelt szakaszig. A nap legnagyobb vesztese azonban a nyitó futamot megnyerő Simon Csaba volt. Kora délután egy váltóhiba okozott fejtörést a szerviz csapatnak, akik viszont elképesztő munkával pár órán belül egy csereváltóval orvosolták a problémát. Az időben elkészülő autó éles körben azonban nem akarta Csaba sikerét. Előbb egy motortartó bak szállt el, majd egy olajcső adta meg magát, így sajnos nem volt értékelhető Csabának egyik köre sem. A kvalifikáció harmadik helyét a bődületesen erős Ford Mustanggal Énekes Árpád szerezte meg egy látványos körrel. Második lett Smidéliusz Bálint hatalmas drift szögekkel és óriási füsttel. A legimpozánsabb kört pedig Zentai Sándor nyújtotta a nézőknek. Az egyedi kialakítású hátsókerék hajtásos Ford Focus olyat pirított, amit nem könnyen felejtenek el a nézők. Mindhárom kritériumra, -ív, szög, összkép, maximális pontszámot kapott, csupán a sebessége miatt maradt el a maximum adható 100 pont.

Zentai Sándor - Lóerők Éjszakája
Zentai Sándor – Ford Focus RWD Turbo

A selejtezők után ismét egy kis szünet következett. A drag pályán mindeközben ezrek kísérték figyelemmel a több mint 200 regisztrált és sebességmámorban úszó gyorsulási szakág versenyzőit. Itt is voltak nagy visszatérők, a hangulat pedig visszaidézte a sportág rég elfeledett Hungaroringes korszakát. A Carstyling autószépség versenye is rekord nevezővel folyt, így a két szakág összekötő útvonalán is elképesztően nagy volt zsongás.

A street kategória legjobb 16 versenyzőjének csatája kellő felvezetés volt a nagyok küzdelmei előtt. Az izraeli Don Gruza éppen csak befért a legjobbak közé, azonban a folytatásban sorra búcsúztatta ellenfeleit. Skalp gyűjtését meglepetésre a nyitófutam 2. helyezettjével kezdte, idősebbik Zángó Zoltán sajnos nem bírt vele. Ezt követően a Tag Racing versenyzője „Lujo” következett, ám az elődöntőben a korábban pontozóbíróként tevékenykedő ifjabb Mester János már megálljt parancsolt neki. A másik ágon is brillírozott egy izraeli versenyző Daniel Rubinstein személyében, neki a negyeddöntőkig eljutó kvalifikáció győztes Nyitrai Attila bizonyult nagy falatnak. A bronz csatában így két külföldi versenyző csatázott, míg a döntőt Mester János és Nyitrai Attila vívta. Mindkét küzdelem nagyon szoros volt, és simán felértek a profik teljesítményéhez. A verseny harmadik helyét végül Don Gruza szerezte meg, míg a magyar csatában Nyitrai Attila kerekedett felül, aki újabb futamgyőzelmével komoly előnyt szerzett a bajnokságban.

Nyitrai Attila - Lóerők Éjszakája
Nyitrai Attila – BMW E36 M3

A szürkületben szép lassan felgyúló reflektorok is jelezték, hogy a nap egyik leglátványosabb programja következik. A versenyzői felvonuláson közel 50 autó sorakozott fel, majd a médiából jól ismert „Fittikém a kém” kiadta a parancsszót: „Tiltásig”. A hangorkán leírhatatlan volt, a versenyzőket is kellően feltüzelte és a levonulás alkalmával jó pár gumit elfüstöltek a közönség nagy örömére. Idősebbik Mester János, a Gymkhana szakág versenyezője is leballagott a pontozóbírói emelvényről és végszóra egy tűzijátékkal tarkított show műsort adott elő.

