Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Lóerők Éjszakája szombaton a tököli reptéren

Most, hogy már látjuk, idén mégsem marad el a nyár, nyugodtan készülhetünk az év legnagyobb éjszakai autós bulijára. Június 8-án, szombaton a tököli repülőtéren GyorsulásiFutam, Drift verseny és egy különleges Gymkhana show várja a nagyérdeműt. A hagyományokat őrző Lóerők Éjszakája minden évben az egyik legjobban várt esti autós móka. Az ilyenkor teljesen átalakuló tököli repülőtéren több ezer néző szájtátva izgulhatja végig az extrém autós szakágak versenyeit ahol a körítés sem gyenge.

A GyorsulásiFutamon nem csak felpiszkált spéci utcai járgányokat és speed motorokat láthatunk, hanem igazi dragsterek is megmérettetik majd magukat, melyekhez olykor már a füldugó javasolt. A 402 méteres kivilágított kifutón minden sebességmániás autós megnézheti verdájának gyorsulását és azt, hogy az utolsó gangban hol tilt le a motor. A drift arénához vezető úton az egyik legnagyobb kültéri tuning kiállításon sétálhatunk át a már megszokott zenei aláfestéssel. Porig ültetett autókkal, forgószínpaddal, csinos lányokkal és egyedi festésű, kialakítású vasakkal találkozhatunk. A Carstyling.hu minden évben igazi csemegéket hoz el nekünk és ez idén sem lesz másképpen. Az éjszaka leple alatt a modellezőket egy speciálisan kivilágított pálya várja majd, akik az RC Drift versenyen minden bizonnyal a nagyok pályáját fogják lemásolni.

Lóerők Éjszakája

Elérkeztünk a legjobban várt eseményhez, mely az Országos Drift Bajnokság soron következő futama. A három kategóriában idén is rekordszámú nevezés érkezett, a versenyautók között gyakorta 500 lóerő feletti izomgépekkel is találkozhatunk. A szakmai stáb egy jól ismert holland versenyzővel bővült, akinek egy ígéretes nyomvonalon kell a pilótákat értékelnie a már bevált csapattal karöltve. A fokozatosan felgyorsuló pálya mindenképpen egyedi, mivel ilyen kihívással még nem volt dolguk a kizárólag keresztben csapató versenyzőknek. Több külföldi pilóta is érkezik, és ilyenkor a vasakat is teleaggatják stroboszkópokkal, neonokkal, spéci fényekkel, síppal, dobbal, nádi hegedűvel. Najó utóbbi persze túlzás volt.

A drift verseny szüneteiben az egyik leglátványosabb betétprogram a Gymkhana show lesz. Természetesen itt is a hangulatfokozó fényekre mennek rá, sőt még tűzijátékot is ígérnek a szervezők. A rendezvény hangadói Fittikém a kém és Zima, akik garantáltan remek hangulatot fognak teremteni az este folyamán. A rendezvény főeseményei délután fél 4-től indulnak, és várhatóan egészen éjfélig tartanak. A legkorábban érkező fanatikus látogatók szurkolói lufit is kapnak, de a sípot, dobot és nádi hegedűt azért ne hagyják otthon. ;)

Lóerők Éjszakája – Június 8. Tököli repülőtér
Start: 15:30
Belépő: 2500,- Ft / 10 év alatt ingyenes

Friss információk, nyereményjátékok: www.facebook.com/driftedhu

Tovább

Lóerők Éjszakája - Videó

A Drifted.hu Országos Drift Bajnokságának következő állomása június 8-án kerül megrendezésre a Lóerők Éjszakáján Tökölön. Természetesen mint minden évben nem csak drift versenyen izgulhatunk, mivel 402m-es gyorsulási futam, Gymkhana show és vagy még egy tucat autós-motoros program várja a nagyérdeműt.

Tovább

Sebesség Fesztivál - A legjobbak csatája

Nem hagyjuk lankadni az autósport szerelmeseinek figyelmét! A drift autósport legnagyobb mezőnyével startoló Drifted.hu - Országos Drift Bajnokság hamarosan folytatódik. A soron következő futam ráadásul éjszakai verseny lesz, melynek látványvilágát és egyedi hangulatát idén a tököli reptéren élhetjük át június 8-án a Lóerők Éjszakáján. Addig is megnézhetjük, hogy a sorozat profi szériája hogyan teljesített a nyitó futamon. Íme a legjobbak csatája a Red Crab Films jóvoltából.

