Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Driftelni mentem

Driftelni mentem

Azt hiszem minden normális férfi ember (illetve néhány hölgy) fejében megfogant már a gondolat, hogy milyen jó is lenne egy saját versenyautót birtokolni, és azzal tölteni a hétvégét, hogy koptatjuk a gumit és az alattunk lévő technikát.

Sajnos ez általában pénz, idő, energia, és szakértelem hiányában elmarad. Ilyenkor jön képbe a Drifted.hu által hirdetett driftiskola, és annak különböző csomagjai. Rendszeres látogatója vagyok a tököli driftes, gymkhanás, gyorsulásos eseményeknek, böngészem a weboldalukat is, illetve a facebookon is követem őket, ezért hamar értesültem róla, hogy driftiskolát indítanak.  Az első drifttaxi élményemet páromtól kaptam ajándékba, ott elgurult a gyógyszerem, ki sem akartam szállni az autóból. Már akkor szerettem volna a másik oldalra is beülni, így kézenfekvő volt, hogy regisztrálnom kell a kezdő csomagra. Gyors e-mail váltás, őrjítő várakozás a hétvégig, utazás Tökölre, tovább várakozás a portánál. Kísérő érkezik, sorompó nyílik, kezdődjön a móka.

Az egyik hangárnál álltunk meg, már elő voltak készítve a BMW-k, hogy kicsit megtapossam őket, de korábban érkeztem, voltak még előttem, így várnom kellett tovább. Sebaj, felmásztam az egyik dombtetőre, így volt alkalmam megnézni, hogy miként alakították ki a már ismert aszfaltkockát a reptéren, és hogy mit is kellene majd csinálni.

Végre én következtem. Autóba be, de egyenlőre, csak az anyósülésre, mellettem az oktató Mester János profi drift pilóta, autóépítő, pontozóbíró és egy remek oktató is egyben. Gyors információcsere az alapvető dologról, majd könnyedén, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne keresztbe autózni, bemutatta mi is a cél, és hogyan lehet elérni. Gyors helycsere után jónéhány elhibázott próbálkozás amikor is az autó túlfordult vagy letapadt, majd sikerült egy két kört autóznom kilinccsel előre.

Elképesztő érzés a kormány mögött ülni, megszűnik a világ, csak az ív a fordulatszám és a tökéletes szög ami számít, és mindezt tetőzi az a dübörgés amit az autó áraszt illetve ha kellően ügyes vagy lehet szép nagy fehér füstfelhőket is gyártani a hátsó gumik rovására.

Sajnos a kezdő csomag 1 szett gumit tartalmaz, ezt pedig sikerült tönkretenni a körözéssel, így az első körömnek vége is volt. Nyílván nem tudtam vele leállni, ezért (sajnos csak) egy évvel később ismét jelentkeztem. Másodszor egy kis ismétléssel kezdtem, majd jöhetett a 8-as forma. Mielőtt teljesen eldaráltam volna a futófelületet a hátsó gumikról sikerült egy két tökéletesnek nem nevezhető 8-ast leírnom kilinccsel előre. Az érzés természetesen megunhatatlan bár nem vagyok elégedett a teljesítményemmel, tudom hogy nem én vagyok a legtehetségesebb kezdő, ennek ellenére eszem ágában sincs abbahagyni a gyakorlást. A piszkos anyagiak nem engedik, hogy saját autóval gyakoroljak, így továbbra is a cél, hogy a driftiskolás BMW-ken a lehető legtöbbet fejlődjek.

Óriási dolognak tartom, hogy ilyenre van lehetőség kishazánkban, elérhető áron nagyon jó autókat lehet kipróbálni, és igazi szakemberekkel találkozni, akik ahhoz képest, hogy miket vittek véghez mégis a földön járnak, és közvetlenen segítőkész emberek. Mindenkinek bátran merem ajánlani, hogy ha egy kicsit is tetszik neki a sport, akkor használja ki a lehetőségeket.

Mindkét alkalommal készítettem fotókat, videókat, több-kevesebb sikerrel össze is vágtam, az alábbi linkeken megtekinthetőek:
http://www.youtube.com/watch?v=7F2czPqw_J0  
http://www.youtube.com/watch?v=SQNwVWd91I4
    

Írta: Bognár János

Tovább

A tököli aszfaltkocka csodája

A tököli aszfaltkocka csodája

Bizonyára minden hétköznapi ember hallott már Ken Block-ról, vagy ha mást nem látott a fiatalokon olyan pólót, amin szerepel a neve, de mit is csinál ő, és hogy is megy ez magyar viszonylatban?

Versenyautóval versenypályán arra törekedni, hogy elveszítsük a tapadást, értelmetlen dolognak tűnhet, de pont csak annyira az, mint ejtőernyővel kiugrani egy alapvetően működő repülőgépből. Magyarországon meghatározó szerepe van, a tököli reptér aszfaltkockájának ilyen értelmetlennek tűnő dolgok terén.