A sötétség leple alatt felfokozott hangulatban, kivilágított pályán kezdődhetett a profi mezőny legjobb 16 páros „tsuiso” csatája. A kvalifikáció győztese Zentai Sándor indult elsőként és márkatársát a Ford Sierra V8-al versenyző Hutter Ferencet sikerült legyőznie. A következő csatájában már Szántó Nikolett várta, aki komolyan megszorongatta, de végül Niki alulmaradt a küzdelemben. Sanyi ezen az ágon, így már a legjobb 4 között várta ellenfelét, aki nem más volt, mint Márton Zoltán, azaz LakyBoy. A kompresszoros V8 pickup BMW-ben a pénteki edzésnapon szétesett a váltó, így a szerelő csapat hajnalig küzdött azon, hogy a speciálisan kialakított váltó belsejét gatyába rázzák. Szerencsére sikerült, így a legjobb 16-ban Zolinak a néha kiszámíthatatlan Túri Attilát sikerült legyőznie. A folytatásban a Domino Drift Team versenyzője Dely Domonkos várta egy E36-os M3-assal. A bírók elsőre nem tudtak dönteni, a visszahívás sem vezetett eredményre, így újabb ütközet következhetett a két versenyző között. A műsorvezetőkhöz szinte minden háttér információ eljutott, így „Zima” a közönséget is tájékoztatta, hogy LakyBoy a gumicsere során vért is ivott és az újabb visszahívást már nem fogja a véletlenre bízni, ha már megkapta az esélyt a továbbjutásra. Így is történt! Hazai pályán eddig még nem látott brutális csata következett. LakyBoy hátul autózva rallycrossos stílusban szinte megtámasztotta az M3-ast, így a félelmetes nyomás miatt Domy a visszafordítóban kicsit lecsúszott az ívről. Ezt azonnal kihasználta Lakyboy és a pálya egyetlen előzési lehetőségénél már vezetőként autózott tovább. Dely Domonkost azonban nem olyan fából faragták, hogy mindezt tűrje, így a következő kanyarban szabályosan visszaelőzte Márton Zolit. A Hollandiából érkezett vendég pontozóbíró Vernon Zwaneveld csak hüledezve nézett a csata után. Ilyet még Ő sem látott talán és rögtön meg is jegyezte, hogy Zoli nagyon helyesen tette, hogy nem akadályozta Domonkost abban, hogy visszaengedje előre. Egyszerűen így adta ki a csata és ez volt elvárható mindkét versenyzőtől, akik a drift szabályait betartva az eddig megrendezett hazai versenyek talán legnagyobb csatáját vívták. A nézők dörzsölhették a tenyerüket, hiszen LakyBoyt így a sors összehozta Zenta Sándorral. Ez a csata viszont szomorúan tért véget, mivel a Focus égszíja nem bírta a terhelést, így nemcsak ezt a küzdelmet, de a vigasztaló bronz csatát sem tudta már teljesíteni Zentai Sándor.

Dely Domonkos vs. Márton Zoltán LakyBoy
Dely Domonkos és Márton Zoltán csatája

A Top16 másik ágán Énekes Árpád erőfitogtató prezentációba fogott, aminek a közönség örült a legjobban. Ellenfelei kevésbé dobódtak fel azon, hogy a 600 lóerőt verdeső Ford Mustang leautózza őket. Elsőként Fehér Zsolt szenvedett vereséget, majd az addig kitűnően versenyző Hetyési Zsolt maradt alul. Az elődöntőben erről az ágról Galacs Gábor várta, aki BMW-s márkatársait búcsúztatta sorra, előbb Sándor Ádámot, majd Korin Gábort. A döntőbejutás során egy beforgás vetett véget Árpi menetelésének, így a Galacs Drift Team már készíthette elő a behűtött pezsgőt, hiszen egy újabb dobogó volt kilátásban.

Énekes Árpád - Lóerők Éjszakája
Énekes Árpád – Ford Mustang

A harmadik helyet csata nélkül tehát Énekes Árpád szerezte meg, teljesen megérdemelten, hiszen egész nap látványosan autózott. A döntő összecsapásban pedig Márton Zoltán vehetett volna revánsot Galacs Gabi ellenében a nyitófutamon elszenvedett veresége miatt. Nem így történt, mivel Zoli nagyot hibázott az utolsó elnyújtott kanyarban és nem ért végig a pályán kilinccsel előre. Bár Galacs Gabi is hibázott a pálya első szakaszában, azonban a videó bíró lassított felvétele egyértelműen bizonyította, hogy csupán egykerekes pályaelhagyás és bójadöntés történt részéről, ami kisebb hiba, így a pontozóbírók ezek alapján már győztest tudtak hirdetni.