Tovább

Egy 700 lóerős autót is legyőzött a drifted.hu nyitófutamának győztese

A Drifted.hu Országos Drift Bajnokságának első versenyére hazai viszonylatban rögtön rekordszámú pilóta érkezett, így a mezőny rendkívül színes volt. Izraelből, Szlovákiából és Romániából is érkeztek pilóták és természetesen a magyar profi versenyzők krémje is ott volt a szezonnyitó Sebesség Fesztiválon.

Borzasztóan kemény pályát sikerült összehozniuk a szervezőknek, a legnagyobb beérkezési sebesség bőven autópálya tempóban volt, amiért már 30 ezres bírságokat osztogatnak minimum. Az első balos elnyújtott kanyart viszont csak a profiknak kellett kötelezően teljesíteni, a street kategóriában pedig a pilóták merészségére volt bízva, de aki elvállalta nagyobb összkép pontot kaphatott az értékelés során. A drift autósportban nem túl képben lévő olvasóknak még annyit, hogy a nyomvonalat kizárólag kilinccsel előre lehetett teljesíteni.

Sebesség Fesztivál
Adam Frank - BMW E46 2JZ

A Drifted.hu sorozata az értékelés során az amerikai FormulaD bajnokság szabályait alkalmazza, ahol az összkép kapja a legnagyobb hangsúlyt.  Ez első sorban a vezetéstechnikai stílust, az elvárt kivitelezést, az agresszivitást tartalmazza, és fontosak az olyan klisék is, mint például a magas fordulatszám okozta minél nagyobb füstfelhő, de még az autó designja sem mindegy. A sebességet fotócellás traffipax méri, ezen felül pedig az elvárt ív és a szög kerül nagyító alá a háromfős bírói gárdánál.

Sebesség Fesztivál
Márton Zoltán, azaz LakyBoy - BMW E30 Pickup V8 kompresszor

A kvalifikációs küzdelmeket a PRO kategóriában Márton Zoltán nyerte, viszont a folytatásban elgumizta magát és az első futam második kanyarjában lecsúszott az ívről, melyre riválisa Galacs Gábor egy tiszta előzéssel válaszolt. A második futamon is kellően szenvedett Zoli, így nem volt kérdéses a továbbjutó.

Lakatos Zoltán vs. Galacs Gábor
Márton Zoltán vs. Galacs Gábor

Galacs Gábor a szombati edzés napot korábban fejezte be, mivel délután Zalabai Zsolt szintén PRO versenyző esküvőjére volt hivatalos. Barátja tökéletes vendégszeretetben részesítette, így Gábor mindössze két óra alvás után érkezett másnap a versenyre. Délig szinte csak akklimatizálódott, majd egy gumifalba rongyolás jelentette számára a „reggeli” ébresztőt. Az adrenalin szint beállása után viszont hozta a formáját, mivel egészen a döntőig menetelt. Ott viszont elkottázta az utolsó kanyart túlzott agresszivitása miatt, de a második hely kupája így is szépen csillog, amivel borzasztóan elégedett.

Legyőzője Simon Csaba volt, aki drift tudását talán mentora, a 2008-as drift bajnok Radák János alias „Radír”véréből szívja ki. Csaba legnagyobb csatáját vitathatatlanul az elődöntő hozta, ahol az izraeli Adam Frank volt az ellenfele. Adam egy közel 700 lóerős E46-os Bömössel érkezett, amiben egy japán 2JZ motor ékeskedett. A konfig nem mindennapi látványt adott a nézőknek, de mint tudjuk, nem minden az autón múlik. Csaba lényegesen kevesebb lóerőt képviselő E36 M3-as versenyautójának lassabb driftjét egyszerűen képtelen volt lekövetni. Csúnya kézifékezésekkel próbálta Adam lassítani saját tempóját, miközben olykor driftből kiesve egyenesen haladt előre. Ez bizony nagy hibának számít, hiszen helytelen vezetéstechnikát alkalmazott. Nem csak a győztes Simon Csaba tudta Adamot megszorongatni, mivel a szintén M3-as E30-as autóját használva Szántó Niki is nagyon jól teljesített. Az egész mezőnyből talán Ő kapta a legnagyobb füstöt követőként, így minden elismerésünket küldjük hazánk legjobb női versenyzőjének. A bronz csatában Adam Frank viszont nem hibázott és a terepmintás V8-as BMW-t terelő Porkoláb Pétert legyőzve végül felállhatott a dobogóra.