Jómagam 2011-ben látogattam el az említett helyszínre, leírhatatlan volt, amit ott láttam. Természetesen előtte utánajártam hova is megyek, és hogy nagyjából mire számítsak, de valami egészen mást kaptam, mint amit vártam. Megrögzött autófanatikusként tudtam, hogy rosszul nem fogom érezni magam, azt mondták gyerekként hamarabb tudtam felsorolni a parkolókban álló autók típusát, mint kerek egész mondatokat alkotni. Nagyjából 150 km-t kellett autóznom, már majdnem azt hittem, hogy eltévedtem, amikor lelassult a forgalom, hamarosan látni lehetett a kígyózó autósort a reptér felé, tudtam, hogy rendben vagyok. Jegyvásárlás után továbbhaladva a reptér külső részén úgy éreztem magam, mint valami Halálos Iram filmben, süt a nap, hangos a zene, a távolban üvöltő autók és motorok, füstfelhő és az a jellegzetes gumiszag, ami azóta úgy hiányzik a téli holtszezonban.

Drift, gymkhana, gyorsulás, hangnyomás verseny, tuning autó kiállítás, dekoratív hölgyek, hideg sör és finom gyros, mindenki válogasson kedvére kinek mi tetszik. A szívemhez a legközelebb a drift áll, ezért a legtöbb időt a pálya melletti lelátón töltöttem, hihetetlen, hogy milyen elképesztő ügyességgel, pontossággal fűzik egymásba az íveket kilinccsel előre fiúk, lányok, és hogy ezt meglehetősen kevés támogatóval, többnyire önköltségből épített gépcsodákkal teszik. Egyúttal felháborít a tény, hogy itt ez a sok tehetséges ember, akik már a külföldi mezőnyben is bizonyították rátermettségüket, és nem őket támogatja állam bácsi, hanem azokat a „zs” kategóriás színészeket, akik 90 percen keresztül a labdát kergetik a gyepen, ahol párszáz néző van, itt meg több ezer. Nem mellesleg pedig igazi közvetlen élmény, hiszen szabad bejárás van általában a depókra, így lehetősége van az embernek odamenni a kedvenc pilótájához, szóba elegyedni velük, fotózkodni, nézelődni mit csinál a csapat az autóval, ha nem a pályán gyűrik éppen.

Természetesen minden programba igyekeztem bepillantani, voltak rendezvények, amiket csak a fényképezőgépemen keresztül láttam, annyi minden megörökíteni való volt. A gymkhanások pontossága, a gyorsulási versenyek elképesztő időeredményei, a hangnyomás verseny az a rengeteg decibel, amit be tudnak ezek a mesterek préselni egy gépkocsiba, az autóépítők kreativitása, egyszóval minden méteren akadt valami meghökkentő látni való.

Sok-sok oldalon keresztül lehetne még taglalni, hogy miért érdemes ellátogatni a tököli reptérre, de tény egyszer mindenkinek el kell menni. Vigyázat függőséget okoz!!


Írta: Bognár János
https://www.facebook.com/janos.bognar.39

Tovább
123
»

Drifted.hu - Facebook

Eseménynaptár


Sebesség Fesztivál
Április


Lóerők Éjszakája
Június


Hegyi Drift
Augusztus


Végső Összecsapás
Szeptember

Hirdetés

Hegyi Drift - Facebook

Követők

HairHungary Zora242 MMarket Red Crab Films Hunkhana Bognár János

Címkefelhő

drifted (26),drift verseny (23),drift bajnokság (21),drift (20),tököl drift (12),lóerők éjszakája (10),gymkhana (10),sebesség fesztivál (8),gyorsulás (8),hegyi verseny (7),hegyi drift (7),drifting (4),drifted.hu (4),bélapátfalva (4),drift tököl (4),Lóerők Éjszakája (4),lakyboy (4),gymkhana grid (3),márton zoltán (3),drift eb (3),queen of europe (3),king of europe (3),drag (3),bélkő-hegy (3),parádsasvár (3),gyorsulási verseny (2),gyorsulási futam (2),Belapatfalva (2),zora (2),origo (2),kerényi ádám (2),koe (2),hegyi felfutás (2),női drift (2),ken block (2),bélkő (2),tököli reptér (2),drift allstars (1),driftsuli (1),autóépítés (1),autósport (1),drift autó (1),toyota mr2 (1),skyline (1),fényi anna (1),kovács evelin (1),mdsz (1),máriapócs (1),drift oktatás (1),drift iskola (1),mnasz (1),Amerigo Monteverde (1),programok egerben (1),egri program (1),ford majális (1),hetyési zsolt (1),Mustang (1),bélkő hegy (1),végső összecsapás (1),bmw pickup (1),eedc (1),egri programok (1),énekes árpád (1),kamionos gyorsulás (1),Nicolo Rosso (1),Énekes Árpi (1),Kerényi Ádám (1),King of Europe (1),Adam Frank (1),supra (1),Karolina Pilarczyk (1),autós fesztivál (1),Philippe Guillod (1),hungaroring (1),gymkhana eb (1),drift autósport (1),adam frank (1),galacs gábor (1),simon csaba (1),red crab (1),vernon zwaneveld (1),drift versenyző (1),zángó zoltán (1),biggy (1),rozovics tamás (1),autó találkozó (1),Magyar Drift Szövetség (1),Gymkhana (1),GyorsulásiFutam (1),drift edzés (1),tököli drift (1),tordai istván (1),sport1 (1),sportverda (1),dely domonkos (1),touge (1),ae86 (1),Toyota (1),blogger (1),corolla (1),hacsiroku (1),corolla ke70 (1),trueno (1),4age (1),drift blog (1),dragtor (1),lada (1),molnár feri (1),szántó nikolett (1),bmw (1),qoe (1),Ken Block (1),drift jamboree (1),tököl (1),cressida (1)