Lóerők Éjszakája - Pro Drift verseny

Összességében elmondható, hogy a régi versenyzők megjelenésükkel emelték a nagyszámú mezőny fantasztikus show műsorának nívóját és egyben a Drifted.hu Országos Drift Bajnokság színvonalát. A régi idők hangulata, az összetartozás és a hatalmas nézőszám őszinte mosolyt és örömet okozott mindenki számára. Reményeink szerint ez a tendencia nem fog megszakadni és július 20-án a kihagyhatatlan hegyi versenyen minden magyar drift versenyző képviselteti majd magát!

Drifted.hu – Országos Drift Bajnokság / Lóerők Éjszakája
Pro Liga végeredmény:

1. Galacs Gábor – BMW E30 V8 Nitro
2. Márton Zoltán – BMW E30 Pickup V8 kompresszor
3. Énekes Árpád – Ford Mustang

Street Liga végeredmény:
1. Nyitrai Attial – BMW E36 M3
2. ifj. Mester János – BMW E36 Cabrio
3. Don Gruza – BMW E30 V8

Amatőr kategória végeredmény:
1. Fényi Anna – BMW E30
2. Földi Bálint – BMW E30
3. Cselőtei Csaba – BMW E46

Részletes eredmény lista és a bajnokság állása:
http://www.drifted.hu/hu/eredmenyek

Tovább

Drifted.hu - Facebook

Eseménynaptár


Sebesség Fesztivál
Április


Lóerők Éjszakája
Június


Hegyi Drift
Augusztus


Végső Összecsapás
Szeptember

Hirdetés

Hegyi Drift - Facebook

Követők

HairHungary Zora242 MMarket Red Crab Films Hunkhana Bognár János

Címkefelhő

drifted (26),drift verseny (23),drift bajnokság (21),drift (20),tököl drift (12),lóerők éjszakája (10),gymkhana (10),sebesség fesztivál (8),gyorsulás (8),hegyi verseny (7),hegyi drift (7),drifting (4),drifted.hu (4),bélapátfalva (4),drift tököl (4),Lóerők Éjszakája (4),lakyboy (4),gymkhana grid (3),márton zoltán (3),drift eb (3),queen of europe (3),king of europe (3),drag (3),bélkő-hegy (3),parádsasvár (3),gyorsulási verseny (2),gyorsulási futam (2),Belapatfalva (2),zora (2),origo (2),kerényi ádám (2),koe (2),hegyi felfutás (2),női drift (2),ken block (2),bélkő (2),tököli reptér (2),drift allstars (1),driftsuli (1),autóépítés (1),autósport (1),drift autó (1),toyota mr2 (1),skyline (1),fényi anna (1),kovács evelin (1),mdsz (1),máriapócs (1),drift oktatás (1),drift iskola (1),mnasz (1),Amerigo Monteverde (1),programok egerben (1),egri program (1),ford majális (1),hetyési zsolt (1),Mustang (1),bélkő hegy (1),végső összecsapás (1),bmw pickup (1),eedc (1),egri programok (1),énekes árpád (1),kamionos gyorsulás (1),Nicolo Rosso (1),Énekes Árpi (1),Kerényi Ádám (1),King of Europe (1),Adam Frank (1),supra (1),Karolina Pilarczyk (1),autós fesztivál (1),Philippe Guillod (1),hungaroring (1),gymkhana eb (1),drift autósport (1),adam frank (1),galacs gábor (1),simon csaba (1),red crab (1),vernon zwaneveld (1),drift versenyző (1),zángó zoltán (1),biggy (1),rozovics tamás (1),autó találkozó (1),Magyar Drift Szövetség (1),Gymkhana (1),GyorsulásiFutam (1),drift edzés (1),tököli drift (1),tordai istván (1),sport1 (1),sportverda (1),dely domonkos (1),touge (1),ae86 (1),Toyota (1),blogger (1),corolla (1),hacsiroku (1),corolla ke70 (1),trueno (1),4age (1),drift blog (1),dragtor (1),lada (1),molnár feri (1),szántó nikolett (1),bmw (1),qoe (1),Ken Block (1),drift jamboree (1),tököl (1),cressida (1)