PRO ceremónia

A Street kategória küzdelmei is hoztak érdekes csatákat! A döntőbe jutásért például apa és fia csatázott, Zángó Zoltán és ifjabb Zángó Zoltán ráadásul egy autóval érkezett így helycserés támadással kellett eldöntetni, ki a jobb a családban. Ezúttal a papa került ki győztesként, mivel a pro versenyzőknek előírt első kanyart is lefűzte. Itt kell megjegyezni, hogy ha a fia elég bátor, akkor Ő is össze tudta volna rakni, tökéletesen kezdte meg ugyanis a megindítást, csak a terhelésváltást már nem merte bevállalni. De nincs is baj ezzel, szépen kell haladni, lesz még idő fricskát adni apunak ;) A bronzérem így is meglett az ifjú titánnak. A street kategória versenyét Nyitrai Attila nyerte meg, aki tavaly még pontozóbíróként volt jelent a hazai futamokon. A tehetsége vitathatatlan és igazából már a profi kategóriában is boldogulna talán. Az autóján kellene még faragni, nagyobb kormányszöget és egy kicsivel több lóerőt kellene valahogy varázsolni.


Nyitrai Attila - BMW E36 M3

A szervezők a hétvégén a teljesen kezdő amatőrökre is gondoltak, rájuk külön pálya és külön verseny várt. Meglepetésre ebben a kategóriában a hölgyek taroltak, ráadásul nem csak bájukkal, szépségükkel kápráztatták el a közönséget, további vezetéstechnikai fejlődésük után később akár komoly fejtörést okozhatnak bárkinek.

Sebesség Fesztivál
Amatőr kategória díjkioszttó

Eredmények:

Drifted.hu - Országos Drift Bajnokság PRO kategória:
1. Simon Csaba - BMW E36 M3
2. Galacs Gábor - BMW E30 V8 Nitro
3. Adam Frank (ISR) - BMW E46 2JZ

Drifted.hu - Országos Drift Bajnokság STREET kategória:
1. Nyitrai Attila - BMW E36
2. Zángó Zoltán - BMW E36 V8
3. ifj. Zángó Zoltán - BMW E36 V8

Drifted.hu - Országos Drift Bajnokság STREET kategória:
1. Fényi Anna - BMW E30
2. Jáger Andi - BMW E36 M3
3. Ramona Rusu (RO) - BMW E30 V8

A Drifted.hu szezonnyitó futama remekül zárult, szervezők, nézők, versenyzők elégedetten és új élményekkel térhettek haza. Folytatás június 8-án a Lóerők Éjszakáján.

Tovább

Drifted.hu – Egy új időszámítás kezdete

Hétvégén a Sebesség Fesztiválon indul útjára a Drifted.hu új versenysorozata, ahol már több mint 50 drift pilóta regisztrált. A verseny értékelése idén a világ legnívósabb amerikai FormulaD bajnoksága alapján fog történni, melyről Rozovics Tamást azaz Zorát kérdeztük, aki a hazai Drift sportág egyik meghatározó személyisége.

A drift hazai hódítása után 5 évig voltál a Magyar Drift Szövetség elnöke, utána két évig eltűntél, de most újra olvashatjuk a nevedet a versenykiírásban. Mik voltak az előzmények?

A szövetség elnöki posztjáról való lemondásom után sajnos már csak 1 évig tudott fennmaradni a szervezet, utána végleg összeomlott, ami borzasztóan elkeserít. Valóban felhagytam a versenyek szervezésével, de az akkoriban megalapult DriftGP munkáját a háttérben tovább segítettem a marketing és média vonalon. A tököli rendezők, valamint a drifting.hu csapata idén úgy határozott, hogy külön utakon folytatják, ami véleményem szerint nem egy jó döntés, viszont ösztönzőleg hat mindenképpen a minőségi rendezvények kialakulásában. Giltner Attila kért fel ebben az évben, hogy a szakmai munkát a már megszokott marketing tevékenység mellett segítsem, ami azt jelenti, hogy idén a Drifted.hu sorozatában elvállaltam a pontozóbírói szerepkört.

Ez azt jelenti, hogy pontozóként most debütálsz először?

Szerencsére szó sincs erről! Bár 2007-ben egy hazai King Of Europe versenyen már pontoztam, de ehhez a munkához szükséges elhivatottságot és értékelési szisztematikát külföldön volt alkalmam elsajátítani. Szlovákiában az első drift versenyen is benne voltam a bírói csapatban, szakmai segítséget nyújtottam még Csehországban, azonban a legtöbb tudást egy éven keresztül Lengyelországban szívtam magamba.

King of Europe 2007King of Europe 2007
Vernon Zwaneveld, Rozovics Tamás, Kees Kok, Regős László, Paul Vlasblom

A lengyel drift versenyzők komoly mércével bírnak Európában, hogyan kerültél oda?

A lengyel-magyar barátság szerencsére a szövetség működése alatt sok pozitívumot hozott mindkét fél számára. Talán Bartek „BartDrift” Owczarek neve még sok embernek mond valamit, egyike volt azoknak, aki kis hazánk bajnokságában is részt vett. Ő hívott el Lengyelországba, mivel 2010-ben a szövetség versenyein bevezettük a drift box készüléket, melyhez egyedi szoftvert fejlesztettünk és ennek a rendszernek híre ment Európában. Itt kerültem kapcsolatba a lengyelek egyik nagy ikonjának tartott versenyzőjével Maciej Polodyval, valamint „Sleepy”-vel azaz Hiroki Furuseval aki a japán Team Orange egyik alapítója és óriási tapasztalattal bír. 1981 óta mozog a japán autósportban és természetesen drift bíróként is komoly érdemei vannak nemcsak a D1SL versenyein, hanem szerte a világon.

Miben tudott újat mutatni neked Sleepy?

Elsősorban a sportág iránti tiszteletet tanította meg a lengyel versenyzőknek. Természetesen egy-egy döntés során eleinte ott is sokszor voltak indokolatlan kirohanások és ezeket nagyon jól kezelte. Soha nem vitatkozott nagyközönség előtt, mindig mindenkivel négyszemközt oldotta meg a felmerült problémákat, vagy magyarázta el mi miért történt. Másodsorban az elhivatottságot, mert egyetlen versenyzőről sem feledkezett meg, mindenkit ugyanazzal a mércével kezelt, és segített: a zöldfülű újonctól kezdve a vérprofi versenyzőkig. Ugyanakkor nagyon szigorú volt a rend tekintetében. Volt olyan alkalom, hogy egy pilótát azért küldött haza, mert egy vesztes kör után pár másodpercig gumit égetett a depóban.

Ezek szerint a tanult módszereket szeretnéd Te is kamatoztatni?

Mindenképpen, hiszen ami jól működik egy adott országban azt nem szégyen másolni. Nekem ez a hitvallásom, ha lehet így fogalmazni. Sok szabályt átrágtunk akkoriban és bizony értek meglepetések amit mi régebben rosszul csináltunk idehaza.

Ez azt jelenti, hogy más pontozási szabályzat alapján lesz értékelve a Drifted.hu sorozata?

A hazai szabályzatban az utóbbi két évben csak apróbb módosítások voltak, de sajnos nem követték sem az európai trendeket, sem a tengerentúli változásokat. Azt hiszem sok embernek leesett az álla tavaly Máriapócson amikor a Drift Allstars pontozóbírói csapat munkáját láthatta, de legfőbbképp hallhatta. Gyorsaság, precizitás, és ami a legfontosabb a közönség és versenyzők tájékoztatása. Mivel a drifted.hu sorozata idén egy futam kivételével a tököli repülőtéren kerül megrendezésre, így a lehetőségek tárháza soha nem merül ki. Ez azt jeleni, hogy gyors változó pályákkal operálhatunk, ami nagyon sok versenyző igénye volt már, hiszen az autók nemritkán akár 500 lóerősök. A másik fontos tényező a látvány, amivel a nézőket tudjuk kiszolgálni, ezért a pontozásban a legnagyobb hangsúlyt ez kapja majd. Ez a két tulajdonság egy az egyben a FormulaD bajnokságára illik, így nem volt kérdés, hogy mely szabályzatot fogjuk egy az egyben átvenni. :)

Kikkel fogsz most hétvégén az első futamon pontozni?

Úgy érzem remek bírói csapat van kialakulóban, mivel a drift öreg rókája, azaz id. Mester János, valamint a sztárallűröket nélkülöző, ugyanakkor nagyon tehetséges Nagy Róbert, alias Biggy párossal fogok együtt dolgozni. Ezen felül a korábbi pontozóbírói csapatból is velünk tartanak és segítik a háttérmunkát, valamit szeretném, ha majd később „importálnánk” egy idehaza nagyon jól ismert holland versenyzőt bíróként, név szerint Vernon „Drift pinda” Zwaneveldet.

Sebesség Fesztivál – Április 13-14 / Tököli repülőtér
Friss hírek: www.facebook.com/driftedhu

Tovább

Drifted.hu - Facebook

Eseménynaptár


Sebesség Fesztivál
Április


Lóerők Éjszakája
Június


Hegyi Drift
Augusztus


Végső Összecsapás
Szeptember

Hirdetés

Hegyi Drift - Facebook

Követők

HairHungary Zora242 MMarket Red Crab Films Hunkhana Bognár János

Címkefelhő

drifted (26),drift verseny (23),drift bajnokság (21),drift (20),tököl drift (12),lóerők éjszakája (10),gymkhana (10),sebesség fesztivál (8),gyorsulás (8),hegyi verseny (7),hegyi drift (7),drifting (4),drifted.hu (4),bélapátfalva (4),drift tököl (4),Lóerők Éjszakája (4),lakyboy (4),gymkhana grid (3),márton zoltán (3),drift eb (3),queen of europe (3),king of europe (3),drag (3),bélkő-hegy (3),parádsasvár (3),gyorsulási verseny (2),gyorsulási futam (2),Belapatfalva (2),zora (2),origo (2),kerényi ádám (2),koe (2),hegyi felfutás (2),női drift (2),ken block (2),bélkő (2),tököli reptér (2),drift allstars (1),driftsuli (1),autóépítés (1),autósport (1),drift autó (1),toyota mr2 (1),skyline (1),fényi anna (1),kovács evelin (1),mdsz (1),máriapócs (1),drift oktatás (1),drift iskola (1),mnasz (1),Amerigo Monteverde (1),programok egerben (1),egri program (1),ford majális (1),hetyési zsolt (1),Mustang (1),bélkő hegy (1),végső összecsapás (1),bmw pickup (1),eedc (1),egri programok (1),énekes árpád (1),kamionos gyorsulás (1),Nicolo Rosso (1),Énekes Árpi (1),Kerényi Ádám (1),King of Europe (1),Adam Frank (1),supra (1),Karolina Pilarczyk (1),autós fesztivál (1),Philippe Guillod (1),hungaroring (1),gymkhana eb (1),drift autósport (1),adam frank (1),galacs gábor (1),simon csaba (1),red crab (1),vernon zwaneveld (1),drift versenyző (1),zángó zoltán (1),biggy (1),rozovics tamás (1),autó találkozó (1),Magyar Drift Szövetség (1),Gymkhana (1),GyorsulásiFutam (1),drift edzés (1),tököli drift (1),tordai istván (1),sport1 (1),sportverda (1),dely domonkos (1),touge (1),ae86 (1),Toyota (1),blogger (1),corolla (1),hacsiroku (1),corolla ke70 (1),trueno (1),4age (1),drift blog (1),dragtor (1),lada (1),molnár feri (1),szántó nikolett (1),bmw (1),qoe (1),Ken Block (1),drift jamboree (1),tököl (1),cressida (1)